Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Огієнка
Син мудрий слухає батькової науки, а безпутний не слухає докору.
Син мудрий приймає карта́ння від батька, а насмішник доко́ру не слухає.
Із плодів уст своїх насичуєсь чоловік добром, душа же проступників — зло.
З плоду уст чоловік споживає добро́, а жадо́ба зрадливих — наси́льство.
Хто стереже уста, той душу вберігає: хто ж рот свій широко отвирає, тому біда.
Хто уста свої стереже́, той душу свою береже́, а хто гу́би свої розпуска́є, — на того поги́біль.
Душа в лїнивого жадає, та дармо, а душа трудящих засититься.
Пожадає душа лінюха́, та даре́мно, душа ж роботя́щих наси́титься.
Праведний ненавидить ложне слово, а безбожник соромить і безчестить.
Нена́видить праведний слово брехливе, безбожний же чинить лихе, і себе засоро́млює.
Безвинного в путях пильнує правда, а грішника губить безбожество.
Праведність оберігає невинного на дорозі його, а безбожність погу́блює грішника.
Той за багатого себе скрізь виставляє, а справдї він нїчого немає; инший видає себе за бідного, а він пребагатий.
Дехто вдає багача́, хоч нічо́го не має, а дехто вдає бідака́, хоч маєток великий у нього.
Багацтвом викуплює чоловік життє своє, а вбогий й грізьби не чує.
Викуп за душу люди́ни — багатство її, а вбогий й доко́ру не чує.
Сьвітло праведних весело горить, у безбожних же сьвічник потухає.
Світло праведних ве́село світить, а світильник безбожних пога́сне.
Між гордими — одні тільки сварки, а хто чинить усе за порадою — у тих мудрість.
Тільки сварка пихо́ю зчиня́ється, а мудрість із тими, хто ра́диться.
Богацтво легко нажите пропадає, хто ж трудом доробляєсь, намножує його.
Багатство, заско́ро здобуте, — поме́ншується, хто ж збирає пома́лу — примно́жує.
Надїя, коли довго тріває, мучить серце, а справджене бажаннє — се дерево жизнї.
Задовга надія — неду́га для серця, а бажа́ння, що спо́внюється, — це дерево життя.
Хто словом нехтує, той шкодить собі, а хто боїться заповідї, той має заплату.
Хто пого́рджує словом Господнім, той шкодить собі, хто ж страх має до заповіді, тому надолу́житься.
Наука мудрого — се жизняна криниця; вона відвертає від сїтей смертї.
Наука премудрого — крини́ця життя, щоб віддали́тися від пасток сме́рти.
Добрий розум приносить приємність, дорога ж беззаконних пагубна.
Добрий розум прино́сить приємність, а дорога зрадли́вих — погу́ба для них.
Розумний з розглядом дїло робить, а дурний виносить на показ дурноту.
Кожен розумний за мудрістю робить, а безу́мний глупо́ту показує.
Безбожний посланець у біду попадає, а вірний посланець — ратунок.
Безбожний посо́л у нещастя впаде́, а вірний посол — немов лік.
Злиднї й стид тому, хто нехтує науку, хто ж підклоняється під докір, той буде в шанобі.
Хто ламає поу́ку — убозтво та га́ньба тому́, а хто береже осторо́гу — шанований він.
Як спевниться бажаннє, то любо се душі; та дурним не любо відхилятись від злого.
Ви́конане побажа́ння приємне душі, а вступи́тись від зла — то оги́да безумним.
Хто братаєсь із мудрими, буде й сам мудрий, хто ж заходить у дружбу з дурними, — зледачіє.
Хто з мудрими ходить, той мудрим стає, а хто товаришу́є з безу́мним, той лиха набу́де.
За грішниками гонить нещастє, а праведним добро в нагороду.
Грішників зло доганя́є, а праведним Бог надолу́жить добром.
Добрий і внукам зоставляє достатки, а багацтва грішника передержуються для праведного.
Добрий лишає спа́док і ону́кам, маєток же грішника схо́ваний буде для праведного.
Много хлїба родиться й на загонах убогих, та з них не один погибає через непорядок.
Убогому буде багато поживи і з поля невпра́вного, та деякі гинуть з безпра́в'я.
Хто жалує лозинки, ненавидить він сина, а хто любить сина, той з малку наказує його.
Хто стримує різку свою, той нена́видить сина свого, хто ж кохає його, той шукає для ньо́го карта́ння.