Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Хоменка
Переклад Куліша та Пулюя
Оцей Мелхиседек, цар Салему, священик Всевишнього Бога, який зустрів Авраама, коли він повертався після поразки царів, і який благословив його;
Сей бо Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога вишнього, що зустрів Авраама, як вертавсь він з побоїща царів, і благословив його;
якому Авраам відділив десятину з усього, і якого ім'я означає спершу «цар справедливости», а потім цар Салему, тобто «цар миру»;
котрому й десятину з усього віддїлив Авраам (перше ж оце перекладом зветь ся цар правди, а потім і цар Салимський, чи то цар впокою),
без батька, без матері, без родоводу, який не має ні початку днів, ні кінця життя, уподібнений до Божого Сина, — зостається священиком повіки.
без батька, без матери, без родоводу, нї почину днїв, нї конця життя не маючи, уподоблений же Сину Божому, пробуває священиком вічно.
Дивіться, отже, який великий той, якому патріярх Авраам дав десятину з найліпшої добичі!
Дивіте ся ж, який великий той, кому і десятину дав Авраам патриярх із вибраного.
Також і ті з синів Леві, що мають сан священства, мають за законом наказ брати десятину з народу, тобто з своїх братів, дарма що вони вийшли з бедер Авраама.
Тай ті із синів Левіїних, що приймають сьвященство, мають заповідь брати десятину з народу по закону, се єсть із браття свого, хоч і з чересел Авраамових вийшло воно.
Той же, який не походить з їхнього роду, взяв десятину з Авраама і благословив того, що мав обітниці.
Той же, хто не виводить роду свого від них, узяв десятину з Авраама, і маючого обітницю благословив.
Тим часом і сумніву не може бути, що нижчий благословляється вищим.
Без усякого ж перечення менше від більшого благословляєть ся.
Ба більше, тут беруть десятину люди, що вмирають; а там — той, про кого свідчать, що живе.
І тут беруть десятини люде, що мруть, а там — той, про кого сьвідчить ся, що він живе.
І, так би мовити, і Леві, який тепер збирає десятини, дав був десятину через Авраама,
І, щоб так сказати, через Авраама взята десятина і з Левія, що бере десятини.
бо він ще був у бедрах свого прабатька, коли Мелхиседек вийшов йому назустріч.
Ще бо в череслах отецьких був, як зустрів його Мелхиседек.
Якби, отже, досконалість була через левітське священство, під яким народ одержав закон, то яка була б іще потреба з'являтись іншому священикові, за чином Мелхиседека, священикові, що не звався б за чином Арона?
Коли ж звершеннє було через Левійське сьвященство (бо під ним люде озаконені стались), то яка ж іще потреба иншому встати сьвященикові по чину Мелхиседековому, а не по чину Аароновому звати ся?
Бо як міняється священство, конче міняється і закон.
Коли бо переміняєть ся сьвященство, мусить конче і переміна закону бути.
Бо той, про кого це говориться, був з іншого коліна, з якого ніхто не служив при жертовнику.
Про Кого бо се говорить ся, з иншого колїна був, з котрого нїхто не приступав до жертівнї.
Відомо бо, що наш Господь походить від Юди, про покоління якого Мойсей нічого не згадав як про священиків.
Явно бо, що з колїна Юдового вийшов Господь наш, а про се колїно Мойсей об сьвященстві нїчого не сказав.
Це стає ще яснішим, коли на подобу Мелхиседека постає інший священик;
І більше ще явно, що по подобию Мелхиседековому встає инший сьвященик,
він став ним не за законом тілесної заповіді, а за силою життя нетлінного,
котрий не по закону заповідї тїлесної постав, а по силї життя незотлїнного.
бо він прийняв таке свідоцтво: «Ти — священик повіки за чином Мелхиседека.»
Сьвідкує бо: "Що Ти єси сьвященик по вік по чину Мелхиседековому."
Так перша заповідь скасована через її неміч і безкорисність —
Стало ся ж знищеннє попередньої заповідї за її неміць і невжиточність.
закон бо не зробив нічого досконалим, — уведено ж кращу надію, яка зближає нас до Бога.
Нїчого бо не звершив закон, а приведене лучче впованнє, котрим наближуємось до Бога.
Тим більше, що це не сталося без клятви: бо коли інші настановлялися священиками без клятви,
І на скілько воно не без клятьби,
то цей мав клятву того, який сказав до нього: «Господь поклявсь, і каятись не буде: Ти — священик повіки.»
(ті бо сьвященики без клятьби ставали, а Сей з клятьбою через Того, хто глаголав до Него: "Кляв ся Господь, і не розкаяв ся: Ти єси сьвященик по вік, по чину Мелхиседековому")
Крім того: отих священиків було більше, бо смерть не дозволяла їм зоставатися;
І більш їх було сьвящениками, бо смерть боронила їм пробувати;
цей же, тому що перебуває повіки, має священство непроминальне
сей же, через те, що пробуває по вік, непереходяче має сьвященство.
і тому може спасти повіки тих, які через нього до Бога приступають, бо він завжди живий, щоб за них заступатися.
Тим же і спасти може до кінця приходящих через Нього до Бога, будучи вічно жив, щоб посередникувати за них.
Якраз і годилося, щоб ми мали такого первосвященика непорочного, відлученого від грішників і вищого за небеса,
Такого бо нам подобало (мати) Архиєрея, преподобного, безвинного, непорочного, відлученого від грішників і вищого небес,
який не має потреби, як архиереї, щодня приносити перше за власні гріхи жертви, а потім за гріхи народу, бо він зробив це раз, принісши себе самого в жертву.
котрий не має по всї днї нужди, як архиєреї, перше за свої гріхи жертви приносити, а потім за людські: се бо зробив заразом, себе принїсши.