Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Куліша та Пулюя
Сучасний переклад
Звіщаю ж вам, браттє, благовістє, що я благовіствував вам, котре й прийняли ви, і в котрому встояли,
            Зараз я хочу нагадати, брати і сестри мої, про Добру Звістку, що я проповідував вам. Ви її одержали і на ній засновуєте життя своє.
            котрим і спасаєтесь, коли памятаєте, яким словом я благовіствував вам, хиба що марно увірували.
            Завдяки їй ви врятуєтеся, якщо добре пам’ятаєте те, що я вам проповідував. Якщо ж ні, то марно ви повірили.
            Бо я передав вам найперш, що й прийняв, що Христос умер за наші гріхи по писанням,
            Я передав вам насамперед те, що сам отримав: Христос прийняв смерть за наші гріхи, як сказано у Святому Писанні.
            і що поховано Його, і що встав третього дня по писанням,
            Його було поховано, і Він воскрес на третій день, як сказано у Святому Писанні.
            Після того явив ся більш пяти сотень братам разом, з котрих більше живуть і досї, инші ж і впокоїлись.
            Після того Він з’явився більш як п’ятистам віруючим одночасно. І більшість із них досі ще живі, хоча дехто вже й помер.
            Після того явив ся Якову, а потім усїм апостолам.
            Тоді з’явився Він Якову, а після цього і всім апостолам.
            На останок же всїх, мов якому недорідку, явивсь і менї.
            Нарешті, Він з’явився й мені також, наче якомусь недоноскові.
            Я бо останнїй з апостолів, котрий недостоєн зватись апостолом, бо гонив церкву Божу.
            Бо я останній з апостолів. Я навіть не достойний зватися апостолом, бо переслідував Божу церкву.
            Благодаттю ж Божою я те, що є; і благодать Його до мене була не марна, а більш усїх їх працював я; не я ж, а благодать Божа, що зо мною.
            Я — апостол милістю Божою, і Його милосердя до мене не було марним. Навпаки, я працював дуже старанно і впертіше за всіх, хоча не сам я, а милість Божа, яка зі мною, робила це.
            Чи то ж я, чи то вони, так проповідуємо, і так ви увірували.
            Тож незалежно від того, чи я проповідую вам, чи хтось із інших апостолів, ми проповідуємо одне. І це саме те, в що ви повірили.
            Коли ж про Христа проповідуєть ся, що Він з мертвих устав, то як се деякі між вами кажуть, що нема воскресення мертвих?
            Та якщо ми проповідуємо, що Христос воскрес із мертвих, то чому ж дехто з вас каже, що ніхто не воскресає з мертвих?
            Коли ж воскресення мертвих нема, то й Христос не воскрес;
            Якщо ніхто не воскресає, тоді й Христос не воскрес.
            коли ж Христос не воскрес, то марна проповідь наша, марна ж і віра ваша.
            А якщо Христос не воскрес із мертвих, то те, що ми проповідуємо — марне, і марна віра ваша.
            І ми являємось кривими сьвідками Божими, бо сьвідкували про Бога, що воскресив Христа, котрого не воскресив, коли мертві не встають.
            Тоді ми є лжесвідками проти Бога, бо клятвенно засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа. А раз ніхто не воскресає з мертвих, тоді ж і Бог не воскресив Христа.
            Бо коли мертві не встають, то й Христос не встав.
            Та якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес із мертвих.
            А коли Христос не встав, то марна віра ваша: ви ще в гріхах ваших.
            А якщо Христос не воскрес, тоді й віра ваша марна, і гріхи ваші залишаються з вами.
            Коли тільки в сьому життї вповаємо на Христа, то окаяннїщї (нещасливійші) ми всїх людей.
            Якщо ми маємо надію на Христа лише в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей.
            Тепер же Христос устав з мертвих; первістком між мертвими став ся.
            Але Христос насправді воскрес із мертвих. Він — первісток тих, хто помер.
            Яко ж бо через чоловіка (прийшла) смерть, так через чоловіка й воскресеннє з мертвих.
