Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо! Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання:
ru
en
Паралельне читання
← (Екклезіаста 4)
|
(Екклезіаста 6) →
Переклад Куліша та Пулюя
Новый русский перевод
Не квапся язиком, і серце твоє нехай не посьпішає вимовляти слово перед Богом. Бог бо на небі, а ти на землї; тим нехай у тебе буде слів не багацько.
Подумай, прежде чем что-то сказать, не торопись произнести слово перед Богом. Бог на небе, а ты на земле, так будь же немногословен.
Бо як сни снуються тодї, як багацько клопотів, так і мова дурного виявлює себе многостю слів.
И как снятся беспокойные сны при множестве забот, так и речь глупца рождается при множестве слов.
Як обречешся обітом перед Богом, то не гайсь його спевнити, не любить бо він дурних; спевни твою обітницю.
Когда даешь обет Богу, не замедли исполнить его. Ему не угодны глупцы; исполни то, что обещал.
Лучше не обітувати, нїж, обітувавши, не спевнити.
Лучше не давать обещания, чем дать и не исполнить.
Не давай устам твоїм уводити тебе в провину, й не кажи ангелам (Божим): Се була похибка. На що тобі того, щоб Бог прогнївався за твої слова та й в нїщо обернув дїло рук твоїх?
Не позволяй устам своим ввести тебя в грех. И не говори посланнику8 : «Мое обещание было ошибкой». Зачем тебе, чтобы Бог прогневался на слова твои и уничтожил дело твоих рук?
Бо, як у многих видивах сонних, так і в многих словах — багато марноти. Нї! ти бійся Бога.
Суета во множестве сновидений, как и в многословии, поэтому бойся Бога!
Як побачиш у якій країнї, що тїснять убогого та суд і правду насилують, то не дивуйся тому, бо над високим стоїть висший, а над ними ще висший;
Если ты увидишь, что в какой-то местности притесняют бедного и не соблюдается правосудие и справедливость, то не удивляйся этому, потому что над одним правителем стоит другой, который наблюдает за ним, а над ними есть еще более высокое начальство.
Перед же веде в цїлій країнї — царь, а сей дбає про всю країну.
Но все же лучше для страны, чтобы у нее был царь, заботящийся о земле.9
Хто любить гроші, не вдовольниться нїколи, хто ж любить багацтво, не похіснуєсь ним. А се — марнота.
Кто любит деньги, тому их никогда не хватает, и кто любит богатство, никогда не будет доволен своим доходом. И это тоже суета.
Намножується статків, та бо намножується й тих, що їх спотребовують; і яке ж тому добро, чиї вони: хиба що дивиться на них своїми очима?
Когда увеличивается имущество, увеличивается и число нахлебников. В чем польза его владельцу, кроме как смотреть на него?
Роботящий солодко спить, чи він ізїв мало, чи багацько; а пересит не дає багатому заснути в смак.
Сон работника — сладок, много ли он съел или мало. Но объевшийся богач все ворочается в своей кровати.
Є ще одна доскулююча неміч, яку я бачив під сонцем; багацтво, що береже багатий на шкоду собі.
И видел я ужасное зло под солнцем:
человек зря копил богатство —
Гине се багацтво через нещасливі пригоди; в його родиться син, і йому нїчо не допадеться в руки.
оно было потеряно из-за неудачной сделки, а теперь ему нечего оставить своему сыну.
Як вийшов нагим із материної утроби, таким і відходить, яким прийшов, і з усього, що придбав працею, не візьме, щоб понести в руцї своїй.
Нагим человек выходит из утробы матери, и каким он пришел, таким и уходит. Он ничего не возьмет от труда своего, не унесет с собой и горсти.
Се ж велике лихо: яким прийшов, таким і відходь! Яка ж йому тодї користь, що завдавав собі працї на вітер?
И это тоже ужасное зло:
каким человек пришел, таким и уходит, и какая польза ему, что он трудится на ветер?
А він увесь вік свій їв у потемках, у великій журбі, в досадї та прикростях!
Все дни его жизни проходят во тьме, в большом разочаровании, огорчении и гневе.
От же що здалось менї добрим: їсти й пити та солодко вживати добра з працї своєї під сонцем через увесь час життя свого, що Бог йому дав; бо ж се доля його.
Затем я понял, что хорошо и правильно для человека есть и пить и находить наслаждение в труде своем под солнцем в течение немногих дней жизни, что дал ему Бог, ведь такова его доля.
І коли дав кому Бог багацтво й достаток, і дозволив ними користуватись та брати з них свій пай, так се — дар Божий.
Более того, если Бог дает кому-либо богатство, имущество и возможность пользоваться ими, получить свою долю и наслаждаться своим трудом, то это дар Божий.
Не довго буде він памятати днї життя свого, тим то Бог і надоложив йому радощами серця його.
Редко такой человек размышляет о своей жизни, потому что Бог наполняет радостью сердце его.
← (Екклезіаста 4)
|
(Екклезіаста 6) →