Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Хоменка
Браттє моє, не на лиця вважаючи, майте віру Господа нашого Ісуса Христа прославленого.
Брати мої, не зважаючи на особи, майте віру в Господа нашого, Ісуса Христа прославленого.
Коли бо ввійшов у громаду вашу чоловік з золотим перснем, в одежі осяйній, ввійшов же й вбогий в мізерній одежі,
Бо коли до вашого зібрання ввійде чоловік із золотим перснем, у пишних шатах, увійде і вбогий у брудній одежині,
і ви споглянете на того, що носить осяйну одежу, і скажете йому: Ти сїдай отут гарно, а вбогому скажете: Ти стань отам, або сїдай отут на підніжку моїм,
а ви глянете на того, що носить пишні шати, і скажете йому: «Ти сідай тут вигідно», а вбогому скажете: «Ти стань отам або сідай на моїм підніжку»,
то чи не пересуджуєте між собою і не станетесь суддями з ледачими думками?
— то хіба ви тим не утворюєте різниці між собою і не стаєте суддями з нікчемними думками?
Слухайте, браттє моє любе: хиба не вбогих сьвіту сього вибрав Бог на багатих вірою і наслїдників царства, котре обіцяв тим, хто любить Його?
Слухайте, брати мої любі: Хіба не вбогих цього світу Бог вибрав як багатих вірою і як наслідників Царства, що його він обіцяв тим, які його люблять?
Ви ж зневажили вбогого. Хиба не багаті підневолюють вас, і не вони тягнуть вас на судища?
Ви ж зневажаєте вбогого! Хіба то не багаті вас гнітять і не вони тягнуть вас на судилища?
Хиба не вони зневажають добре імя, яким вас названо?
Хіба то не вони ганьблять те гарне ім'я, яким називано вас?
Коли ж оце звершуєте закон царський по писанню: "Люби ближнього свого, як себе самого", добре чините;
Коли, отже, виконуєте закон царський за писанням: «Люби ближнього свого, як себе самого», — ви добре робите.
коли ж на лиця дивитесь, то гріх робите, докорені законом, як переступники.
А коли зважаєте на особи, то чините гріх, закон засуджує вас як переступників.
Кожний бо, хто увесь закон заховає, та згрішить в одному, станеть ся у всьому виноватий.
Бо хто ввесь закон дотримає, а прогрішиться лише в одному, — стає у всьому винуватий.
Хто бо сказав: "Не чини перелюбу," Той сказав і: "Не вбивай." Коли ж не зробиш перелюбу, а вбєш, став ся єси переступником закону.
Бо хто сказав: «Не чини перелюбу», сказав також: «Не вбивай». Коли ж не чиниш перелюбу, але вбиваєш, ти стаєш порушником закону.
Так говоріте і так творіте, яко такі, що законом свободним судити метесь.
Говоріть так і робіть так, як люди, що мають бути суджені законом свободи.
Суд бо без милосердя тому, хто не зробив милости, і вихваляєть ся милосердє суду (понад суд).
Бо суд немилосердний для того, хто не чинить милосердя. Милосердя ж понад суд.
Яка користь, браттє моє, коли хто каже, що віру має, та дїл не має? чи може віра спасти його?
Яка користь, мої брати, коли хтось каже, що має віру, але діл не має? Чи може його спасти віра?
Коли ж брат або сестра нагі будуть і жадні щоденної страви,
Коли брат або сестра будуть нагі й позбавлені засобів щоденного прожитку,
а з вас хто скаже їм: Ідїть з миром, грійтесь і годуйтесь, а не дасть їм потрібного для тїла; яка (з того) користь?
і хтонебудь з вас до них скаже: «Йдіть собі з миром, грійтеся та годуйтесь», і не дасть їм потрібного для тіла, то що це допоможе?
Так само й віра, коли дїл не має, мертва сама по собі.
Так само й віра, коли діл не має, мертва сама в собі.
Ну, скаже хто: Ти віру маєш, а я дїла маю. Покажи менї віру твою з дїл твоїх, а я тобі докажу з дїл моїх віру мою.
Та хтонебудь скаже: «Ти маєш віру, а я маю діла. Покажи мені твою віру без діл, а я тобі покажу моїми ділами мою віру.»
Ти віруєш, що Бог один; добре робиш: і біси вірують, та й тремтять.
Ти віруєш, що Бог один? — Добре робиш. І біси вірують, та тремтять.
Чи хочеш же зрозуміти, чоловіче марний, що віра без дїл мертва?
Хочеш знати, безглуздий чоловіче, що віра без діл не приносить плоду?
Авраам, отець наш, хиба не з дїл оправдив ся, піднявши Ісаака, сина свого, на жертівник?
Авраам, наш батько, чи не ділами виявився праведним, коли був приніс на жертовник Ісаака, свого сина?
Чи бачиш, що віра допомагала дїлам його, і дїлами звершилась віра?
Бачиш, що віра співдіяла з його ділами, і його віра удосконалилася ділами.
І сповнилось писаннє, що глаголе: "Увірував же Авраам Богові й полїчено йому (те) за праведність, і другом Божим наречено його."
Так здійснилося Писання, яке каже: «Авраам повірив Богові, і це зараховано йому за праведність», і він був названий приятелем Божим.
Чи бачите ж оце, що з дїл оправдуєть ся чоловік, а не з однієї віри?
Ви бачите, що чоловік оправдується ділами, не тільки вірою.
Так само і Раава блудниця хиба не з дїл оправдилась, прийнявши посланцїв і вивівши їх иншою дорогою?
Так само й Рахав, блудниця, чи ж не ділами оправдалася, прийнявши посланців і випустивши їх іншим шляхом?