Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!

Ти можеш змінити мову читання: ru en


Паралельне читання

← (Приповістей 18) | (Приповістей 20) →

Переклад Хоменка

Переклад Огієнка

  • Ліпше убогий, що ходить у своїй невинності,
    ніж дурний з нещирими устами.
  • Ліпший убогий, що ходить в своїй непови́нності, ніж лукавий уста́ми та нерозумний.
  • Навіть горливість без знання не добра,
    а хто надто поспішає — помилиться.
  • Теж не добра душа без знання́, а хто на́глить ногами, спіткне́ться.
  • Безумність людини руйнує її долю,
    та й ще на Господа вона серцем гнівається.
  • Глупо́та люди́ни дорогу її викривля́є, і на Господа гні́вається її серце.
  • Багатство множить друзів,
    а бідного покидає й друг його.
  • Маєток примно́жує дру́зів числе́нних, а від бідака́ відпадає й товариш його.
  • Фальшивий свідок не уникне кари;
    хто дихає брехнею, не знайде рятунку.
  • Свідок брехливий не буде без кари, а хто бре́хні говорить, не буде врято́ваний.
  • Багато тих, що запобігають у князя ласки;
    кожен друг тому, хто дає гостинці.
  • Багато-хто го́дять тому, хто гостинці дає, і кожен товариш люди́ні, яка не скупи́ться на дари.
  • Убогим всі брати нехтують,
    тим більше його друзі віддаляються від нього;
    у кого забагато приятелів, матиме з цього шкоду,
    так само, хто вганяється за чужими справами.
  • Бідаря́ ненави́дять всі браття його, а тимбільш його при́ятелі відпадають від нього; а коли за словами поради женеться, — нема їх!
  • Хто здобуває мудрість, той любить свою душу;
    хто розуму пильнує, той знайде добро.
  • Хто ума набуває, кохає той душу свою, а хто розум стереже́, той знахо́дить добро́.
  • Неправдомовний свідок не уникне кари;
    хто дихає брехнею, той загине.
  • Свідок брехливий не буде без кари, хто ж неправду говорить, загине.
  • Не личать дурневі розкоші,
    тим менше слузі — панувати над князями.
  • Не лицю́є пишно́та безумному, тим більше рабові панувати над зве́рхником.
  • Розважність людини — бути повільним до гніву;
    слава її — переступи забувати.
  • Розум люди́ни припинює гнів її, а вели́чність її — перейти над провиною.
  • Гнів царський — мов рик лева,
    а його милість — як роса на рослину.
  • Гнів царя — немов рик левчука́, а ласка́вість його — як роса на траву.
  • Дурний син — батькові нещастя;
    а суперечки жінчині — безупинне води накрапання.
  • Син безумний — погибіль для батька свого́, а жінка сварлива — як ри́нва, що з неї вода тече за́вжди.
  • Дім і достатки — то по батьках спадок,
    але від Господа розумна жінка.
  • Хата й маєток — спа́дщина батьків, а жінка розумна — від Господа.
  • Лінивство глибокий сон наводить;
    душа недбала буде голодувати.
  • Лі́нощі сон накидають, і лінива душа — голодує.
  • Хто береже заповідь, той береже себе самого,
    а хто словом нехтує, той помре.
  • Хто заповідь охороня́є, той душу свою стереже́; хто дороги свої легкова́жить, — помре.
  • Хто чинить бідному добро, той Господеві позичає,
    і він йому відплатить за його добродійство.
  • Хто милости́вий до вбогого, той позичає для Господа, і чин його Він надолу́жить йому.
  • Карай твого сина, покіль є надія,
    але б'ючи, не бий його до смерти.
  • Карта́й свого сина, коли є наді́я навчити, та забити його — не підно́сь свою душу.
  • Вельми гнівливий прийме кару:
    бо коли його хочеш рятувати, зробиш ще більше гнівливим.
  • Люди́на великого гніву хай кару несе, бо якщо ти вряту́єш її, то вчи́ниш ще гірше.
  • Слухай пораду й приймай навчання,
    щоб стати мудрим наостанку.
  • Слухай ради й карта́ння приймай, щоб мудрим ти став при своєму кінці́.
  • Багато задумів у серці людини,
    але воля Господня — вона встоїться.
  • У серці люди́ни багато думо́к, але ви́повниться тільки за́дум Господній.
  • Плід людини — її милосердя;
    убогий — ліпший, ніж брехун.
  • Здобу́ток люди́ні — то милість її, але ліпший біда́р за люди́ну брехливу.
  • Господній острах — життєдайний:
    насичений ним — в спокої перебуватиме, і лихо його не спіткає.
  • Страх Господній веде́ до життя, і хто його має, той ситим ночує, і зло не дося́гне його.
  • Ледачий запускає свою руку в миску,
    та тяжко йому її до рота донести.
  • У миску стромляє лінюх свою руку, до уст же своїх не піді́йме її.
  • Коли насмішника вдариш, то й простодушний стане розумнішим;
    коли розумного скартати, він набереться знання.
  • Як битимеш нерозважного, то помудріє й немудрий, а будеш розумного остеріга́ти, то він зрозуміє поуку.
  • Хто обдирає батька й проганяє матір,
    той син ганебний, безсоромний.
  • Хто батька грабує, хто матір жене? — Це син, що засти́джує та осоро́млює, —
  • Кинь, сину, слухати науку,
    що відводить від слів розумних.
  • перестань же, мій сину, навчатися від нерозумних, щоб відступитися від слів знання́!
  • Лукавий свідок глузує з правосуддя,
    а уста грішників пожирають беззаконня.
  • Свідок нікчемний висміює суд, а уста безбожних вибри́зкують кривду.
  • Готові на насмішників дрюки,
    і на спину дурних — удари.
  • На насмі́шників кари готові пості́йно, і вдари на спи́ну безумним.

  • ← (Приповістей 18) | (Приповістей 20) →

    Історія оновлень Історія оновлень

    © UA biblenet - 2025