Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Новый русский перевод
Звіщаю ж вам, браттє, благовістє, що я благовіствував вам, котре й прийняли ви, і в котрому встояли,
Братья, хочу еще раз напомнить вам Радостную Весть, которую я вам возвещал, которую вы приняли и в которой вы утвердились.
котрим і спасаєтесь, коли памятаєте, яким словом я благовіствував вам, хиба що марно увірували.
Она спасительна для вас, если только твердо придерживаетесь того, что я вам возвещал, а иначе ваша вера напрасна.
Бо я передав вам найперш, що й прийняв, що Христос умер за наші гріхи по писанням,
Самое важное, что я получил, я передал вам: Христос умер за наши грехи согласно Писаниям.
і що поховано Його, і що встав третього дня по писанням,
Он был погребен и был воскрешен на третий день согласно Писаниям.64
Після того явив ся більш пяти сотень братам разом, з котрих більше живуть і досї, инші ж і впокоїлись.
После этого Он явился еще более чем пятистам братьям одновременно. Большинство из них еще живы, а некоторые уже умерли.66
Після того явив ся Якову, а потім усїм апостолам.
Затем Он явился Иакову,67 потом всем апостолам,
На останок же всїх, мов якому недорідку, явивсь і менї.
и последнему из всех явился мне, жалкому недоноску.
Я бо останнїй з апостолів, котрий недостоєн зватись апостолом, бо гонив церкву Божу.
Ведь я самый наименьший68 из апостолов и даже не заслуживаю чести называться апостолом, потому что я преследовал церковь Божью.
Благодаттю ж Божою я те, що є; і благодать Його до мене була не марна, а більш усїх їх працював я; не я ж, а благодать Божа, що зо мною.
Но по благодати Божьей я есть тот, кто я есть, и Его благодать во мне была не напрасной: я трудился больше, чем все остальные, впрочем, не я, а благодать Божья, которая со мной.
Чи то ж я, чи то вони, так проповідуємо, і так ви увірували.
Не имеет значения, кто возвещает : я или они. Главное — вы поверили в то, что мы возвещаем.
Коли ж про Христа проповідуєть ся, що Він з мертвих устав, то як се деякі між вами кажуть, що нема воскресення мертвих?
Скажите мне, если о Христе возвещается, что Он был воскрешен из мертвых, то как это некоторые из вас могут утверждать, что нет воскресения мертвых?
Коли ж воскресення мертвих нема, то й Христос не воскрес;
Если воскресения мертвых нет, то и Христос не был воскрешен.
коли ж Христос не воскрес, то марна проповідь наша, марна ж і віра ваша.
А если Христос не воскрес, то и все, что мы возвещаем, не имеет смысла, равно как и ваша вера.
І ми являємось кривими сьвідками Божими, бо сьвідкували про Бога, що воскресив Христа, котрого не воскресив, коли мертві не встають.
Мы сами в таком случае оказываемся лжесвидетелями о Боге, так как мы засвидетельствовали о том, что Бог воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, конечно, мертвых вообще нельзя воскресить.
Бо коли мертві не встають, то й Христос не встав.
Ведь если мертвых нельзя воскресить, то и Христос не был воскрешен.
А коли Христос не встав, то марна віра ваша: ви ще в гріхах ваших.
А если Христос не был воскрешен, то и вера ваша напрасна и ваши грехи по-прежнему на вас.
Коли тільки в сьому життї вповаємо на Христа, то окаяннїщї (нещасливійші) ми всїх людей.
Если мы надеемся на Христа лишь в этой жизни, то мы находимся в более жалком положении, чем все прочие люди.
Тепер же Христос устав з мертвих; первістком між мертвими став ся.
Но Христос действительно воскрес из мертвых! Он — первый плод среди тех, кто умер.69
Яко ж бо через чоловіка (прийшла) смерть, так через чоловіка й воскресеннє з мертвих.
И как смерть пришла в этот мир через одного человека, так через одного Человека пришло и воскресение мертвых.
Як бо в Адамі всї вмирають, так і в Христї всї оживають.
Как все умирают в Адаме, так все будут оживлены во Христе.
Кожен своїм порядком: Первісток Христос, а потім Христові у приходї Його.
Но каждый в своем порядке: вначале Христос, а потом, когда Он вернется, будем воскрешены и мы, принадлежащие Ему.
Тодї (прийде) конець, як передасть царство Богу й Отцеві, як зруйнує всяке старшинуваннє і всяку власть і силу.
И потом наступит конец, когда Он, уничтожив всякое начальство, всякую власть и силу, передаст Царство Богу Отцу.
Мусить бо Він царювати, доки положить усїх ворогів під ноги Його.
Христу предназначено царствовать до тех пор, пока Бог не повергнет всех врагов к Его ногам.70
Усе бо впокорив під ноги Його. Коли ж рече, що все впокорено, то явно, що окрім Того, хто покорив Йому все.
Ведь Бог «все подчинил под ноги Его».71 Когда говорится, что «все подчинил», то, конечно же, это «все» не включает в себя Того, Кто и подчинил Ему все.
Коли ж упокорить ся Йому все, тодї і сам Син упокорить ся Тому, хто впокорив Йому все, щоб Бог був усе у всьому.
Когда же все будет Ему подчинено, тогда и Сам Сын будет подчинен Тому, Кто все подчинил Ему, чтобы Бог был все во всем.
Ато що робити муть ті, хто хрестить ся ради мертвих, коли зовсїм мертві не встають? чого ж і хрестять ся ради мертвих?
Что же тогда делают те, кто принимает крещение за мертвых?72 Если мертвых нельзя воскрешать, зачем люди принимают крещение за них?
Щодня вмираю; так (по правдї нехай буде) менї ваша похвала, що маю в Христї Ісусї, Господї нашому.
