Приветствую тебя на сайте, где мы исследуем Библию! Добро пожаловать!
Пусть твое путешествие в мир Священного Писания будет увлекательным и вдохновляющим!
Ты можешь сменить язык чтения: uk en
Параллельное чтение
Синодальный перевод
Сучасний переклад
Напоминаю вам, братия, Евангелие, которое я благовествовал вам, которое вы и приняли, в котором и утвердились,
Зараз я хочу нагадати, брати і сестри мої, про Добру Звістку, що я проповідував вам. Ви її одержали і на ній засновуєте життя своє.
которым и спасаетесь, если преподанное удерживаете так, как я благовествовал вам, если только не тщетно уверовали.
Завдяки їй ви врятуєтеся, якщо добре пам’ятаєте те, що я вам проповідував. Якщо ж ні, то марно ви повірили.
Ибо я первоначально преподал вам, что и сам принял, то есть, что Христос умер за грехи наши, по Писанию,
Я передав вам насамперед те, що сам отримав: Христос прийняв смерть за наші гріхи, як сказано у Святому Писанні.
и что Он погребён был, и что воскрес в третий день, по Писанию,
Його було поховано, і Він воскрес на третій день, як сказано у Святому Писанні.
потом явился более нежели пятистам братий в одно время, из которых большая часть доныне в живых, а некоторые и почили;
Після того Він з’явився більш як п’ятистам віруючим одночасно. І більшість із них досі ще живі, хоча дехто вже й помер.
потом явился Иакову, также всем Апостолам;
Тоді з’явився Він Якову, а після цього і всім апостолам.
а после всех явился и мне, как некоему извергу.
Нарешті, Він з’явився й мені також, наче якомусь недоноскові.
Ибо я наименьший из Апостолов, и недостоин называться Апостолом, потому что гнал церковь Божию.
Бо я останній з апостолів. Я навіть не достойний зватися апостолом, бо переслідував Божу церкву.
Но благодатию Божиею есмь то, что есмь; и благодать Его во мне не была тщетна, но я более всех их потрудился: не я, впрочем, а благодать Божия, которая со мною.
Я — апостол милістю Божою, і Його милосердя до мене не було марним. Навпаки, я працював дуже старанно і впертіше за всіх, хоча не сам я, а милість Божа, яка зі мною, робила це.
Итак, я ли, они ли, мы так проповедуем, и вы так уверовали.
Тож незалежно від того, чи я проповідую вам, чи хтось із інших апостолів, ми проповідуємо одне. І це саме те, в що ви повірили.
Если же о Христе проповедуется, что Он воскрес из мёртвых, то как некоторые из вас говорят, что нет воскресения мёртвых?
Та якщо ми проповідуємо, що Христос воскрес із мертвих, то чому ж дехто з вас каже, що ніхто не воскресає з мертвих?
Если нет воскресения мёртвых, то и Христос не воскрес;
Якщо ніхто не воскресає, тоді й Христос не воскрес.
а если Христос не воскрес, то и проповедь наша тщетна, тщетна и вера ваша.
А якщо Христос не воскрес із мертвих, то те, що ми проповідуємо — марне, і марна віра ваша.
Притом мы оказались бы и лжесвидетелями о Боге, потому что свидетельствовали бы о Боге, что Он воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, то есть, мёртвые не воскресают;
Тоді ми є лжесвідками проти Бога, бо клятвенно засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа. А раз ніхто не воскресає з мертвих, тоді ж і Бог не воскресив Христа.
ибо если мёртвые не воскресают, то и Христос не воскрес.
Та якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес із мертвих.
А если Христос не воскрес, то вера ваша тщетна: вы ещё во грехах ваших.
А якщо Христос не воскрес, тоді й віра ваша марна, і гріхи ваші залишаються з вами.
Поэтому и умершие во Христе погибли.
Тоді ж виходить, що ті, хто вже померли у Христі, загинули.
И если мы в этой только жизни надеемся на Христа, то мы несчастнее всех человеков.
