Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Синодальный перевод
Ой ви безумні Галати! хто вас очарував, щоб ви не корились правдї, (ви) котрим перед очима наперед був прописаний Христос, розпятий між вами?
О, несмысленные Галаты! кто прельстил вас не покоряться истине, вас, у которых перед глазами предначертан был Иисус Христос, как бы у вас распятый?
Про одно се хочу довідатись од вас: Чи дїлами закону прийняли ви Духа, чи, слухаючи, проповіддю віри?
Сие только хочу знать от вас: через дела ли закона вы получили Духа или через наставление в вере?
Чи такі ви незмислі, що почавши духом, звершуєте тепер тїлом?
Так ли вы несмысленны, что, начав духом, теперь оканчиваете плотью?
Марно стільки ви терпіли? Коли б тільки марно!
Столь многое потерпели вы неужели без пользы? О, если бы только без пользы!
Хто подає вам Духа і робить чудеса між вами, чи дїлами закону, чи проповіддю віри?
Подающий вам Духа и совершающий между вами чудеса через дела ли закона сие производит или через наставление в вере?
Яко ж Авраам вірував у Бога, і полїчено йому за праведність.
Так Авраам поверил Богу, и это вменилось ему в праведность.
І писаннє знаючи наперед, що Бог вірою оправдує поган, благовістило Авраамові: що в тобі благословлять ся всї народи.
И Писание, провидя, что Бог верою оправдает язычников, предвозвестило Аврааму: «в тебе благословятся все народы».
Тим же хто од віри, ті благословенні із вірним Авраамом.
Итак, верующие благословляются с верным Авраамом,
Которі ж од дїл закону, ті під клятьбою; писано бо: Проклят, хто не встоїть у всьому написаному в книзї закону, щоб робити те.
а все, утверждающиеся на делах закона, находятся под клятвою. Ибо написано: «проклят всяк, кто не исполняет постоянно всего, что написано в книге закона».
А що нїхто законом не оправдуєть ся перед Богом, се явно, бо праведний вірою жив буде.
А что законом никто не оправдывается пред Богом, это ясно, потому что праведный верою жив будет.
Закон же не од віри, та которий чоловік робити ме те, жити ме в тому.
А закон не по вере; но кто исполняет его, тот жив будет им.
Христос викупив нас од клятьби закону, ставшись за нас клятьбою, (писано бо: Проклят всяк, хто висить на дереві,)
Христос искупил нас от клятвы закона, сделавшись за нас клятвою, (ибо написано: «проклят всяк висящий на древе»),
щоб на поган благословеннє Авраамове прийшло в Христї Ісусї, щоб обітуваннє Духа прийняли ми через віру.
дабы благословение Авраамово через Христа Иисуса распространилось на язычников, чтобы нам получить обещанного Духа верою.
Браттє, по чоловічи глаголю; одначе чоловічого закону ствердженого нїхто не відкидає, анї додає до него.
Братия! говорю по рассуждению человеческому: даже человеком утверждённого завещания никто не отменяет и не прибавляет к нему.
Авраамові ж виречені обітування і насїнню його. Не сказано: І насїнням, яко про многі, а яко про одно: І насїнню твоєму, що єсть Христос.
Но Аврааму даны были обетования и семени его. Не сказано: «и потомкам», как бы о многих, но как об одном: «и семени твоему», которое есть Христос.
Оце ж глаголю, що завіту перше ствердженого від Бога про Христа, закон, що постав чотириста й трийцять лїт потім, не нехтує, так щоб обернути в нїщо обітуваннє.
Я говорю то, что завета о Христе, прежде Богом утверждённого, закон, явившийся спустя четыреста тридцать лет, не отменяет так, чтобы обетование потеряло силу.
Бо коли від закону наслїддє, то вже не від обітування; Аврааму ж обітуваннєм дарував Бог.
Ибо если по закону наследство, то уже не по обетованию; но Аврааму Бог даровал оное по обетованию.
Що ж тодї закон? Задля переступів додано його, доки прийде насїннє, котрому обітувано; (і був він) уряджений через ангелів рукою посередника.
Для чего же закон? Он дан после по причине преступлений, до времени пришествия семени, к которому относится обетование, и преподан через Ангелов, рукою посредника.
Посередник же не єсть (посередник) одного, а Бог один.
Но посредник при одном не бывает, а Бог один.
То хиба закон проти обітувань Божих? Нехай не буде! Бо коли б дано закон, що міг би оживляти, то справдї від закону була б праведність.
Итак, закон противен обетованиям Божиим? Никак! Ибо если бы дан был закон, могущий животворить, то подлинно праведность была бы от закона;
Нї, зачинило писаннє усе під гріхом, щоб обітуваннє од віри Ісус-Христової дане було віруючим.
но Писание всех заключило под грехом, дабы обетование верующим дано было по вере в Иисуса Христа.
Перше ж приходу віри, під законом стережено нас зачинених на віру, що мала відкритись.
А до пришествия веры мы заключены были под стражею закона, до того времени, как надлежало открыться вере.
Тим же закон був нам учителем, (щоб привести нас) до Христа, щоб вірою нам оправдитись.
Итак, закон был для нас детоводителем ко Христу, дабы нам оправдаться верою;
Як же прийшла віра, то вже ми не під учителем.
по пришествии же веры, мы уже не под руководством детоводителя.
Скільки бо вас у Христа хрестилось, у Христа одягли ся.
все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись.
Нема Жидовина, нї Грека; нема невільника, нї вільного; нема мужеського полу, нї женського: усї бо ви одно, в Христї Ісусї.
Нет уже Иудея, ни язычника; нет раба, ни свободного; нет мужеского пола, ни женского: ибо все вы одно во Христе Иисусе.