Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Куліша та Пулюя
Переклад Хоменка
Сей бо Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога вишнього, що зустрів Авраама, як вертавсь він з побоїща царів, і благословив його;
Оцей Мелхиседек, цар Салему, священик Всевишнього Бога, який зустрів Авраама, коли він повертався після поразки царів, і який благословив його;
котрому й десятину з усього віддїлив Авраам (перше ж оце перекладом зветь ся цар правди, а потім і цар Салимський, чи то цар впокою),
якому Авраам відділив десятину з усього, і якого ім'я означає спершу «цар справедливости», а потім цар Салему, тобто «цар миру»;
без батька, без матери, без родоводу, нї почину днїв, нї конця життя не маючи, уподоблений же Сину Божому, пробуває священиком вічно.
без батька, без матері, без родоводу, який не має ні початку днів, ні кінця життя, уподібнений до Божого Сина, — зостається священиком повіки.
Дивіте ся ж, який великий той, кому і десятину дав Авраам патриярх із вибраного.
Дивіться, отже, який великий той, якому патріярх Авраам дав десятину з найліпшої добичі!
Тай ті із синів Левіїних, що приймають сьвященство, мають заповідь брати десятину з народу по закону, се єсть із браття свого, хоч і з чересел Авраамових вийшло воно.
Також і ті з синів Леві, що мають сан священства, мають за законом наказ брати десятину з народу, тобто з своїх братів, дарма що вони вийшли з бедер Авраама.
Той же, хто не виводить роду свого від них, узяв десятину з Авраама, і маючого обітницю благословив.
Той же, який не походить з їхнього роду, взяв десятину з Авраама і благословив того, що мав обітниці.
Без усякого ж перечення менше від більшого благословляєть ся.
Тим часом і сумніву не може бути, що нижчий благословляється вищим.
І тут беруть десятини люде, що мруть, а там — той, про кого сьвідчить ся, що він живе.
Ба більше, тут беруть десятину люди, що вмирають; а там — той, про кого свідчать, що живе.
І, щоб так сказати, через Авраама взята десятина і з Левія, що бере десятини.
І, так би мовити, і Леві, який тепер збирає десятини, дав був десятину через Авраама,
Ще бо в череслах отецьких був, як зустрів його Мелхиседек.
бо він ще був у бедрах свого прабатька, коли Мелхиседек вийшов йому назустріч.
Коли ж звершеннє було через Левійське сьвященство (бо під ним люде озаконені стались), то яка ж іще потреба иншому встати сьвященикові по чину Мелхиседековому, а не по чину Аароновому звати ся?
Якби, отже, досконалість була через левітське священство, під яким народ одержав закон, то яка була б іще потреба з'являтись іншому священикові, за чином Мелхиседека, священикові, що не звався б за чином Арона?
Коли бо переміняєть ся сьвященство, мусить конче і переміна закону бути.
Бо як міняється священство, конче міняється і закон.
Про Кого бо се говорить ся, з иншого колїна був, з котрого нїхто не приступав до жертівнї.
Бо той, про кого це говориться, був з іншого коліна, з якого ніхто не служив при жертовнику.
Явно бо, що з колїна Юдового вийшов Господь наш, а про се колїно Мойсей об сьвященстві нїчого не сказав.
Відомо бо, що наш Господь походить від Юди, про покоління якого Мойсей нічого не згадав як про священиків.
І більше ще явно, що по подобию Мелхиседековому встає инший сьвященик,
Це стає ще яснішим, коли на подобу Мелхиседека постає інший священик;
котрий не по закону заповідї тїлесної постав, а по силї життя незотлїнного.
він став ним не за законом тілесної заповіді, а за силою життя нетлінного,
Сьвідкує бо: "Що Ти єси сьвященик по вік по чину Мелхиседековому."
бо він прийняв таке свідоцтво: «Ти — священик повіки за чином Мелхиседека.»
Стало ся ж знищеннє попередньої заповідї за її неміць і невжиточність.
Так перша заповідь скасована через її неміч і безкорисність —
Нїчого бо не звершив закон, а приведене лучче впованнє, котрим наближуємось до Бога.
закон бо не зробив нічого досконалим, — уведено ж кращу надію, яка зближає нас до Бога.
І на скілько воно не без клятьби,
Тим більше, що це не сталося без клятви: бо коли інші настановлялися священиками без клятви,
(ті бо сьвященики без клятьби ставали, а Сей з клятьбою через Того, хто глаголав до Него: "Кляв ся Господь, і не розкаяв ся: Ти єси сьвященик по вік, по чину Мелхиседековому")
то цей мав клятву того, який сказав до нього: «Господь поклявсь, і каятись не буде: Ти — священик повіки.»
І більш їх було сьвящениками, бо смерть боронила їм пробувати;
Крім того: отих священиків було більше, бо смерть не дозволяла їм зоставатися;
сей же, через те, що пробуває по вік, непереходяче має сьвященство.
цей же, тому що перебуває повіки, має священство непроминальне
Тим же і спасти може до кінця приходящих через Нього до Бога, будучи вічно жив, щоб посередникувати за них.
і тому може спасти повіки тих, які через нього до Бога приступають, бо він завжди живий, щоб за них заступатися.
Такого бо нам подобало (мати) Архиєрея, преподобного, безвинного, непорочного, відлученого від грішників і вищого небес,
Якраз і годилося, щоб ми мали такого первосвященика непорочного, відлученого від грішників і вищого за небеса,
котрий не має по всї днї нужди, як архиєреї, перше за свої гріхи жертви приносити, а потім за людські: се бо зробив заразом, себе принїсши.
який не має потреби, як архиереї, щодня приносити перше за власні гріхи жертви, а потім за гріхи народу, бо він зробив це раз, принісши себе самого в жертву.