            Бо як смерть прийшла через гріх однієї людини, так і воскресіння з мертвих прийшло через іншу.
            Як бо в Адамі всї вмирають, так і в Христї всї оживають.
            Я маю на увазі, що всі вмирають через Адама, та завдяки Христу всі знову житимуть.
            Кожен своїм порядком: Первісток Христос, а потім Христові у приходї Його.
            Та кожен матиме свою чергу: Христос був першим, Хто воскрес, а коли Він знову прийде, то воскреснуть й усі ті, хто Йому належить.
            Тодї (прийде) конець, як передасть царство Богу й Отцеві, як зруйнує всяке старшинуваннє і всяку власть і силу.
            Тоді настане кінець. Христос знищить усіх правителів, і владу, і силу, та передасть Царство Богу-Отцю.
            Мусить бо Він царювати, доки положить усїх ворогів під ноги Його.
            Бо Христос мусить правити, доки Бог не покладе всіх ворогів до ніг Його.[30]
            Усе бо впокорив під ноги Його. Коли ж рече, що все впокорено, то явно, що окрім Того, хто покорив Йому все.
            Бо: «Він усе впокорене кинув до ніг Його». 
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
            І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
Коли ж упокорить ся Йому все, тодї і сам Син упокорить ся Тому, хто впокорив Йому все, щоб Бог був усе у всьому.
            А коли все покориться Христу, тоді й Сам Син буде у владі Божій, Який підкорив усе Христу, щоб Бог був всім у всьому.
            Ато що робити муть ті, хто хрестить ся ради мертвих, коли зовсїм мертві не встають? чого ж і хрестять ся ради мертвих?
            Інакше, якщо немає воскресіння, що ж робитимуть ті, хто охрестився заради померлих? Якщо мертві ніколи не воскреснуть, то навіщо ж люди хрестилися заради них?
            Щодня вмираю; так (по правдї нехай буде) менї ваша похвала, що маю в Христї Ісусї, Господї нашому.
            Щодня мені загрожує смерть. І це правда, як і те, брати і сестри мої, що я пишаюся вами в Ісусі Христі, Господі нашому.
            Коли б я чоловічим робом боров ся з зьвірями в Єфесї, то яка менї користь, коли мертві не встають? Нумо їсти й пити, бо завтра помремо.
            Коли я бився з дикими звірами в Ефесі, міркуючи як проста людина, чи була б з того користь? Звичайно ні! Якщо мертві не воскресають, то «питимемо й їстимемо, бо завтра помремо!»
            Не обманюйте себе: ледачі бесїди псують добрі звичаї.
            Не давайте вводити себе в оману. Лихе товариство руйнує добрі звичаї.
            Протверезїть ся праведно та не грішіть; бо деякі не знають Бога. На сором вам глаголю.
            Отямтеся, поверніться до здорового глузду, як належить, і киньте грішити, бо дехто з вас не знає Бога. Кажу це, щоб присоромити вас.
            Та хто-небудь скаже: Як устануть мертві? і в якому тїлї прийдуть?
            Але дехто може спитати: «Як воскресають мертві? Яке тіло вони матимуть?»
            Безумний! що ти сїєш, не оживе, коли не вмре.
            Дурниці! Те, що садите в землю, не оживе, поки спершу не «помре!»
            І що сїєш, не тїло будуче сїєш, а голе зерно, як лучить ся, пшеничне, або яке инше.
            І потім, що ви садите? Адже ви сієте в землю не дозріле «тіло», а просте зерно. Це може бути пшениця або щось інше.
            Бог же дає йому тїло, яке схоче, і кожному насїнню своє тїло.
            Тоді Бог надає йому те тіло, яке Сам вибрав. Він дає кожній зернині її власне «тіло».
            Не кожне тїло таке саме тїло; тільки инше тїло в людей, инше тїло в скотини, инше у риб, инше ж у птаства.
            Тіла живих істот не однакові. Ні, у людей вони одні, а у тварин — зовсім інакші. У птахів ще інші, а у риб іще інші.
