Welcome to our website where we explore the Bible! Pleasure to meet you here!
May your journey into the world of the Holy Scriptures be engaging and inspiring!

You can change reading language: uk ru


Parallel

← (Ecclesiastes 3) | (Ecclesiastes 5) →

King James Bible

Переклад Турконяка

  • The Evils of Oppression

    So I returned, and considered all the oppressions that are done under the sun: and behold the tears of such as were oppressed, and they had no comforter; and on the side of their oppressors there was power; but they had no comforter.
  • Я ж повернувся і побачив усі пригноблення, що сталися під сонцем. І ось сльоза пригноблених, і немає в них потішника, і в руках їхніх гнобителів — сила, і немає в них потішника.
  • Wherefore I praised the dead which are already dead more than the living which are yet alive.
  • Я похвалив померлих, що вже померли, понад живих, які живуть аж дотепер.
  • Yea, better is he than both they, which hath not yet been, who hath not seen the evil work that is done under the sun.
  • І кращим за них обох є той, що ще не був, хто не побачив зла, що зробили з творінням під сонцем.
  • Again, I considered all travail, and every right work, that for this a man is envied of his neighbour. This is also vanity and vexation of spirit.
  • І я побачив увесь труд і всю сміливість творіння, бо воно — ревнощі чоловіка до свого друга. Це — марнота і бажання духа.
  • The fool foldeth his hands together, and eateth his own flesh.
  • Безумний схрестив свої руки і з’їв своє тіло.
  • Better is an handful with quietness, than both the hands full with travail and vexation of spirit.
  • Краще повні пригорщі спокою, ніж повні дві пригорщі праці та бажання духа.
  • Then I returned, and I saw vanity under the sun.
  • І я повернувся, і побачив марноту під сонцем.
  • There is one alone, and there is not a second; yea, he hath neither child nor brother: yet is there no end of all his labour; neither is his eye satisfied with riches; neither saith he, For whom do I labour, and bereave my soul of good? This is also vanity, yea, it is a sore travail.
  • Є один, і немає другого, немає в нього ні сина, ні брата. І немає кінця всьому його трудові, та його око не насичується багатством. Для кого ж я працюю і позбуваю мою душу доброти? І це — марнота та погана плутанина.
  • Two are better than one; because they have a good reward for their labour.
  • Двом краще, ніж одному, для яких є добра винагорода в їхньому труді.
  • For if they fall, the one will lift up his fellow: but woe to him that is alone when he falleth; for he hath not another to help him up.
  • Бо якщо впадуть, один піднімає свого спільника, і горе йому одному, коли впаде, і не буде другого, щоби його підняти.
  • Again, if two lie together, then they have heat: but how can one be warm alone?
  • І якщо заснуть два, то їм тепло. Як же один зігріється?
  • And if one prevail against him, two shall withstand him; and a threefold cord is not quickly broken.
  • І якщо скріпиться один, два стануть проти нього, і шнур, втроє сплетений, розірветься не скоро.
  • The Futility of Power

    Better is a poor and a wise child than an old and foolish king, who will no more be admonished.
  • Бідний і мудрий раб кращий за старого і безумного царя, який ще не навчився, як сприймати.
  • For out of prison he cometh to reign; whereas also he that is born in his kingdom becometh poor.
  • Бо вийдуть з дому кайданів, щоб царювати, бо і в його царстві бідним народився.
  • I considered all the living which walk under the sun, with the second child that shall stand up in his stead.
  • Я побачив усіх, що живуть, котрі ходять під сонцем, з другим молодцем, що встане замість нього,
  • There is no end of all the people, even of all that have been before them: they also that come after shall not rejoice in him. Surely this also is vanity and vexation of spirit.
  • немає кінця всякому народові, усім, які перед ними були. І останні ним не розвеселяться, бо і це — марнота і бажання духа.

  • ← (Ecclesiastes 3) | (Ecclesiastes 5) →

    Updates history Updates history

    © UA biblenet - 2025