Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Турконяка
Тим без оправдання єси, всякий чоловіче, що судиш; у чому бо судиш другого, себе осуджуєш; те ж бо саме робиш, судячи (другого).
Тому немає оправдання тобі, будь-яка людино, котра осуджуєш, — бо в чому осуджуєш іншого, у тому сама себе осуджуєш, адже робиш те саме, що осуджуєш.
Знаємо ж, що суд Божий по істинї на тих, що роблять таке.
Ми ж знаємо, що є справедливий Божий суд на тих, хто таке робить.
Чи думаєш же, чоловіче, судячи того, хто таке робить, і роблячи те ж саме, що ти втечеш од суду Божого?
Людино, невже ти вважаєш, що уникнеш Божого суду, осуджуючи інших за те, що сама робиш?
Або богацтвом благости Його та вдержливости та довготерпіння погорджуєш? не знаєш, що благость Божа до покаяння тебе веде?
Або нехтуючи багатством Його доброти, лагідності й довготерпіння, не знаєш, що доброта Божа веде тебе до покаяння?
По жорстокости ж твоїй і непокаянному серцю збираєш собі гнїв на день гнїву і відкриття праведного суду Бога,
Через власну черствість і нерозкаяність серця збираєш собі гнів на день гніву і виявлення справедливого Божого суду.
тим, що терпіливостю в доброму дїлї шукають слави, та чести, та нетлїння — життє вічне;
тим, хто настирливістю в добрих ділах шукає слави, честі й нетління, — вічне життя,
а которі сварливі і противлять ся істинї, корять ся ж неправдї, (тим) ярость та гнїв.
а сварливим і тим, хто противиться правді, але віддається неправді, — лють і гнів.
Горе й тїснота на всяку душу чоловіка, що робить лихе, Жидовина перше, та й Грека;
Страждання і горе кожній душі людини, яка чинить зло, — насамперед юдеєві, потім грекові;
слава ж, честь і впокій усякому, хто робить добре, Жидовинові перше, та й Грекові.
слава, честь і мир кожному, хто робить добро, — насамперед юдеєві, потім грекові,
Скільки бо без закону згрішило, (стільки їх) без закону й погине; а скільки в законї згрішило, (стільки їх) законом суд прийме
Адже ті, які без Закону згрішили, і загинуть без Закону, а які згрішили в Законі, будуть суджені згідно із Законом.
(Не слухателї бо закону праведні перед Богом, а чинителї закону оправдять ся.
Оскільки не слухачі Закону праведні перед Богом, але виконавці Закону будуть оправдані.
Коли бо погане, не маючи закону, по природї законне чинять, то вони, закону не маючи, самі собі закон:
Бо коли інші народи, не маючи Закону, природно діють згідно із Законом, то вони, не маючи Закону, самі собі є Законом.
вони показують дїло законне, написане в серцях їх, як сьвідкує совість їх, і між тим думки їх одна другу осуджують, або оправдують);
Вони виявляють, що діло Закону написане в їхніх серцях, про що свідчить їм їхнє сумління і думки, які то засуджують, то виправдовують одна одну,
в день, коли судити ме Бог тайни людські, по благовістю моєму, через Ісуса Христа.
в той день, коли Бог, згідно з моїм благовістям, через Ісуса Христа судитиме таємне в людях.
Ось ти Жидовин звеш ся, і почиваєш на законї, і хвалиш ся Богом,
Ось ти звешся юдеєм, заспокоюєш себе Законом, хвалишся Богом,
і розумієш волю (Його), і розпізнаєш (що єсть) лучче, навчаючись із закону;
знаєш Його волю і, навчений Законом, розрізняєш, що є краще;
і вповаєш на себе, що ти проводир слїпим, сьвітло тим, що в темряві,
переконав себе, що ти є провідником для сліпих, світлом для тих, які в темряві,
наставник незмислям, учитель малолїткам, мавши образ розуму і істини в законї.
вихователем нерозумних, учителем дітей; що ти маєш взірець знання та істини в Законі.
Навчаючи ж иншого, себе не навчаєш? проповідуючи не красти, сам крадеш?
Чому ж тоді, навчаючи іншого, себе самого не навчаєш? Проповідуєш не красти, а сам крадеш?
говорячи, щоб не робили перелюбу, робиш перелюб? гидуючи ідолами, крадеш сьвяте?
Кажеш не робити перелюбу, а сам чиниш перелюб? Гидуєш ідолами, а здійснюєш святокрадство?
ти, що хвалиш ся законом, переступом закону Бога зневажаєш?
Ти хвалишся Законом, а порушенням Закону зневажаєш Бога, —
Імя бо Боже через вас хулить ся між поганами, яко ж писано.
як ото написано, що через вас Боже Ім’я зневажається між народами.
З обрізання бо є користь, коли чиниш закон; коли ж ти переступник закону, обрізаннє твоє сталось необрізаннєм.
Адже обрізання дає користь, якщо виконуєш Закон; якщо ж ти є порушником Закону, то твоє обрізання стало необрізанням.
Коли ж необрізаний хоронить установи закону, чи необрізаннє його за обрізаннє не полїчить ся?
Якщо необрізаний виконує постанови Закону, то хіба його необрізання не вважатиметься обрізанням?
І осудить необрізаннє по природї, котре сповняє закон, тебе, котрий з писаннєм і обрізаннєм переступник єси закону.
І той, хто від природи не був обрізаний, але виконує Закон, він осудить тебе — того, хто через Писання та обрізання є порушником Закону.
Не той бо, хто явно (такий) єсть Жидовин, і не те, що явно по тїлу, обрізаннє,
Тому що не той юдей, хто є ним з вигляду, і не те обрізання, що є назовні, на тілі.