Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Хоменка
Відказ лагідний гнїв палкий гасить, а зневажливе слово розбуджує лютість.
            Лагідна відповідь гасить гнів, 
дражливе слово викликає лютощі.
            дражливе слово викликає лютощі.
Язик мудрих подає добрі відомостї, а уста безумних мелють лиш дурницї.
            Язик мудрих точить знання, 
уста дурних мелють дурниці.
            уста дурних мелють дурниці.
Господнї очі скрізь по сьвіту позирають, і доброго й лихого вони вбачають.
            На кожнім місці Господні очі 
стежать за злими та добрими.
            стежать за злими та добрими.
Лагідний язик — се дерево жизнї, а необузданий — пригноблює духа.
            Язик лагідний — дерево життя, 
лукавий — пригноблює душу.
            лукавий — пригноблює душу.
Дурний нехтує отецьку науку, хто ж вважає на докір, — добрий розум має.
            Дурний нехтує навчанням свого батька, 
а хто на картання зважає, стає мудрим.
            а хто на картання зважає, стає мудрим.
В дому в праведного — достаток добра, а в доходах безбожного — самий хиба розстрій.
            У домі праведного — добра повно, 
у прибутках лихого — саме безладдя.
            у прибутках лихого — саме безладдя.
Уста мудрих ширять знаннє, та не так серце безумних.
            Мудрих уста поширюють науку, 
не так бо — серце безумних.
            не так бо — серце безумних.
Жертва безбожних — гидота Господеві, молитва ж праведних угодна йому.
            Жертва злих — гидота Господеві; 
молитва ж праведних йому угодна.
            молитва ж праведних йому угодна.
Противна Господу безбожного дорога; хто ж ходить дорогою правди — сей йому любий.
            Огидна Господеві дорога злого; 
того ж, що по правді ходить, він любить.
            того ж, що по правді ходить, він любить.
Страшенна кара тим, хто праву путь покине; й хто ненавидить докір, — погибне.
            Сувора кара тим, хто зо стежки збочує; 
хто ненавидить напоумлення, той загине.
            хто ненавидить напоумлення, той загине.
І преисподня й ад явні Господеві, а надто — серця синів людських.
            Шеол і Аваддон перед Господом (відкриті); 
тим більше — серця синів людських.
            тим більше — серця синів людських.
Не любить ледарь тих, хто його картає, та до мудрих він також не пійде.
            Глузовник не любить тих, що його картають; 
до мудрих він не піде.
            до мудрих він не піде.
Веселе серце чинить і лице веселим, а як туга в серцї, то і душа ниє.
            Веселе серце звеселяє обличчя; 
а як журба на серці, то й душа ниє.
            а як журба на серці, то й душа ниє.
Розумне серце шукає знання, уста ж безумних дурницями живуть.
            Розумне серце шукає знання, 
уста ж безумних живляться дурнотою.
            уста ж безумних живляться дурнотою.
В нещасного всї днї сумнії, у кого ж серце веселе, тому що дня гостина.
            Усі дні погані в сумного, 
веселе ж серце завжди бенкетує.
            веселе ж серце завжди бенкетує.
У страсї Божому й мале далеко лучше, анїж скарби великі в тревозї.
            Ліпше трохи в Господньому страсі, 
аніж великі скарби у тривозі.
            аніж великі скарби у тривозі.
Смачнїйша мисочка капусти, да з любови, анїж з приправою ненавистї теля товсте.
            Ліпше миска капусти, та з любов'ю, 
ніж віл годований, та з ненавистю.
            ніж віл годований, та з ненавистю.
Палкий чоловік доводить до сварки, а лагідний втихомиряє незгоду.
            Гаряча людина здіймає сварку, 
а лагідна втихомирює незгоду.
            а лагідна втихомирює незгоду.
Лїнивого дорога — мов тернєм встелена, дорога же праведних — гладка.
            Лінивого дорога немов устелена терням, 
а стежка праведних гладенька.
            а стежка праведних гладенька.
Розумний син отця свого возвеселяє, дурний же чоловік і матїрю помітає.
            Розумний син веселить батька, 
дурний же матір свою зневажає.
            дурний же матір свою зневажає.
Дурницї — радощі безумному, а чоловік розумний ступає правою дорогою.
            Дурнота — радість безглуздому; 
розумний чоловік іде шляхом просто.
            розумний чоловік іде шляхом просто.
Без поради розпочате дїло розбиваєсь, як же порадників доволї, воно остоїться.
            Без міркування задуми не таланять, 
а як порадників багато — щастять.
            а як порадників багато — щастять.
Радість чоловікові — (розумний) відказ із уст його; слово в час сказане — яке воно любе!
            Людина рада відповіді своїх уст, 
і яке любе слово, сказане доречі!
            і яке любе слово, сказане доречі!
Путь життя мудрого веде вгору, щоб відбитись йому від пропастї в низу.
            Стежка життя веде мудрого вгору, 
щоб ухилитись від Шеолу долі.
            щоб ухилитись від Шеолу долі.
Дім надутих розвалить Господь, а межу вдовину утвердить.
            Господь розвалить дім гордих 
й утвердить межу вдовиці.
            й утвердить межу вдовиці.
Гидота Господу задуми ледачих, слова же невинних любі йому.
            Огидні Господеві задуми погані, 
слова ж чисті — приємні.
            слова ж чисті — приємні.
Зруйнує дом свій, хто любить підкупство, а жити ме, хто ненавидить гостинцї.
            Хто жадібний наживи, той руйнує дім свій; 
а хто гостинці ненавидить, той буде жити.
            а хто гостинці ненавидить, той буде жити.
Обдумує відказ праведного серце, уста же безбожників вимітують зло.
            Серце праведного обдумує, що має відповісти; 
а уста злих зло виливають.
            а уста злих зло виливають.
Далекий Господь од безбожних, молитву ж праведних він слухає.
            Господь від лихих далеко, 
молитву ж праведних вислуховує.
            молитву ж праведних вислуховує.
Ясний погляд веселить серце; приятна новина тучить навіть костї.
            Ласкавий погляд веселить серце; 
добра новина підкріпляє тіло.
            добра новина підкріпляє тіло.
Ухо, уважне до науки жизнї, пробуває між мудрими.
            Вухо, що слухає спасенного картання, 
посеред розумних перебуває.
            посеред розумних перебуває.
Хто відкидає упомин, — не дбає про свою душу; хто ж уважний на докір, — набуває розуму.
            Хто напоумлення відкидає, свою душу зневажає; 
а хто на навчання зважає, той глузду набуває.
            а хто на навчання зважає, той глузду набуває.