            (Єсть) і тїла небесні й тїла земні, та инша слава небесних, а инша земних.
            Є тіла Небесні й земні, але краса Небесних і земних тіл різна.
            Инша слава сонця, а инша слава місяця, і инша слава зір; зоря бо від зори відрізняєть ся славою.
            Сонце має одну красу, а місяць і зірки — зовсім іншу. Та краса однієї зірки відрізняється від іншої.
            Так і воскресеннє мертвих. Сїєть ся у зотлїннє, устає у нетлїнню.
            Так само буде й тоді, коли мертві воскреснуть: тіло, що сіється у землю — тлінне, а як зросте, буде нетлінним.
            Сїєть ся в безчестю, устає в славі; сїєть ся в немочі, устає в силї.
            Воно сіється в неславу, у славу зростає; посіяне в немочі, підніметься у силі.
            Сїєть ся тїло душевне, устає тїло духовне; єсть тїло душевне і єсть тїло духовне.
            Посіяне тіло є земним, зросле — духовним; якщо є природні тіла, то є й духовні.
            Так і написано: Став ся первий чоловік Адам душею живою, а останнїй Адам духом животворящим.
            Ось у Святому Писанні сказано, що перший чоловік, Адам, «став живою істотою[31]». Та останній Адам [32] став життєдайним духом.
            Тільки перш не духовне (було), а душевне, духовне ж потім.
            Не духовна людина була першою, а природна. Потім прийшла духовна.
            Первий чоловік із землї земний; другий чоловік Господь з неба.
            Той перший чоловік вийшов із землі і був земним. Другий прийшов з Неба.
            Який земний, такі й земні; і який небесний, такі й небесні.
            Всі земні люди такі ж, як і перша людина, яка вийшла з землі. Небесні ж люди такі, як Той Чоловік Небесний.
            І яко ж носили ми образ земного, так носити мем і образ небесного.
            Як носили ми образ земної людини, так само носитимемо і образ Небесної.
            Се ж глаголю, браттє, що тїло і кров царства Божого наслїдити не може; і зотлїннє незотлїння не наслїдить.
            Кажу вам, брати і сестри, що тіла й кров не можуть успадквати Царства Божого. Адже тлінне не успадковує нетлінного.
            Ось тайну вам глаголю: Всї не впокоїмось, всї ж перемінимось.
            Ось послухайте! Відкрию я вам таємницю: не всі ми зазнаємо смерті, але всі будемо змінені.
            У хвилину, у миг ока, за останньою трубою — бо затрубить, і мертві повстають нетлїнними, і ми попереміняємось.
            І оком не встигнемо змигнути, як просурмить остання сурма. Коли вона просурмить, мерці повстануть нетлінні, і ми перемінимося.
            Треба бо тлїнному сьому одягнутись у нетлїннє, і смертному сьому одягнутись у безсмертє.
            Бо це тлінне тіло мусить одягнутися в нетлінне, і це смертне тіло — в безсмертне.
            Як же тлїнне се одягнеть ся в нетлїннє і смертне се одягнеть ся в безсмертє, тодї станеть ся написане слово: Пожерта смерть побідою.
            І коли це тлінне тіло вдягнеться у все нетлінне, а смертне тіло — у безсмертне, тоді збудеться те, що написано у Святому Писанні: 
«І перемога смерть поглинула».
            «І перемога смерть поглинула».
Де в тебе, смерте, жоло? де в тебе, пекло, побіда?
            «Смерть, де ж твоя перемога? Смерть, де твоє жало?»
            Богу ж дяка, що дав нам побіду через Господа нашого Ісуса Христа.
            Та дяка Богу, Який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа!
            Тим же, браттє моє любе, бувайте тверді, стійкі, надто збогачуючись у дїлї Господньому завсїди, знаючи, що праця ваша не марна перед Господем.
            Тож, брати і сестри мої любі, будьте твердими й непохитними. Присвятіть себе повністю трудам Господнім. Адже ви знаєте, що труд ваш Господній не марний.