Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Сучасний переклад
Чим же переважує Жидовин? або яка користь з обрізання?
Так у чому ж перевага юдеїв над іншими людьми, і яка користь від обрізання?
Велика на всякий спосіб: найперше бо, що їм були звірені словеса Божі.
Їхня перевага велика у багатьох відношеннях. Насамперед їм довірені Слова Божі.
Що бо, що не увірували деякі? Хиба невірство їх віру Божу оберне в нїщо?
А що як деякі з них невірні Богу? Їхня невірність не знищить вірність Божу.
Нехай не буде (так). Нї, (нехай буде) Бог правдивий, усякий же чоловік омана, яко ж писано: Щоб оправдив ся Ти в словах Твоїх, і побідив, як судити меш ся.
Звісно, ні! Бог завжди правдивий, навіть якщо кожна людина неправдива. Як сказано у Святому Писанні:
«Щоб ти був виправданий, коли будеш свідчити, і коли судитимуть тебе, то переможеш».
«Щоб ти був виправданий, коли будеш свідчити, і коли судитимуть тебе, то переможеш».
Коли ж неправда наша Божу правду викликає, що скажемо? Хиба неправеден Бог, що посилає кару? (яко чоловік глаголю.)
Що скажемо ми, коли неправедність наша виявляє праведність Божу? Невже Бог несправедливий, коли гнівається на нас? (Так міркують деякі з людей).
Нехай не буде (так). Як же бо мав би Бог судити сьвіт?
Звісно, ні! Бо якби Бог був несправедливим, як міг би Він судити світ?
Коли бо істина Божа через мою оману ще побагатшала на славу Його, чого ж іще й менї, яко грішникові, осудженим бути?
Ви можете заперечити: «Якщо Божа правда стала яснішою і Його Слава збільшилася через мою неправду, то чому ж мене звинувачують, як якогось грішника?»
А не (так тому бути), як нас хулять, і як говорять деякі, нїби ми кажемо, що нумо робити лихе, щоб прийшло добре? Праведний суд на таких.
Це все одно, що сказати: «Творімо зло, щоб прийшло добре!» А дехто зводить наклеп на нас, вони стверджують, ніби ми навчаємо саме цього. Такі люди заслуговують на осуд!
Що ж? ми луччі? Нїяк (не луччі); попереду бо укорили ми й Жидів і Греків, що вони всї під гріхом,
Що ж виходить? Чи ми, юдеї, маємо перевагу над поганами? Анітрохи! Бо я вже казав, що як юдеї, так і неюдеї, — всі однаково винні у гріху.
яко ж писано: що нема праведного нїкого,
Як сказано у Святому Писанні:
«Праведного жодного немає!
«Праведного жодного немає!
нема, хто розумів би, нема, хто шукав би Бога,
Немає жодного, хто розуміє Бога або шукає Бога.
всї відхилились, вкупі нїкчемні стали; нема, хто робив би добро, нема аж до одного.
Всі люди відвернулися від Нього, всі до одного стали нікчемними. Немає тих, хто робить добрі справи. Немає жодного!»
Гріб відчинений горло їх, язиками своїми підводили; отрута гадюча під губами їх;
«Уста їх подібні до гробниць розкритих, на язиці ж у кожного брехня».«На устах їхніх зміїна отрута».
руїна та злиднї на дорогах їх,
Хоч би куди ішли вони, з собою скрізь несуть руїну і страждання.
Знаємо ж, що скільки закон говорить, тим, що під законом, говорить, щоб усякі уста загородились, і винен був увесь сьвіт Богові;
Зараз ми знаємо: все, що сказане в Законі, звернене до тих, кому Закон був даний. І це замкне уста всім, хто намагатиметься мовити хоч слово у своє виправдання, та щоб увесь світ був у відповіді перед судом Божим.
тим що дїлами закону не оправдить ся всяке тїло перед Ним; через закон бо познаннє гріха.
Бо ніхто не може виправдатися перед Богом, виконуючи Закон. Адже Закон тільки виявляє очевидність гріха.
Тепер же окроме закону правда Божа явилась, сьвідкована від закону й пророків;
Та зараз, незалежно від Закону, відкрилася правда Божа, хоча про це свідчать Закон і пророки.
правда ж Бога через віру Ісус-Христову усїм і на всїх віруючих; нема бо ріжницї:
Бог робить людей праведними через віру в Ісуса Христа.[2] Всі люди рівні й немає між ними різниці.
оправдають ся (ж) дармо благодаттю Його, викупленнєм, що в Христї Ісусї,
Усі люди стали праведні перед Богом завдяки дару Божої милості, завдяки визволенню, яке Бог здійснив через Ісуса Христа.
котрого предложив Бог на вблагальну жертву через віру в кров Його, щоб з'ясувати правду свою одпущеннєм прежнїх гріхів у довготерпінню Божому,
Бог віддав Ісуса в жертву для прощення всіх гріхів людських через віру, і показав цим, що Він — справедливий. Адже завдяки Своїй терпимості, Він залишав усі гріхи, здійснені в минулому, без покарання.
щоб з'ясувати (кажу) правду свою нинїшнього часу, щоб був Він праведний і оправдуючий, хто з віри Ісусової.
Він робив так, щоб нині показати справедливість Свою і щоб бути справедливим, водночас виправдовуючи тих, хто має віру у Ісуса.
Де ж величаннє? Виключене. Которим законом? учинків? Нї, а законом віри.
Чи є тоді чого пишатися собою? Немає! Чому? Тому що ми слідуємо за Законом віри, та не за Законом справ.
Думаємо оце, що чоловік оправдуєть ся вірою, без учинків по закону.
Бо ми вважаємо, що людина стає праведною перед Богом вірою своєю, незалежно від виконання того, що вимагає Закон.
Або Жидам Бог тільки, а й не поганам? Так, і поганам;
Чи Бог належить лише юдеям? Хіба Він не належить також і неюдеям? Так, Він належить і їм.
яко ж бо один Бог, що оправдує обрізаннє з віри і необрізаннє вірою.
Оскільки Бог єдиний, то Він виправдає юдеїв [3] і поган [4] завдяки їхній вірі.