Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання  
Переклад Огієнка
Новый русский перевод
І сталось, коли Ісус перестав навчати дванадцятьо́х Своїх учнів, Він звідти пішов, щоб учити, і по їхніх містах проповідувати.
            Закончив давать наставления Своим двенадцати ученикам, Иисус пошел учить и проповедовать в городах57 Галилеи.
            Прочувши ж Іван у в'язни́ці про дії Христові, послав через учнів своїх,
            Когда Иоанн, находясь в темнице, услышал о том, что делает Христос, он послал своих учеников
            щоб Його запитати: „Чи Ти Той, Хто має прийти, чи чекати нам Іншого?“
            спросить Его: 
— Ты ли Тот, Кто должен прийти, или нам ожидать кого-то другого?
            — Ты ли Тот, Кто должен прийти, или нам ожидать кого-то другого?
Ісус же промовив у відповідь їм: „Ідіть, і перекажіть Іванові, що́ ви чуєте й бачите:
            Иисус им ответил: 
— Пойдите и расскажите Иоанну о том, что вы слышите и видите:
            — Пойдите и расскажите Иоанну о том, что вы слышите и видите:
„Сліпі прозріва́ють“, і криві ходять, стають чистими прокаже́ні, і чують глухі, і померлі встають, а „вбогим звіщається Добра Нови́на“.
            слепые прозревают, хромые ходят, прокаженные очищаются, глухие слышат, мертвые воскресают и бедным возвещается Радостная Весть.
            Як вони ж відійшли, Ісус про Івана почав говорити наро́дові: „На що́ ви ходили в пустиню дивитися? Чи на очерет, що вітер гойда́є його́?
            Когда ученики Иоанна ушли, Иисус начал говорить народу об Иоанне: 
— Что вы ходили смотреть в пустыню? Тростник, колеблемый ветром?
            — Что вы ходили смотреть в пустыню? Тростник, колеблемый ветром?
Та на що́ ви дивитись ходили? Може на чоловіка, у м'які шати одя́гненого? Аджеж ті, хто носить м'яке́, — по палатах царськи́х.
            Тогда что же вы ходили смотреть? Человека, одетого в роскошные одежды? Нет, те, кто одевается в роскошные одежды, находятся в царских дворцах.
            По що́ ж ви ходили? Може бачити пророка? Так, кажу вам, — навіть більш, як пророка.
            Тогда что же вы ходили смотреть? Пророка? Да, и говорю вам, что больше, чем пророка.
            Бо це ж той, що про нього написано: „Ось перед обличчя Твоє посилаю Свого посланця́, який перед Тобою дорогу Твою приготує!“
            Он тот, о ком написано: 
            «Вот, Я посылаю перед Тобой Моего вестника, 
который приготовит перед Тобой Твой путь».58
Поправді кажу вам: Між наро́дженими від жінок не було більшого над Івана Христителя! Та найменший у Царстві Небеснім — той більший від нього!
            Говорю вам истину: среди рожденных женами еще не было человека более великого, чем Иоанн Креститель, но наименьший в Царстве Небесном — больше его.
            Від днів же Івана Христителя й досі Царство Небесне здобува́ється силою, і ті, хто вживає зусилля, хапа́ють його.
            Со дней Иоанна Крестителя и доныне Царство Божье стремительно продвигается вперед, и прилагающие усилие имеют доступ в него.59
            Усі бо Пророки й Зако́н до Івана прові́щували.
            Ведь весь Закон и пророки пророчествовали до Иоанна,
            Коли ж хочете знати, — то Ілля він, що має прийти.
            и если вы готовы это принять, то он — Илия, который должен прийти.60
            До кого ж цей рід прирівняю? — До хлоп'ят він подібний, що на ринку сидять та вигукують іншим,
            Но с кем Мне сравнить это поколение? Оно подобно детям, которые сидят на площади и кричат друг другу: 
            і кажуть: „Ми вам грали, а ви не танцювали, ми співали вам жа́лібно, та не плакали ви“.
            «Мы играли вам на свирели, 
а вы не плясали; 
мы пели вам похоронные песни, 
а вы не печалились».
Бо прийшов був Іван, що не їв і не пив, вони ж кажуть: „Він де́мона має“.
            Смотрите, вот пришел Иоанн, не ест и не пьет, и они говорят: «В нем демон».
            Прийшов же Син Лю́дський, що їсть і п'є, вони ж кажуть: „Чоловік ось, ласу́н і п'яни́ця, Він при́ятель ми́тників і грішників“. І виправдалася мудрість своїми діла́ми“.
            Пришел Сын Человеческий, ест и пьет, и они говорят: «Обжора и пьяница, друг сборщиков налогов и грешников». Но мудрость оправдана ее делами.
            Ісус тоді став докоряти містам, де́ відбуло́ся найбільш Його чуд, що вони не покаялись:
            Затем Иисус начал укорять города, в которых Он совершил больше всего чудес, но которые так и не раскаялись.
            „Горе, тобі, Хоразі́не, горе тобі, Вефсаїдо! Бо коли б то в Ти́рі й Сидо́ні були відбули́ся ті чу́да, що сталися в вас, то давно б вони ка́ялися в волосяни́ці та в по́пелі.
            — Горе тебе, Хоразин! Горе тебе, Вифсаида! Ведь если бы в Тире и Сидоне были совершены те же чудеса, что в вас, то они бы давно раскаялись, одевшись в рубище и посыпав себя пеплом.
            Але кажу́ вам: Легше буде дня судного Тиру й Сидону, ніж вам!
            Но говорю вам: в День Суда Тиру и Сидону будет легче, чем вам.
            А ти, Капернау́ме, що „до неба піднісся, — аж до аду ти зі́йдеш“. Бо коли б у Содомі були відбули́ся ті чу́да, що в тобі вони стались, то лишився б він був по сього́днішній день.
            И ты, Капернаум, думаешь, что будешь вознесен до небес? Нет, ты будешь сброшен в ад,61 потому что если бы в Содоме были совершены такие чудеса, какие были совершены в тебе, то он существовал бы и до сего дня.
            Але кажу́ вам, що содо́мській землі буде легше дня судного, аніж тобі!“
            Но говорю вам, что в День Суда Содому будет легче, чем тебе.
            Того ча́су, навчаючи, промовив Ісус: „Прославляю Тебе, Отче, Господи неба й землі, що втаїв Ти оце від премудрих і розумних, та його немовля́там відкрив.
            И Иисус продолжал: 
— Я славлю Тебя, Отец, Господь неба и земли, за то, что Ты, утаив от мудрецов и ученых, открыл это младенцам.
            — Я славлю Тебя, Отец, Господь неба и земли, за то, что Ты, утаив от мудрецов и ученых, открыл это младенцам.
Передав Мені все Мій Отець. І Сина не знає ніхто, крім Отця, і Отця не знає ніхто, окрім Сина, та кому Син захоче відкрити.
            Отец вверил Мне все. Никто не знает Сына, кроме Отца, и никто не знает Отца, кроме Сына и того, кого Сын избирает, чтобы открыть ему Отца.
            Прийдіть до Мене, усі стру́джені та обтя́жені, — і Я вас заспоко́ю!
            Придите ко Мне, все уставшие и обремененные, и Я успокою вас.
            Візьміть на себе ярмо́ Моє, і навчіться від Мене, бо Я тихий і серцем покі́рливий, — і „зна́йдете спо́кій ду́шам своїм“.
            Возьмите на себя ярмо Мое и научитесь у Меня, потому что Я кроток и мягок сердцем, и вы найдете покой вашим душам.62