Welcome to our website where we explore the Bible! Pleasure to meet you here!
May your journey into the world of the Holy Scriptures be engaging and inspiring!
You can change reading language: uk ru
Parallel
New Living Translation
Переклад Турконяка
God’s Selection of Israel
With Christ as my witness, I speak with utter truthfulness. My conscience and the Holy Spirit confirm it.
With Christ as my witness, I speak with utter truthfulness. My conscience and the Holy Spirit confirm it.
Істину кажу в Христі, не обманюю, як свідчить мені моя совість у Дусі Святому:
My heart is filled with bitter sorrow and unending grief
я маю великий смуток і безупинний біль у своєму серці!
Адже я бажав би сам бути відлученим від Христа задля моїх братів, моїх рідних за тілом,
тобто ізраїльтян, яким належить синівство, слава, завіти, законодавство, служіння й обітниці.
Їхніми є батьки, від них же тілом і Христос, Який є Бог над усіма, благословенний навіки. Амінь.
Well then, has God failed to fulfill his promise to Israel? No, for not all who are born into the nation of Israel are truly members of God’s people!
Не те, щоби Боже слово не збулося. Та не всі, хто від Ізраїля, є Ізраїлем.
І не всі нащадки Авраама є його дітьми, але: В Ісаакові буде названо тобі нащадка!
This means that Abraham’s physical descendants are not necessarily children of God. Only the children of the promise are considered to be Abraham’s children.
Тобто не тілесні діти є Божими дітьми, а діти обітниці вважаються за потомство.
Бо ось якими були слова обітниці: Цієї ж пори прийду — і в Сарри буде син!
І не тільки це, а й Ревекка зачала в той самий час близнят від нашого батька Ісаака.
But before they were born, before they had done anything good or bad, she received a message from God. (This message shows that God chooses people according to his own purposes;
Та ще до їхнього народження, коли нічого — ні доброго, ні злого — вони ще не зробили, щоби передбачення Боже виявилося у виборі,
не від учинків, але від Того, Хто кличе, — їй було сказано, що старший служитиме меншому,
згідно з написаним: Якова Я полюбив, а Ісава зненавидів.
Are we saying, then, that God was unfair? Of course not!
Що ж скажемо? Може, у Бога несправедливість? Зовсім ні!
Адже Він сказав Мойсеєві: Помилую, кого хочу помилувати, і змилосерджуся, над ким хочу змилосердитися!
So it is God who decides to show mercy. We can neither choose it nor work for it.
Отже, це не залежить ні від того, хто бажає, ні від того, хто біжить, але від Бога, Який милує.
Бо Писання каже фараонові: Власне, на те Я і поставив тебе, аби показати на тобі Свою силу, щоби прославилося Моє Ім’я на всій землі!
So you see, God chooses to show mercy to some, and he chooses to harden the hearts of others so they refuse to listen.
Отже, кого хоче, Він милує, а кого хоче, робить черствим.
Well then, you might say, “Why does God blame people for not responding? Haven’t they simply done what he makes them do?”
А ти скажеш мені: Тож чому Він ще докоряє? Бо хто може протистояти Його волі?
No, don’t say that. Who are you, a mere human being, to argue with God? Should the thing that was created say to the one who created it, “Why have you made me like this?”
О, людино! Хто ти, що сперечаєшся з Богом? Чи скаже витвір Тому, Хто його створив: Чому Ти зробив мене саме таким?
When a potter makes jars out of clay, doesn’t he have a right to use the same lump of clay to make one jar for decoration and another to throw garbage into?
І хіба не має влади гончар над глиною, щоби з тієї самої глини зробити одну посудину на честь, а іншу — на нечесть?
In the same way, even though God has the right to show his anger and his power, he is very patient with those on whom his anger falls, who are destined for destruction.
Тож Бог, бажаючи показати гнів і виявити Свою могутність, щадив з великим терпінням посудини гніву, які були готові для знищення,
He does this to make the riches of his glory shine even brighter on those to whom he shows mercy, who were prepared in advance for glory.
щоби показати багатство Своєї слави на посудинах милості, які заздалегідь приготував для слави, —
And we are among those whom he selected, both from the Jews and from the Gentiles.
нас, яких покликав не тільки з юдеїв, але і з язичників.
Як і в Осії, каже: Назву не Мій народ — Моїм народом, і нелюбиму — улюбленою.
І буде: на місці, де сказано їм: Ви — не Мій народ, там їх назвуть синами Живого Бога!
And concerning Israel, Isaiah the prophet cried out,
“Though the people of Israel are as numerous as the sand of the seashore,
only a remnant will be saved.
“Though the people of Israel are as numerous as the sand of the seashore,
only a remnant will be saved.
Ісая виголошує про Ізраїль: Хоч буде кількість синів Ізраїля, як піску в морі, але спасеться останок!
Адже Господь, завершуючи і остаточно вирішуючи, здійснить [по справедливості] справу на землі, [бо справа вирішена остаточно].
Так, як про це провіщав Ісая: Якщо би Господь Саваот не залишив нам потомства, ми стали б, як Содом, і уподібнилися би до Гоморри!
Israel’s Unbelief
What does all this mean? Even though the Gentiles were not trying to follow God’s standards, they were made right with God. And it was by faith that this took place.
Що ж скажемо? Язичники, які не шукали праведності, осягнули праведність, — ту праведність, що з віри,
But the people of Israel, who tried so hard to get right with God by keeping the law, never succeeded.
а Ізраїль, який шукав Закону праведності, не осягнув Закону [праведності].
Чому? Тому що шукали не з віри, а з діл [Закону]. Вони спіткнулися об камінь спотикання,
як написано: Ось, кладу на Сіоні камінь спотикання та скелю спокуси, і хто вірить у Нього, не буде засоромлений!