Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Турконяка
Своєвольний всього забагає; він устає проти всього, що каже розум.
Людина, яка бажає відлучитися від друзів, шукає приводу, вона повсякчас буде в погорді.
Дурний не любить знання, хиба тілько, щоб повеличатись дотепом.
Той, кому бракує розуму, не має потреби в мудрості, оскільки він радше керується безумством.
З безбожником приходить і погорда, а з безчесним — сором.
Як тільки безбожний зануриться в глибочінь зла, він нехтує всім, — і навідуються до нього непошана і зневага.
Слова в устах мужа — глибокії води; з джерела мудростї — широкий потік.
Слово в серці людини — мов глибока вода; ріка і джерело життя вирують.
Вважати на особу безбожного — се дїло погане, тим паче, щоб праведного повалити на судї.
Не добре бути в захопленні від безбожних, так само, як і несправедливо перекручувати правду на суді.
Безумного уста вдаються у сварку, а його слова викликують бійку.
Губи нерозумного доводять його до зла, його зухвалі уста накликають смерть.
Беспутнього язик — погибель для него, а уста його — се сїть на душу його.
Уста нерозумного — це його погибель, а його губи — пастка для його душі.
Нашептані слова — неначе лакітки, а все ж вони до дна у череві доходять.
Ледачих гне додолу страх, а душі жінкоподібних чоловіків голодуватимуть.
Недбалий в своїй роботї — се рідний брат розтратника.
Хто себе не виправить у своїх справах, — той брат свого мучителя.
Імя Господнє — се кріпка тверджа; втече праведник у неї, і він безпечен.
Господнє Ім’я — у величі сили; тож праведні, які линуть до Нього, отримують велич.
Багатому скарби здаються кріпким містом, він уважає їх за високі мури.
Маєток багатого — це укріплене місто, а велика його слава дає велику тінь.
Перед упадком гордуватїє серце в чоловіка, а перед славою — покора.
Перед знищенням стає гордим серце людини, а перед прославленням воно стає покірним.
Хто, не вислухавши, відповідає, той дурень і стид на його спадає.
Коли хто відповідає, перш, ніж вислухає, — такому ганьба і сором.
Дух в чоловіцї підпирає немочі його, а дух прибитий — хто може піддержати його?
Розумний слуга гасить гнів людини. А хто підтримає малодушну людину?
Розумного серце здобуває знаннє, й мудрих ухо, знай, про знаннє тілько дбає.
Серце розумного здобуває знання, і вуха мудрих шукають розуміння.
Дарунок розширює чоловікові дорогу, ба й до панів великих його допускає.
Дарунок людини поширює її володіння і садовить її поряд з можновладцями.
Первий в свойму спорі — правий, та приходить його противник, й перевірює справу.
Праведний є власним обвинувачем у вступній промові на суді. Та нападає обвинувач — і сам стає оскарженим.
Жереб скінчить позиванку, він чинить розсуд і між панами.
Жереб кладе край незгоді й між володарями визначає границі.
Розгнїваний брат — як утверджене місто, а звяга (з ним) — як засови в замку.
Коли братові допомагає брат, тоді він стає, як добре укріплене, високе місто, — сильний, наче збудований на міцному фундаменті царський палац.
Плодом уст чоловіка наповнюєсь черево його; що його уста зродять, тим він насичуєсь.
Плодами своїх уст людина наповнює своє черево, — плодами своїх губ вона насититься.
Смерть і життє — в руцї язика, й хто любить його, їсти ме плоди його.
Смерть і життя — у владі язика; ті, хто над ним панує, споживатимуть його плоди.