Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Турконяка
Чим же переважує Жидовин? або яка користь з обрізання?
Отже, які переваги мають юдеї, або яка користь з обрізання?
Велика на всякий спосіб: найперше бо, що їм були звірені словеса Божі.
Велика — у всіх відношеннях. Насамперед їм були довірені Слова Божі.
Що бо, що не увірували деякі? Хиба невірство їх віру Божу оберне в нїщо?
Що ж, коли деякі не увірували, то хіба їхнє невірство знищить Божу вірність?
Нехай не буде (так). Нї, (нехай буде) Бог правдивий, усякий же чоловік омана, яко ж писано: Щоб оправдив ся Ти в словах Твоїх, і побідив, як судити меш ся.
Зовсім ні! Адже Бог істинний, а кожна людина говорить неправду, як написано: Щоб Ти був виправданим у Своїх словах, і переможеш, коли будеш судитися!
Коли ж неправда наша Божу правду викликає, що скажемо? Хиба неправеден Бог, що посилає кару? (яко чоловік глаголю.)
А коли наша неправедність виявляє Божу праведність, то що скажемо на це? Хіба Бог несправедливий, коли виявляє гнів? Говорю по-людському.
Нехай не буде (так). Як же бо мав би Бог судити сьвіт?
Але воно не так! Як же буде судити Бог світ?
Коли бо істина Божа через мою оману ще побагатшала на славу Його, чого ж іще й менї, яко грішникові, осудженим бути?
Якщо моєю неправдою надмірно виявляється Божа правда для Його слави, то чому мене ще судити як грішника?
А не (так тому бути), як нас хулять, і як говорять деякі, нїби ми кажемо, що нумо робити лихе, щоб прийшло добре? Праведний суд на таких.
Хіба не так, як деякі нас ганьблять, наговорюючи, що начебто ми кажемо: Робімо зло, щоб вийшло [нам] на добро? Справедливий суд на таких!
Що ж? ми луччі? Нїяк (не луччі); попереду бо укорили ми й Жидів і Греків, що вони всї під гріхом,
То що ж? Чи маємо ми перевагу? Зовсім ні! Ми вже раніше довели, що як юдеї, так і греки, — усі під гріхом,
нема, хто розумів би, нема, хто шукав би Бога,
немає того, хто розуміє; немає того, хто шукає Бога.
всї відхилились, вкупі нїкчемні стали; нема, хто робив би добро, нема аж до одного.
Усі збилися з дороги, зробилися непридатними; немає такого, хто б робив добро, немає ні одного!
Гріб відчинений горло їх, язиками своїми підводили; отрута гадюча під губами їх;
Їхня гортань — то гріб відкритий; своїми язиками кажуть неправду; отрута зміїна на їхніх губах.
Знаємо ж, що скільки закон говорить, тим, що під законом, говорить, щоб усякі уста загородились, і винен був увесь сьвіт Богові;
Знаємо, що, коли говорить Закон, він говорить до тих, які перебувають під Законом, щоби замовкли кожні уста і щоб увесь світ підлягав під Божий суд.
тим що дїлами закону не оправдить ся всяке тїло перед Ним; через закон бо познаннє гріха.
Бо жодне тіло не оправдається ділами Закону, адже через Закон пізнається гріх!
Тепер же окроме закону правда Божа явилась, сьвідкована від закону й пророків;
Нині ж, незалежно від Закону, виявилася Божа праведність, про яку свідчать Закон і Пророки.
правда ж Бога через віру Ісус-Христову усїм і на всїх віруючих; нема бо ріжницї:
А праведність Божа — через віру в Ісуса Христа в усіх [і на всіх], хто вірить, — бо немає різниці;
оправдають ся (ж) дармо благодаттю Його, викупленнєм, що в Христї Ісусї,
але оправдуються даром, Його благодаттю, через викуплення, що в Ісусі Христі.
котрого предложив Бог на вблагальну жертву через віру в кров Його, щоб з'ясувати правду свою одпущеннєм прежнїх гріхів у довготерпінню Божому,
Його Бог дав як жертву примирення в Його крові через віру, щоби показати Свою справедливість у прощенні раніше вчинених гріхів, —
щоб з'ясувати (кажу) правду свою нинїшнього часу, щоб був Він праведний і оправдуючий, хто з віри Ісусової.
у Божому довготерпінні; щоби показати Свою справедливість нинішнього часу, — що Він справедливий і оправдує того, хто вірить в Ісуса.
Де ж величаннє? Виключене. Которим законом? учинків? Нї, а законом віри.
Тоді де те, чим хвалитися? Воно виключене! Яким законом? Ділами? Ні, тільки Законом віри!
Думаємо оце, що чоловік оправдуєть ся вірою, без учинків по закону.
Бо вважаємо, що людина оправдується вірою, незалежно від діл Закону.
Або Жидам Бог тільки, а й не поганам? Так, і поганам;
Хіба Бог тільки для юдеїв, а не для всіх народів? Так, Він і для інших народів.
яко ж бо один Бог, що оправдує обрізаннє з віри і необрізаннє вірою.
Є один Бог, Який оправдує обрізання згідно з вірою і необрізання через віру.