Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Переклад Куліша та Пулюя
Злим людям не завидуй,
ані бажай їх товариства,
ані бажай їх товариства,
Нехай тебе до злих людей не пориває, анї бажай товаришувати з ними,
бо серце їх міркує про насильство;
їхні уста говорять лише лихо.
їхні уста говорять лише лихо.
Бо в серцї в них насильство, а уста їх говорять лихе.
знанням сповнюються комори;
всяким дорогим і красним майном.
всяким дорогим і красним майном.
Знаннє же сповняє внутро його всяким дорогим і прекрасним майном.
Мудрий чоловік потужний;
муж знання збільшує силу,
муж знання збільшує силу,
Мудрий чоловік потужен, і розум піддержує силу в чоловіка.
бо ти розумним міркуванням твою війну вестимеш;
і в багатьох дорадниках — перемога.
і в багатьох дорадниках — перемога.
Тим то й війну веди з розвагою, а добрий конець буде, як буде доволї нарад.
Для дурня мудрість недосяжна, як коралі:
уст своїх при брамі він не відчинить.
уст своїх при брамі він не відчинить.
Про дурного мудрість — річ надто висока, й в брамі* нї пари він із уст не пустить.
Хто намислив зло чинити,
того назвуть провідником лукавства.
того назвуть провідником лукавства.
Хто задумає заподїяти лихо, того й лиходїєм називають.
Дурного думка — гріх;
глузливий — для людей осоружний.
глузливий — для людей осоружний.
Помисл дурноти — гріх; зрадник — людям гидота.
Як ти в біді піддався,
то мала сила в тебе.
то мала сила в тебе.
Коли ти в бідї показавсь безсилком, то бідна сила в тебе.
Рятуй тих, що на смерть тягнені,
і від засуджених на страту не відступай.
і від засуджених на страту не відступай.
Рятуй тих, що їх на смерть ведуть, а тих, що їх засуджено на страченнє — чи ж покинеш їх?
Якщо ти скажеш: “Таж я про це не знав!”
— то хіба той, хто серця важить, не розуміє того,
і той, хто наглядає за тобою, цього не знає?
Хіба він кожному не відплатить за його вчинками?
— то хіба той, хто серця важить, не розуміє того,
і той, хто наглядає за тобою, цього не знає?
Хіба він кожному не відплатить за його вчинками?
Скажеш може: Ми про се не знали! Та, може, й той не знає, що вивідує серця? Той, що дивиться тобі в душу, той се знає, й відплатить чоловікові по вчинках його.
Їж мед мій сину, бо то річ добра,
і крижка меду тобі на смак солодка.
і крижка меду тобі на смак солодка.
Їж, сину мій, мед, бо він смачний, й крижку, бо солодка вона піднебенню:
Знай же ж, що мудрість для душі твоєї.
Як ти її знайшов — маєш майбутнє,
і надія твоя не пропаде.
Як ти її знайшов — маєш майбутнє,
і надія твоя не пропаде.
Оттаке й спізнаннє мудростї для душі твоєї. Як ти вже знайшов її, то й придбав будущину ти, й надїя твоя не даремна.
Не зазіхай на праведника хату
і не пустош місця його спочинку.
і не пустош місця його спочинку.
Безбожний! не задумуй лиха на домівку праведного, й не пустош місця спокою його,
Бо праведний сім раз упаде й знову встане,
а безбожник спіткнеться в нещасті.
а безбожник спіткнеться в нещасті.
Бо праведний впаде сїм раз — і встане, безбожні же впадуть у погибель.
Як упаде твій ворог, не веселися;
як він спіткнеться, не тішся серцем,
як він спіткнеться, не тішся серцем,
Як ворог твій впаде, не радуйсь, і не веселись у серцї, як він спотикнеться;
а то Господь побачить і буде йому не довподоби,
і відверне гнів свій від нього.
і відверне гнів свій від нього.
А то побачить Господь і невгодно буде воно йому, й одверне гнїв свій від його.
бо для лихого немає майбуття,
світильник злих погасне.
світильник злих погасне.
Бо лихого будущина пропаща, а сьвітильник безбожних загасне.
Мій сину, Господа й царя страхайся;
з бунтівниками не приставай,
з бунтівниками не приставай,
Мій сину! Господа й царя твого страхайся; з ворохобниками не товаришуй,
бо вмить прийде їхня погибель,
і знищення, що йде від обох, хто передбачить?
і знищення, що йде від обох, хто передбачить?
Бо нагло прийде погибель від них, — і біду від обох — хто її наперед узнає?
Це теж від мудрих:
вважати на особу на суді — не годиться.
вважати на особу на суді — не годиться.
Сказано ще й се мудрими: Вважати в судї на особу — се погано.
Хто злому каже: “Ти праведний”,
того народ клястиме, люди зненавидять.
того народ клястиме, люди зненавидять.
Хто винуватому скаже: "Ти невинен", того клясти ме люд, того зненавидить народ;
А тим, що судять справедливо, буде добре,
й на них зійде благословення.
й на них зійде благословення.
Хто ж викаже його вину, тих будуть любити й благословити.
Упорай діла твої зовнішні,
і підготуй своє поле,
а вже потім будуй собі хату!
і підготуй своє поле,
а вже потім будуй собі хату!
Упорай перш твої поза домом справи, упорай перш усе на твойму полі, а тодї вже й в твоїй домівцї розпоряджуй.
Не свідчи на ближнього безпідставно
і не обманюй своїми устами.
і не обманюй своїми устами.
Не будь льживим на ближнього твого сьвідком; чого ж бо тобі оманювати устами твоїми?
Не кажи: “Як він мені вчинив, так я йому вчиню;
відплачу кожному за його вчинками!”
відплачу кожному за його вчинками!”
Не говори: Як він менї вчинив, так само й я йому вчиню: відплачу чоловікові по вчинкам його.
Ішов я попри поле ледачого,
Йшов я раз попри поле чоловіка лїнивого, й уз виноградний сад чоловіка скупоумного:
дивлюсь — кропивою позаростало,
і будяками зверху вкрилось,
камінна огорожа його розвалилась!
і будяками зверху вкрилось,
камінна огорожа його розвалилась!
Дивлюсь — терниною все позаростало, земля кругом кропивою окрилась, а камінна огорожа розвалилась.
Поглянув я та й узяв собі до серця,
позирнув і взяв ось таку науку:
позирнув і взяв ось таку науку:
Споглянув я й взяв се до серця, споглянув та й навчивсь такій пересторозї:
“Ще трохи сну, трохи дрімання;
трохи згорнути руки, щоб спочити, —
трохи згорнути руки, щоб спочити, —
Не довго будеш спати, не довго дрімати; не довго — згорнувши руки, полежиш, —