Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Переклад Турконяка
Ісус, озвавшися, знову заговорив до них у притчах:
У відповідь Ісус знову заговорив до них у притчах, кажучи:
“Царство Небесне схоже на царя, що справив своєму синові весілля.
Схоже Царство Небесне на одного чоловіка — царя, який справив весілля своєму синові.
Він послав своїх слуг кликати запрошених на весілля, але вони не хотіли прийти.
Він послав своїх рабів покликати запрошених на весілля, але ті не захотіли прийти.
Тоді він знову послав інших слуг, кажучи: Мовте запрошеним: Ось я обід мій зготував: зарізано волів та підгодовану худобу все готове, ідіть на весілля.
Тоді знову послав інших рабів, кажучи: Скажіть запрошеним: Ось, я приготував мій бенкет; моїх волів і годовану худобу зарізано, і все готове; приходьте на весілля!
Та ті тим знехтували й пішли собі, хто на власне поле, хто до свого крамарства;
А вони, знехтувавши, відійшли: один — на своє поле, другий — на свій торг;
інші ж, схопивши слуг, познущалися з них і повбивали.
інші ж, схопивши його рабів, познущалися над ними й повбивали.
Розгнівався цар і вислав військо, яке вигубило тих убивців, а їхнє місто спалило.
Цар розгнівався, послав своє військо, вигубив убивць і спалив їхнє місто.
Тоді він мовив своїм слугам: Обід — готовий, але запрошені були негідні.
Тоді каже своїм рабам: Оскільки весілля готове, а запрошені виявилися недостойними,
Підіть, отже, на роздоріжжя і, кого лише здибаєте, кличте на весілля.
то йдіть на роздоріжжя і кого тільки зустрінете, кличте на весілля.
Вийшли ці слуги на дороги й зібрали всіх, кого тільки спіткали — злих і добрих, так що весільна світлиця була гостей повна.
Вийшовши на дороги, ті раби зібрали всіх, кого знайшли, — і злих, і добрих; і наповнилася весільна світлиця гістьми.
Як же ввійшов той цар, щоб подивитися на гостей, побачив там чоловіка, що не був убраний у весільну одіж: ,
Цар прийшов подивитися на тих, які зібралися, і побачив чоловіка, не вбраного у весільний одяг,
і сказав до нього: Як то ти ввійшов сюди, друже, не маючи весільної одежі? А той мовчав.
і каже йому: Друже, як ти ввійшов сюди без весільного одягу? Той же мовчав.
Тоді цар промовив до слуг: Зв'яжіте йому ноги й руки та й киньте геть у темряву кромішню! Там буде плач і скрегіт зубів.
Тоді сказав цар слугам: Зв’яжіть йому ноги й руки та викиньте в зовнішню темряву: там буде плач і скрегіт зубів.
Тоді фарисеї пішли й радили раду, як би його впіймати на слові.
Тоді фарисеї пішли і зібрали раду, щоби зловити Його на слові.
І вислали до нього своїх учнів разом з іродіянами. “Учителю”, —кажуть ті, — “ми знаємо, що ти щиросердий і що дороги Божої навчаєш по правді й не вважаєш ні на кого, бо не дивишся людям на обличчя.
І послали до Нього своїх учнів з іродіянами [1] , кажучи: Учителю, знаємо, що Ти є праведний, правдиво навчаєш Божої дороги і не зважаєш ні на кого, бо не дивишся на обличчя людей.
Скажи нам, як тобі здається: Чи дозволено давати кесареві податок, чи ні?”
Тож скажи нам, як Ти вважаєш: чи належить давати податок кесареві, чи ні?
Ісус же, знаючи їхнє лукавство, озвався: “Чого мене спокушаєте, лицеміри?
Знаючи їхнє лукавство, Ісус сказав: Навіщо випробовуєте Мене, лицеміри?
Покажіть мені гріш податковий.” Ті принесли йому динарій.
