Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Огієнка
Своєвольний всього забагає; він устає проти всього, що каже розум.
Примхли́вий шукає сваволі, стає проти всього розумного.
Дурний не любить знання, хиба тілько, щоб повеличатись дотепом.
Нерозумний не хоче навчатися, а тільки свій ум показати.
З безбожником приходить і погорда, а з безчесним — сором.
З прихо́дом безбожного й га́ньба приходить, а з легкова́женням — сором.
Слова в устах мужа — глибокії води; з джерела мудростї — широкий потік.
Слова́ уст люди́ни — глибока вода, джерело премудрости — бризкотли́вий поті́к.
Вважати на особу безбожного — се дїло погане, тим паче, щоб праведного повалити на судї.
Не добре вважа́ти на обличчя безбожного, щоб праведного повалити на суді.
Безумного уста вдаються у сварку, а його слова викликують бійку.
Уста́ нерозумного тя́гнуть до сварки, а слова́ його кличуть бійки́.
Беспутнього язик — погибель для него, а уста його — се сїть на душу його.
Язик нерозумного — загибіль для нього, а уста його — то тене́та на душу його.
Нашептані слова — неначе лакітки, а все ж вони до дна у череві доходять.
Слова обмо́вника — мов ті присма́ки, і вони сходять у нутро утро́би.
Недбалий в своїй роботї — се рідний брат розтратника.
Теж недбалий у праці своїй — то брат марнотра́тнику.
Імя Господнє — се кріпка тверджа; втече праведник у неї, і він безпечен.
Господнє Ім'я́ — сильна башта: до неї втече справедливий і буде безпечний.
Багатому скарби здаються кріпким містом, він уважає їх за високі мури.
Маєток багатому — місто тверди́нне його, і немов міцний мур ув уяві його.
Перед упадком гордуватїє серце в чоловіка, а перед славою — покора.
Перед загибіллю серце люди́ни висо́ко несеться, перед славою ж — скромність.
Хто, не вислухавши, відповідає, той дурень і стид на його спадає.
Хто відповідає на слово, ще поки почув, — то глупо́та та сором йому!
Дух в чоловіцї підпирає немочі його, а дух прибитий — хто може піддержати його?
Дух дійсного мужа вино́сить терпі́ння своє, а духа приби́того хто піднесе́?
Розумного серце здобуває знаннє, й мудрих ухо, знай, про знаннє тілько дбає.
Серце розумне знання́ набуває, і вухо премудрих шукає знання́.
Дарунок розширює чоловікові дорогу, ба й до панів великих його допускає.
Дару́нок люди́ни виводить із у́тиску, і провадить її до великих людей.
Первий в свойму спорі — правий, та приходить його противник, й перевірює справу.
Перший у сварці своїй уважає себе справедливим, але при́йде противник його та й дослі́дить його.
Жереб скінчить позиванку, він чинить розсуд і між панами.
Жереб перериває сварки́, та відділює сильних один від одно́го.
Розгнїваний брат — як утверджене місто, а звяга (з ним) — як засови в замку.
Розлючений брат протиставиться більше за місто тверди́нне, а сварки́, — немов за́суви за́мку.
Плодом уст чоловіка наповнюєсь черево його; що його уста зродять, тим він насичуєсь.
Із плоду уст люди́ни наси́чується її шлунок, вона наси́чується плодом уст своїх.
Смерть і життє — в руцї язика, й хто любить його, їсти ме плоди його.
Смерть та життя — у владі язика, хто ж кохає його, його плід поїдає.
Хто знайшов добру жону — знайшов добро й одержав ласку від Господа.
Хто жінку чесно́тну знайшов, знайшов той добро́, і милість отримав від Господа.
Убогий, благаючи, говорить; багатий промовляє згорда.
Убогий говорить блага́льно, багатий же відповідає зухва́ло.