Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Я кажу в Христі правду, не обманюю, як свідчить мені моя совість у Святім Дусі.
Смуток мені великий і безнастанний біль у моїм серці.
Бо я бажав би сам бути відлученим від Христа за братів моїх, рідних мені тілом;
вони — ізраїльтяни, їм належить усиновлення і слава, і завіти, і законодавство, і богослужба, й обітниці;
їхні отці, з них і Христос тілом, який над усім — Бог, благословенний повіки. Амінь.
Воно не так, щоб слово Боже не здійснилося: бо не всі ті, що від Ізраїля — ізраїльтяни;
і не тому, що нащадки Авраама — всі діти, але: «Від Ісаака назоветься твоє потомство»,
тобто, не тілесні діти — то діти Божі, але діти обітниці вважаються за нащадків.
Слово ж обітниці таке: «Цієї самої пори я прийду, і буде син у Сари.»
Ба більше: Ревека зачала від одного ложа батька нашого Ісаака;
коли ж вони ще й не народились і нічого доброго чи злого не зробили, — щоб постанова Божа була за вибором,
не від діл, але від того, який кличе, — їй було сказано: «Старший молодшому буде служити!»
Як написано: «Якова полюбив я, Ісава ж зненавидів.»
Що ж скажемо? Що Бог несправедливий? Зовсім ні!
Бо він каже Мойсеєві: «Помилую, кого хочу помилувати, і змилосерджусь, над ким хочу змилосердитися.»
Отже це — не справа того, хто хоче, ані того, хто біжить, але Бога, що милує.
Письмо бо каже фараонові: «Власне, на те я тебе поставив, щоб на тобі показати мою силу і щоб по всій землі славилося моє ім'я.»
Отож, кого він хоче, того милує, а кого хоче, того чинить затверділим.
Скажеш, отже, мені: «Чому ще хтось докоряє? Хто бо спротивиться його волі?»
А хто ти такий, чоловіче, що сперечаєшся з Богом? Хіба виріб із глини скаже тому, хто його зробив: «Навіщо зробив єси мене так?»
Хіба ганчар не має над глиною влади, щоб із того самого місива зробити одну посудину на честь, а другу на нечесть?
Коли ж Бог, хотівши показати гнів свій і виявити свою силу, зносив з великим довготерпінням посудини гніву, що вже були готові на погибель,
щоб виявити багатство своєї слави на посудинах милосердя, котрі він наперед приготував на славу,
— на нас, яких покликав не тільки від юдеїв, а й від поган, —
як і в Осії він говорить: «Назву не мій народ моїм народом, і нелюбу — улюбленою.
І на тім місці, де було їм сказано: «Ви — не мій народ!», там їх назвуть синами Бога живого.»
Ісая ж про Ізраїля проголошує: «Хоч би число синів Ізраїля було, як морський пісок, тільки останок спасеться»,
Господь бо негайно і цілковито виконає своє слово на землі.
І як прорік Ісая: «Якби Господь сил не лишив нам насіння, ми були б, як Содом, і стали б подібні до Гомори.»
Що ж скажемо? Що погани, які не шукали праведности, осягли праведність, і то праведність, що від віри;
Ізраїль же, що шукав закону праведности, не досяг закону праведности.
Чому? Бо вони спирались не на віру, а неначе на діла. Вони спотикнулись об камінь спотикання,
як написано: «Ось я кладу в Сіоні камінь спотикання і скелю падіння. Хто ж вірує в нього, не осоромиться.»
← (Римлян 8) | (Римлян 10) →