Покажіть Мені податкову монету! Вони принесли Йому динарій [2].
Відповідають йому: “Кесарів.” Тоді він до них каже: “Віддайте ж кесареве кесареві, а Боже Богові.”
Відповідають: Кесаря! Тоді Він каже їм: То кесареве віддайте кесареві, а Боже — Богові!
Почувши це, ті здивувались і, полишивши його, відійшли.
Почувши це, ті здивувалися і, залишивши Його, відійшли.
Того ж самого дня приступили до нього садукеї, що кажуть ніби нема воскресіння, і спитали його:
Того дня підійшли до Нього садукеї, які твердять, що не існує воскресіння, і запитали Його,
“Учителю”, — кажуть, — “Мойсей мовив: Коли хто вмре бездітним, то нехай брат його одружиться з його жінкою і відродить потомство брата свого.
кажучи: Учителю, Мойсей сказав: коли хто помре, не маючи дітей, то нехай його брат візьме його дружину і воскресить нащадків брата свого.
Було в нас сім братів. І перший, одружившись, умер, не мавши потомства, і зоставив свою жінку братові своєму.
Було в нас семеро братів: і перший, одружившись, помер, не маючи дітей, залишив свою дружину своєму братові;
Отож, у воскресінні котрого з сімох буде вона жінка? Всі бо її мали.”
Тож котрого із семи буде вона дружиною у воскресінні? Адже всі мали її!
Ісус у відповідь сказав їм: “Помиляєтеся, бо не знаєте ані Писання, ані Божої сили.
У відповідь Ісус сказав їм: Помиляєтеся, не знаючи ані Писання, ані сили Божої,
У воскресінні не женяться і не виходять заміж, а є як ангели на небі.
бо по воскресінні не одружуються і не виходять заміж, а є мов ангели на небі.
А щодо воскресіння мертвих, то хіба ви не читали слова Божого, яке вам каже:
Щодо воскресіння з мертвих, то хіба ви не читали Слова Божого, яке говорить:
Я — Бог Авраама, Бог Ісаака і Бог Якова! Бог — не мертвих, але живих!”
Я є Богом Авраама, Богом Ісаака, Богом Якова, — Богом не мертвих, а живих.
І чувши це народ, дивувався його навчанню.
І почувши це, люди були в захопленні з Його вчення.
Довідавшись, що він замкнув уста садукеям, фарисеї зібралися разом.
А фарисеї, почувши, що Він закрив уста садукеям, зібралися разом,
І от один із них, законоучитель, спитав його, спокушаючи:
і один з них, законовчитель, запитав, випробовуючи Його:
Він же сказав до нього: “Люби Господа, Бога твого, всім твоїм серцем, усією твоєю душею і всією думкою твоєю:
Він же сказав йому: Любитимеш Господа Бога свого всім своїм серцем, і всією своєю душею, і всією своєю думкою!
А друга подібна до неї: Люби ближнього твого, як себе самого.
Друга — подібна до неї: Любитимеш свого ближнього, як самого себе!
На ці дві заповіді ввесь закон і пророки спираються.”
На цих двох заповідях тримається весь Закон і Пророки.
“Що ви думаєте про Христа? Чий він син?” Кажуть йому: “Давидів.”
Що ви думаєте про Христа? Чий Він Син? Вони Йому відказали: Давидів.
Він до них мовить: “Як же Давид у надхненні називає його Господом,
Він каже їм: То як же Давид у Дусі називає Його Господом, говорячи:
кажучи: Господь промовив Владиці моєму: Сідай праворуч мене, доки не покладу твоїх ворогів тобі під ноги.
Промовив Господь до мого Господа: Сядь праворуч Мене, доки не покладу Твоїх ворогів під Твої ноги?
Коли, отже, Давид його Господом називає, то як він може бути його сином?”
Отже, якщо Давид називає Його Господом, як Він може бути йому сином?