Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Огієнка
Своєвольний всього забагає; він устає проти всього, що каже розум.
            Примхли́вий шукає сваволі, стає проти всього розумного.
            Дурний не любить знання, хиба тілько, щоб повеличатись дотепом.
            Нерозумний не хоче навчатися, а тільки свій ум показати.
            З безбожником приходить і погорда, а з безчесним — сором.
            З прихо́дом безбожного й га́ньба приходить, а з легкова́женням — сором.
            Слова в устах мужа — глибокії води; з джерела мудростї — широкий потік.
            Слова́ уст люди́ни — глибока вода, джерело премудрости — бризкотли́вий поті́к.
            Вважати на особу безбожного — се дїло погане, тим паче, щоб праведного повалити на судї.
            Не добре вважа́ти на обличчя безбожного, щоб праведного повалити на суді.
            Безумного уста вдаються у сварку, а його слова викликують бійку.
            Уста́ нерозумного тя́гнуть до сварки, а слова́ його кличуть бійки́.
            Беспутнього язик — погибель для него, а уста його — се сїть на душу його.
            Язик нерозумного — загибіль для нього, а уста його — то тене́та на душу його.
            Нашептані слова — неначе лакітки, а все ж вони до дна у череві доходять.
            Слова обмо́вника — мов ті присма́ки, і вони сходять у нутро утро́би.
            Недбалий в своїй роботї — се рідний брат розтратника.
            Теж недбалий у праці своїй — то брат марнотра́тнику.
            Імя Господнє — се кріпка тверджа; втече праведник у неї, і він безпечен.
            Господнє Ім'я́ — сильна башта: до неї втече справедливий і буде безпечний.
            Багатому скарби здаються кріпким містом, він уважає їх за високі мури.
            Маєток багатому — місто тверди́нне його, і немов міцний мур ув уяві його.
            Перед упадком гордуватїє серце в чоловіка, а перед славою — покора.
            Перед загибіллю серце люди́ни висо́ко несеться, перед славою ж — скромність.
            Хто, не вислухавши, відповідає, той дурень і стид на його спадає.
            Хто відповідає на слово, ще поки почув, — то глупо́та та сором йому!
            Дух в чоловіцї підпирає немочі його, а дух прибитий — хто може піддержати його?
            Дух дійсного мужа вино́сить терпі́ння своє, а духа приби́того хто піднесе́?
            Розумного серце здобуває знаннє, й мудрих ухо, знай, про знаннє тілько дбає.
            Серце розумне знання́ набуває, і вухо премудрих шукає знання́.
            Дарунок розширює чоловікові дорогу, ба й до панів великих його допускає.
            Дару́нок люди́ни виводить із у́тиску, і провадить її до великих людей.
            Первий в свойму спорі — правий, та приходить його противник, й перевірює справу.
            Перший у сварці своїй уважає себе справедливим, але при́йде противник його та й дослі́дить його.
            Жереб скінчить позиванку, він чинить розсуд і між панами.
            Жереб перериває сварки́, та відділює сильних один від одно́го.
            Розгнїваний брат — як утверджене місто, а звяга (з ним) — як засови в замку.
            Розлючений брат протиставиться більше за місто тверди́нне, а сварки́, — немов за́суви за́мку.
            Плодом уст чоловіка наповнюєсь черево його; що його уста зродять, тим він насичуєсь.
            Із плоду уст люди́ни наси́чується її шлунок, вона наси́чується плодом уст своїх.
            Смерть і життє — в руцї язика, й хто любить його, їсти ме плоди його.
            Смерть та життя — у владі язика, хто ж кохає його, його плід поїдає.
            Хто знайшов добру жону — знайшов добро й одержав ласку від Господа.
            Хто жінку чесно́тну знайшов, знайшов той добро́, і милість отримав від Господа.
            Убогий, благаючи, говорить; багатий промовляє згорда.
            Убогий говорить блага́льно, багатий же відповідає зухва́ло.