Я каждый день стою перед лицом смерти. Это верно, братья, как и то, что я хвалюсь вами перед Иисусом Христом, нашим Господом!
Коли б я чоловічим робом боров ся з зьвірями в Єфесї, то яка менї користь, коли мертві не встають? Нумо їсти й пити, бо завтра помремо.
Если я только из человеческих побуждений боролся с дикими зверями73 в Эфесе, то что я этим приобрел? Если мертвые не воскресают, тогда что же: «Давайте будем есть и пить, потому что завтра умрем»?74
Не обманюйте себе: ледачі бесїди псують добрі звичаї.
Смотрите, чтобы вам не оказаться обманутыми: «Плохая компания развращает добрые нравы».75
Протверезїть ся праведно та не грішіть; бо деякі не знають Бога. На сором вам глаголю.
Отрезвитесь, как вам и должно, и перестаньте грешить, ведь некоторые из вас не знают Бога, — я говорю это к вашему стыду.
Та хто-небудь скаже: Як устануть мертві? і в якому тїлї прийдуть?
Может, кто-то спросит: «Как воскреснут мертвые? Какое у них тогда будет тело?»
Безумний! що ти сїєш, не оживе, коли не вмре.
Спрашивать об этом неразумно. Ведь каждому семени для того, чтобы прорасти, надо сначала умереть!
І що сїєш, не тїло будуче сїєш, а голе зерно, як лучить ся, пшеничне, або яке инше.
Когда ты сеешь, ты же сеешь не само растение, а лишь семя, пшеничное или какое-либо другое.
Бог же дає йому тїло, яке схоче, і кожному насїнню своє тїло.
А Бог по Своему усмотрению дает ему тело — каждому семени свое.
Не кожне тїло таке саме тїло; тільки инше тїло в людей, инше тїло в скотини, инше у риб, инше ж у птаства.
Не все тела одинаковы: у людей не такое тело, как у зверей, у зверей не такое, как у птиц, а у птиц не такое, как у рыб.
(Єсть) і тїла небесні й тїла земні, та инша слава небесних, а инша земних.
Есть тела небесные и тела земные. У небесных тел своя красота, и у земных тел своя.
Инша слава сонця, а инша слава місяця, і инша слава зір; зоря бо від зори відрізняєть ся славою.
У солнца тоже свое сияние,76 у луны свое, у звезд свое. Звезды, в свою очередь, тоже отличаются по яркости друг от друга.
Так і воскресеннє мертвих. Сїєть ся у зотлїннє, устає у нетлїнню.
Так же будет и при воскресении мертвых. Тело сеется в тлении, а воскресает нетленное.
Сїєть ся в безчестю, устає в славі; сїєть ся в немочі, устає в силї.
Сеется бесславно, а воскресает славно. Сеется в слабости, а воскресает в силе,
Сїєть ся тїло душевне, устає тїло духовне; єсть тїло душевне і єсть тїло духовне.
сеется физическое тело, а воскресает — духовное.
Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
Так і написано: Став ся первий чоловік Адам душею живою, а останнїй Адам духом животворящим.
Писание говорит, что первый человек, Адам, стал живым существом,77 но последний Адам — духом животворящим.
Тільки перш не духовне (було), а душевне, духовне ж потім.
Сначала приходит не духовное, а физическое, и лишь потом — духовное.
Первий чоловік із землї земний; другий чоловік Господь з неба.
Первый человек был сотворен из праха земного,78 а второй Человек — это Человек с небес.
Який земний, такі й земні; і який небесний, такі й небесні.
Земные люди подобны первому земному человеку, а небесные будут такими же, как Человек, пришедший с небес.
І яко ж носили ми образ земного, так носити мем і образ небесного.
И как сейчас мы носим образ земного человека, точно так же мы будем похожи на Человека небесного.
Се ж глаголю, браттє, що тїло і кров царства Божого наслїдити не може; і зотлїннє незотлїння не наслїдить.
Я говорю вам, братья, что плоть и кровь не могут стать наследниками Божьего Царства; ничто тленное не может стать наследником нетленного.
Ось тайну вам глаголю: Всї не впокоїмось, всї ж перемінимось.
Послушайте, я открою вам тайну: мы не все умрем, но все будем изменены,
У хвилину, у миг ока, за останньою трубою — бо затрубить, і мертві повстають нетлїнними, і ми попереміняємось.
внезапно, во мгновение ока, когда прозвучит последняя труба. По сигналу трубы мертвые воскреснут нетленными, а мы будем изменены.
Треба бо тлїнному сьому одягнутись у нетлїннє, і смертному сьому одягнутись у безсмертє.
Все тленное должно превратиться в нетленное, и все смертное — в бессмертное.
Як же тлїнне се одягнеть ся в нетлїннє і смертне се одягнеть ся в безсмертє, тодї станеть ся написане слово: Пожерта смерть побідою.
Когда тленное облечется в нетленное и смертное — в бессмертное, тогда исполнятся слова: «Смерть поглощена победой!»79
Де в тебе, смерте, жоло? де в тебе, пекло, побіда?
«О смерть, где твоя победа?
О смерть, где твое жало?»80
Богу ж дяка, що дав нам побіду через Господа нашого Ісуса Христа.
Но благодарение Богу! Он дает нам победу через нашего Господа Иисуса Христа!
Тим же, браттє моє любе, бувайте тверді, стійкі, надто збогачуючись у дїлї Господньому завсїди, знаючи, що праця ваша не марна перед Господем.
Поэтому, мои любимые братья, стойте твердо. Ничто не должно вас поколебать. Всегда отдавайте себя полностью на служение Господу и знайте, что ваш труд для Господа не напрасен.