Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Хоменка
Переклад Куліша та Пулюя
Хто відокремлюється, той шукає власного бажання 
й кепкує з усякої розумної поради.
            й кепкує з усякої розумної поради.
Своєвольний всього забагає; він устає проти всього, що каже розум.
            Дурний у розумі не кохається, 
він лише свій дотеп виявляє.
            він лише свій дотеп виявляє.
Дурний не любить знання, хиба тілько, щоб повеличатись дотепом.
            Із злом приходить і погорда, 
а з ганьбою й сором.
            а з ганьбою й сором.
З безбожником приходить і погорда, а з безчесним — сором.
            Глибокі води — слова уст людини; 
струмок розливний, мудрости джерельце.
            струмок розливний, мудрости джерельце.
Слова в устах мужа — глибокії води; з джерела мудростї — широкий потік.
            Воно не добре — вважати на особу злого, 
щоб праведника на суді скривдити.
            щоб праведника на суді скривдити.
Вважати на особу безбожного — се дїло погане, тим паче, щоб праведного повалити на судї.
            Уста безумного ведуть до сварки, 
і губи його викликають удари.
            і губи його викликають удари.
Безумного уста вдаються у сварку, а його слова викликують бійку.
            Уста безумного — його руїна; 
губи його — сіть на його душу.
            губи його — сіть на його душу.
Беспутнього язик — погибель для него, а уста його — се сїть на душу його.
            Слова донощика неначе ласощі, 
які до самого споду в животі доходять.
            які до самого споду в животі доходять.
Нашептані слова — неначе лакітки, а все ж вони до дна у череві доходять.
            Недбалий у своїй роботі 
— руїнника брат рідний.
            — руїнника брат рідний.
Недбалий в своїй роботї — се рідний брат розтратника.
            Ім'я Господнє — міцна башта: 
праведник утече до неї — і безпечний.
            праведник утече до неї — і безпечний.
Імя Господнє — се кріпка тверджа; втече праведник у неї, і він безпечен.
            Багатого достатки — його місто-твердиня, 
і, на його думку, як стіна висока.
            і, на його думку, як стіна висока.
Багатому скарби здаються кріпким містом, він уважає їх за високі мури.
            Перед погибіллю бундючиться людське серце, 
а перед славою — покора.
            а перед славою — покора.
Перед упадком гордуватїє серце в чоловіка, а перед славою — покора.
            Хто, не вислухавши, відповідає, 
дурнота на того й сором.
            дурнота на того й сором.
Хто, не вислухавши, відповідає, той дурень і стид на його спадає.
            Дух людини підтримує її в недузі, 
а дух прибитий хто може перенести?
            а дух прибитий хто може перенести?
Дух в чоловіцї підпирає немочі його, а дух прибитий — хто може піддержати його?
            Серце розумного знання здобуває, 
і вухо мудрих шукає науки.
            і вухо мудрих шукає науки.
Розумного серце здобуває знаннє, й мудрих ухо, знай, про знаннє тілько дбає.
            Дарунок людини розширює йому дорогу, 
і до вельмож його доводить.
            і до вельмож його доводить.
Дарунок розширює чоловікові дорогу, ба й до панів великих його допускає.
            Хто першим на суді боронить свою справу, здається праведним; 
та надійде його сусід і його перевіряє.
            та надійде його сусід і його перевіряє.
Первий в свойму спорі — правий, та приходить його противник, й перевірює справу.
            Жереб закінчує спори 
й вирішує між могутніми.
            й вирішує між могутніми.
Жереб скінчить позиванку, він чинить розсуд і між панами.
            Уражений брат — немов місто-твердиня, 
і чвари — немов засуви в замку.
            і чвари — немов засуви в замку.
Розгнїваний брат — як утверджене місто, а звяга (з ним) — як засови в замку.
            Плодом уст людини наповнюється його нутро, 
і він насичується здобутком губ своїх.
            і він насичується здобутком губ своїх.
Плодом уст чоловіка наповнюєсь черево його; що його уста зродять, тим він насичуєсь.
            Смерть і життя — у владі язика; 
хто його любить, той плоди його їстиме.
            хто його любить, той плоди його їстиме.
Смерть і життє — в руцї язика, й хто любить його, їсти ме плоди його.
            Хто знайшов жінку, знайшов добро велике 
й від Господа одержав ласку.
            й від Господа одержав ласку.
Хто знайшов добру жону — знайшов добро й одержав ласку від Господа.
            Бідний благально говорить, 
а багатий відказує жорстоко.
            а багатий відказує жорстоко.
Убогий, благаючи, говорить; багатий промовляє згорда.