Якщо ми маємо надію на Христа лише в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей.
Но Христос воскрес из мёртвых, первенец из умерших.
Але Христос насправді воскрес із мертвих. Він — первісток тих, хто помер.
Ибо, как смерть через человека, так через человека и воскресение мёртвых.
Бо як смерть прийшла через гріх однієї людини, так і воскресіння з мертвих прийшло через іншу.
Как в Адаме все умирают, так во Христе все оживут,
Я маю на увазі, що всі вмирають через Адама, та завдяки Христу всі знову житимуть.
каждый в своём порядке: первенец Христос, потом Христовы, в пришествие Его.
Та кожен матиме свою чергу: Христос був першим, Хто воскрес, а коли Він знову прийде, то воскреснуть й усі ті, хто Йому належить.
А затем конец, когда Он предаст Царство Богу и Отцу, когда упразднит всякое начальство и всякую власть и силу.
Тоді настане кінець. Христос знищить усіх правителів, і владу, і силу, та передасть Царство Богу-Отцю.
Ибо Ему надлежит царствовать, доколе низложит всех врагов под ноги Свои.
Бо Христос мусить правити, доки Бог не покладе всіх ворогів до ніг Його.[30]
потому что всё покорил под ноги Его. Когда же сказано, что Ему всё покорено, то ясно, что кроме Того, Который покорил Ему всё.
Бо: «Він усе впокорене кинув до ніг Його».
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
Когда же всё покорит Ему, тогда и Сам Сын покорится Покорившему всё Ему, да будет Бог всё во всём.
А коли все покориться Христу, тоді й Сам Син буде у владі Божій, Який підкорив усе Христу, щоб Бог був всім у всьому.
Иначе, что делают крестящиеся для мёртвых? Если мёртвые совсем не воскресают, то для чего и крестятся для мёртвых?
Інакше, якщо немає воскресіння, що ж робитимуть ті, хто охрестився заради померлих? Якщо мертві ніколи не воскреснуть, то навіщо ж люди хрестилися заради них?
Для чего и мы ежечасно подвергаемся бедствиям?
Чому й ми повсякчас зустрічаємося з небезпекою?
Я каждый день умираю: свидетельствуюсь в том похвалою вашею, братия, которую я имею во Христе Иисусе, Господе нашем.
Щодня мені загрожує смерть. І це правда, як і те, брати і сестри мої, що я пишаюся вами в Ісусі Христі, Господі нашому.
По рассуждению человеческому, когда я боролся со зверями в Ефесе, какая мне польза, если мёртвые не воскресают? Станем есть и пить, ибо завтра умрём!
Коли я бився з дикими звірами в Ефесі, міркуючи як проста людина, чи була б з того користь? Звичайно ні! Якщо мертві не воскресають, то «питимемо й їстимемо, бо завтра помремо!»
Не обманывайтесь: худые сообщества развращают добрые нравы.
Не давайте вводити себе в оману. Лихе товариство руйнує добрі звичаї.
Отрезвитесь, как должно, и не грешите; ибо, к стыду вашему скажу, некоторые из вас не знают Бога.
Отямтеся, поверніться до здорового глузду, як належить, і киньте грішити, бо дехто з вас не знає Бога. Кажу це, щоб присоромити вас.
Но скажет кто-нибудь: «как воскреснут мёртвые? и в каком теле придут?»
Але дехто може спитати: «Як воскресають мертві? Яке тіло вони матимуть?»
Безрассудный! то, что ты сеешь, не оживёт, если не умрёт.
Дурниці! Те, що садите в землю, не оживе, поки спершу не «помре!»
И когда ты сеешь, то сеешь не тело будущее, а голое зерно, какое случится, пшеничное или другое какое;
І потім, що ви садите? Адже ви сієте в землю не дозріле «тіло», а просте зерно. Це може бути пшениця або щось інше.
но Бог даёт ему тело, как хочет, и каждому семени своё тело.
Тоді Бог надає йому те тіло, яке Сам вибрав. Він дає кожній зернині її власне «тіло».
