Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Переклад Огієнка
Хто відокремлюється, той шукає власного бажання
й кепкує з усякої розумної поради.
й кепкує з усякої розумної поради.
Примхли́вий шукає сваволі, стає проти всього розумного.
Дурний у розумі не кохається,
він лише свій дотеп виявляє.
він лише свій дотеп виявляє.
Нерозумний не хоче навчатися, а тільки свій ум показати.
Із злом приходить і погорда,
а з ганьбою й сором.
а з ганьбою й сором.
З прихо́дом безбожного й га́ньба приходить, а з легкова́женням — сором.
Глибокі води — слова уст людини;
струмок розливний, мудрости джерельце.
струмок розливний, мудрости джерельце.
Слова́ уст люди́ни — глибока вода, джерело премудрости — бризкотли́вий поті́к.
Воно не добре — вважати на особу злого,
щоб праведника на суді скривдити.
щоб праведника на суді скривдити.
Не добре вважа́ти на обличчя безбожного, щоб праведного повалити на суді.
Уста безумного ведуть до сварки,
і губи його викликають удари.
і губи його викликають удари.
Уста́ нерозумного тя́гнуть до сварки, а слова́ його кличуть бійки́.
Уста безумного — його руїна;
губи його — сіть на його душу.
губи його — сіть на його душу.
Язик нерозумного — загибіль для нього, а уста його — то тене́та на душу його.
Слова донощика неначе ласощі,
які до самого споду в животі доходять.
які до самого споду в животі доходять.
Слова обмо́вника — мов ті присма́ки, і вони сходять у нутро утро́би.
Недбалий у своїй роботі
— руїнника брат рідний.
— руїнника брат рідний.
Теж недбалий у праці своїй — то брат марнотра́тнику.
Ім'я Господнє — міцна башта:
праведник утече до неї — і безпечний.
праведник утече до неї — і безпечний.
Господнє Ім'я́ — сильна башта: до неї втече справедливий і буде безпечний.
Багатого достатки — його місто-твердиня,
і, на його думку, як стіна висока.
і, на його думку, як стіна висока.
Маєток багатому — місто тверди́нне його, і немов міцний мур ув уяві його.
Перед погибіллю бундючиться людське серце,
а перед славою — покора.
а перед славою — покора.
Перед загибіллю серце люди́ни висо́ко несеться, перед славою ж — скромність.
Хто, не вислухавши, відповідає,
дурнота на того й сором.
дурнота на того й сором.
Хто відповідає на слово, ще поки почув, — то глупо́та та сором йому!
Дух людини підтримує її в недузі,
а дух прибитий хто може перенести?
а дух прибитий хто може перенести?
Дух дійсного мужа вино́сить терпі́ння своє, а духа приби́того хто піднесе́?
Серце розумного знання здобуває,
і вухо мудрих шукає науки.
і вухо мудрих шукає науки.
Серце розумне знання́ набуває, і вухо премудрих шукає знання́.
Дарунок людини розширює йому дорогу,
і до вельмож його доводить.
і до вельмож його доводить.
Дару́нок люди́ни виводить із у́тиску, і провадить її до великих людей.
Хто першим на суді боронить свою справу, здається праведним;
та надійде його сусід і його перевіряє.
та надійде його сусід і його перевіряє.
Перший у сварці своїй уважає себе справедливим, але при́йде противник його та й дослі́дить його.
Жереб закінчує спори
й вирішує між могутніми.
й вирішує між могутніми.
Жереб перериває сварки́, та відділює сильних один від одно́го.
Уражений брат — немов місто-твердиня,
і чвари — немов засуви в замку.
і чвари — немов засуви в замку.
Розлючений брат протиставиться більше за місто тверди́нне, а сварки́, — немов за́суви за́мку.
Плодом уст людини наповнюється його нутро,
і він насичується здобутком губ своїх.
і він насичується здобутком губ своїх.
Із плоду уст люди́ни наси́чується її шлунок, вона наси́чується плодом уст своїх.
Смерть і життя — у владі язика;
хто його любить, той плоди його їстиме.
хто його любить, той плоди його їстиме.
Смерть та життя — у владі язика, хто ж кохає його, його плід поїдає.
Хто знайшов жінку, знайшов добро велике
й від Господа одержав ласку.
й від Господа одержав ласку.
Хто жінку чесно́тну знайшов, знайшов той добро́, і милість отримав від Господа.
Бідний благально говорить,
а багатий відказує жорстоко.
а багатий відказує жорстоко.
Убогий говорить блага́льно, багатий же відповідає зухва́ло.