Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Сучасний переклад
Про духовне ж, браттє, не хочу, щоб ви не знали.
Щодо духовних дарів, брати і сестри мої, то я не хочу, щоб ви залишалися в незнанні.
Ви знаєте, що як були ви поганами, то до ідолів безголосих воджено вас, мов ведених.
Пам’ятайте, що коли ви були невіруючими поганами, то ходили на поклоніння до німих бовванів, неначе вас силоміць тягнули туди.
Тим кажу вам, що нїхто, Духом Божим глаголючи, не проклинає Ісуса, і нїхто не може назвати Господа Ісуса, як тільки Духом сьвятим.
Тож кажу я вам, що ніхто не може мовити: «Будь проклятий, Ісусе!» — з допомогою Духа Божого. Ніхто не зможе сказати: «Ісус — Господь» — інакше, як Святим Духом.
І ріжниця між служеннями, а той самий Господь.
Є багато різних засобів служити, але усі вони — Єдиному Господу.
І ріжниця між роботами, один же Бог, що робить усе у всїх.
По-різному Всевишній діє серед людей, та тільки Єдиний Бог дає спроможність робити все.
Тому бо Духом даєть ся слово премудрости, другому слово знання тим же Духом;
Одній людині Дух дає слово мудрості, іншій — слово знання дається тим самим Духом.
иншому ж віра тим же Духом; иншому ж дарування сцїлення тим же Духом;
Комусь дано духовну віру, а ще хтось має дар зцілення — від Єдиного Духа.
иншому ж робленнє чудес; иншому ж пророкуваннє; иншому розпізнаваннє духів; иншому ж усякі мови; иншому виклади мов (язиків).
Хтось має силу робити чудеса, а хтось — здатність пророкувати, хтось уміє розпізнавати духів, а хтось — розмовляти різними мовами, а ще хтось — тлумачити мови.
Все ж се дїйствує один і той же Дух, удїляючи кожному, яко ж хоче.
Та Один і Єдиний Дух чинить усе це, наділяючи кожного тим, чим вважає за потрібне.
Як бо тїло одно, а членів має багато, всї ж члени одного тїла, хоч багато їх, а одно тїло, так і Христос.
Через те, що кожен із нас має одне тіло, яке складається з багатьох частин, то хоч і багато частин, все одно вони становлять одне тіло. Так і Христос.
Бо одним Духом усї ми в одно тїло хрестились, чи то Жиди, чи Греки, чи невільники, чи вільні, і всї одним Духом напоєнї.
Бо одним Духом хрестилися ми всі, щоб стати єдиним тілом: як юдеї, так і погани, як раби, так і вільні. І всім нам даний один Дух.[27]
Коли скаже нога: я не рука, от же я не від тїла, то хиба через се не єсть від тїла?
Навіть якщо нога скаже: «Через те, що я не рука, я не належу тілу» — то хіба вона від того перестане належати тілу?
І коли скаже ухо: я не око, то ж я не від тїла, то хиба через те не єсть від тїла?
А якщо вухо скаже: «Через те, що я не око, я не належу тілу» — чи перестане воно через це належити тілу?
Коли б усе тїло (було) око, де ж (був би) слух? Коли б усе слух, де понюх?
Якби все тіло складалося лише з ока, як тоді б ми слухали? Якби складалося тільки з вуха, чим би тоді відчували запахи?
Та Бог розложив члени кожного по одному з них в тїлї, яко ж схотїв.
Насправді Бог розмістив члени тіла, кожне з них, там, де хотів.
Коли ж би все (було) один член, то де (було б) тїло?
Якби всі члени тіла були однаковими, то де ж тоді було б тіло?
Не може ж око сказати руцї: Не треба менї тебе; або знов голова ногам: Не треба менї вас.
Око не може сказати руці: «Ти мені не потрібна». Або голова не може сказати ногам: «Ви мені не потрібні».
Нї, которі члени тїла здають ся слабшими, ті тим більше потрібні;
Навпаки, ті частини тіла, які ми вважаємо слабшими, насправді дуже потрібні.
і которі здають ся нам неповажнїщими в тїлї, тим більше чести додаємо, і менше чесні наші (члени) більшу окрасу приймають.
А про ті, що вважаємо не дуже почесними на тілі, піклуємося більше. Про непристойні ж дбаємо з більшою сором’язливістю.
Звичайним бо нашим того не треба. Та Бог зложив тїло, давши більшу честь послїднїйшому,
Водночас пристойні частини тіла не потребують особливої турботи. Та Бог створив наше тіло так, щоб більше шани було тим частинам, які потребували того, щоб не було розбрату в тілі, а щоб усі частини однаково дбали одна про іншу.
щоб не було роздїлення в тїлї, а щоб члени однаково один про одного дбали.
І коли терпить один член, терплять з ним усї члени; а коли славить ся один член, радують ся з ним усї члени.
Коли одна з них страждає, то й усі інші страждатимуть. Коли одна в пошані, то й усі інші радіють із нею.
Ви ж тїло Христове і члени від части (з особна).
Тож усі ви разом є Тілом Христовим, а окремо — частинами Його.
І инших поставив Бог у церкві найперш апостолів, вдруге пророків, втретє учителїв, потім сили, а там даровання, сцїлення, помагання, порядкування, всякі мови.
До того ж Бог першими поставив у церкві апостолів, другими — пророків, третіми — вчителів, потім чудотворців і людей, які мають дар зціляти. За ними — ті, хто допомагають іншим, ті, які мають хист вести за собою людей, а також ті, котрі мають здібності до різних мов.
Хиба всї апостоли? хиба всї пророки? хиба всї учителї? хиба всї сили?
Та не всі є апостолами, не всі є пророками, чи не так? Не всі є вчителями або чудотворцями.
хиба всї мають дарованнє сцїлення? хиба вони всї глаголють мовами? хиба всї викладають?
Не всі обдаровані здібністю зціляти чи розмовляти різними мовами. І не всі ж, певно, можуть тлумачити мови?