Не всякая плоть такая же плоть; но иная плоть у человеков, иная плоть у скотов, иная у рыб, иная у птиц.
Тіла живих істот не однакові. Ні, у людей вони одні, а у тварин — зовсім інакші. У птахів ще інші, а у риб іще інші.
Есть тела небесные и тела земные; но иная слава небесных, иная земных.
Є тіла Небесні й земні, але краса Небесних і земних тіл різна.
Иная слава солнца, иная слава луны, иная звёзд; и звезда от звезды разнится в славе.
Сонце має одну красу, а місяць і зірки — зовсім іншу. Та краса однієї зірки відрізняється від іншої.
Так и при воскресении мёртвых: сеется в тлении, восстаёт в нетлении;
Так само буде й тоді, коли мертві воскреснуть: тіло, що сіється у землю — тлінне, а як зросте, буде нетлінним.
сеется в уничижении, восстаёт в славе; сеется в немощи, восстаёт в силе;
Воно сіється в неславу, у славу зростає; посіяне в немочі, підніметься у силі.
сеется тело душевное, восстаёт тело духовное. Есть тело душевное, есть тело и духовное.
Посіяне тіло є земним, зросле — духовним; якщо є природні тіла, то є й духовні.
Так и написано: «первый человек Адам стал душою живущею»; а последний Адам есть дух животворящий.
Ось у Святому Писанні сказано, що перший чоловік, Адам, «став живою істотою[31]». Та останній Адам [32] став життєдайним духом.
Но не духовное прежде, а душевное, потом духовное.
Не духовна людина була першою, а природна. Потім прийшла духовна.
Первый человек — из земли, перстный; второй человек — Господь с неба.
Той перший чоловік вийшов із землі і був земним. Другий прийшов з Неба.
Каков перстный, таковы и перстные; и каков небесный, таковы и небесные.
Всі земні люди такі ж, як і перша людина, яка вийшла з землі. Небесні ж люди такі, як Той Чоловік Небесний.
И как мы носили образ перстного, будем носить и образ небесного.
Як носили ми образ земної людини, так само носитимемо і образ Небесної.
Но то скажу вам, братия, что плоть и кровь не могут наследовать Царствия Божия, и тление не наследует нетления.
Кажу вам, брати і сестри, що тіла й кров не можуть успадквати Царства Божого. Адже тлінне не успадковує нетлінного.
Говорю вам тайну: не все мы умрём, но все изменимся
Ось послухайте! Відкрию я вам таємницю: не всі ми зазнаємо смерті, але всі будемо змінені.
вдруг, во мгновение ока, при последней трубе; ибо вострубит, и мёртвые воскреснут нетленными, а мы изменимся.
І оком не встигнемо змигнути, як просурмить остання сурма. Коли вона просурмить, мерці повстануть нетлінні, і ми перемінимося.
Ибо тленному сему надлежит облечься в нетление, и смертному сему облечься в бессмертие.
Бо це тлінне тіло мусить одягнутися в нетлінне, і це смертне тіло — в безсмертне.
Когда же тленное сие облечётся в нетление и смертное сие облечётся в бессмертие, тогда сбудется слово написанное: «поглощена смерть победою».
І коли це тлінне тіло вдягнеться у все нетлінне, а смертне тіло — у безсмертне, тоді збудеться те, що написано у Святому Писанні:
«І перемога смерть поглинула».
«І перемога смерть поглинула».
«Смерть! где твоё жало? ад! где твоя победа?»
«Смерть, де ж твоя перемога? Смерть, де твоє жало?»
Благодарение Богу, даровавшему нам победу Господом нашим Иисусом Христом!
Та дяка Богу, Який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа!
Итак, братия мои возлюбленные, будьте твёрды, непоколебимы, всегда преуспевайте в деле Господнем, зная, что труд ваш не тщетен пред Господом.
Тож, брати і сестри мої любі, будьте твердими й непохитними. Присвятіть себе повністю трудам Господнім. Адже ви знаєте, що труд ваш Господній не марний.