Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Сучасний переклад
Новый русский перевод
Зараз я хочу нагадати, брати і сестри мої, про Добру Звістку, що я проповідував вам. Ви її одержали і на ній засновуєте життя своє.
Братья, хочу еще раз напомнить вам Радостную Весть, которую я вам возвещал, которую вы приняли и в которой вы утвердились.
Завдяки їй ви врятуєтеся, якщо добре пам’ятаєте те, що я вам проповідував. Якщо ж ні, то марно ви повірили.
Она спасительна для вас, если только твердо придерживаетесь того, что я вам возвещал, а иначе ваша вера напрасна.
Я передав вам насамперед те, що сам отримав: Христос прийняв смерть за наші гріхи, як сказано у Святому Писанні.
Самое важное, что я получил, я передал вам: Христос умер за наши грехи согласно Писаниям.
Його було поховано, і Він воскрес на третій день, як сказано у Святому Писанні.
Он был погребен и был воскрешен на третий день согласно Писаниям.64
Він з’явився Петрові, а потім дванадцятьом апостолам.
Он явился Кифе65 и потом двенадцати ученикам.
Після того Він з’явився більш як п’ятистам віруючим одночасно. І більшість із них досі ще живі, хоча дехто вже й помер.
После этого Он явился еще более чем пятистам братьям одновременно. Большинство из них еще живы, а некоторые уже умерли.66
Тоді з’явився Він Якову, а після цього і всім апостолам.
Затем Он явился Иакову,67 потом всем апостолам,
Нарешті, Він з’явився й мені також, наче якомусь недоноскові.
и последнему из всех явился мне, жалкому недоноску.
Бо я останній з апостолів. Я навіть не достойний зватися апостолом, бо переслідував Божу церкву.
Ведь я самый наименьший68 из апостолов и даже не заслуживаю чести называться апостолом, потому что я преследовал церковь Божью.
Я — апостол милістю Божою, і Його милосердя до мене не було марним. Навпаки, я працював дуже старанно і впертіше за всіх, хоча не сам я, а милість Божа, яка зі мною, робила це.
Но по благодати Божьей я есть тот, кто я есть, и Его благодать во мне была не напрасной: я трудился больше, чем все остальные, впрочем, не я, а благодать Божья, которая со мной.
Тож незалежно від того, чи я проповідую вам, чи хтось із інших апостолів, ми проповідуємо одне. І це саме те, в що ви повірили.
Не имеет значения, кто возвещает : я или они. Главное — вы поверили в то, что мы возвещаем.
Та якщо ми проповідуємо, що Христос воскрес із мертвих, то чому ж дехто з вас каже, що ніхто не воскресає з мертвих?
Скажите мне, если о Христе возвещается, что Он был воскрешен из мертвых, то как это некоторые из вас могут утверждать, что нет воскресения мертвых?
Якщо ніхто не воскресає, тоді й Христос не воскрес.
Если воскресения мертвых нет, то и Христос не был воскрешен.
А якщо Христос не воскрес із мертвих, то те, що ми проповідуємо — марне, і марна віра ваша.
А если Христос не воскрес, то и все, что мы возвещаем, не имеет смысла, равно как и ваша вера.
Тоді ми є лжесвідками проти Бога, бо клятвенно засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа. А раз ніхто не воскресає з мертвих, тоді ж і Бог не воскресив Христа.
Мы сами в таком случае оказываемся лжесвидетелями о Боге, так как мы засвидетельствовали о том, что Бог воскресил Христа, Которого Он не воскрешал, если, конечно, мертвых вообще нельзя воскресить.
Та якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес із мертвих.
Ведь если мертвых нельзя воскресить, то и Христос не был воскрешен.
А якщо Христос не воскрес, тоді й віра ваша марна, і гріхи ваші залишаються з вами.
А если Христос не был воскрешен, то и вера ваша напрасна и ваши грехи по-прежнему на вас.
Тоді ж виходить, що ті, хто вже померли у Христі, загинули.
Тогда и те, кто умер во Христе, погибли.
Якщо ми маємо надію на Христа лише в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей.
Если мы надеемся на Христа лишь в этой жизни, то мы находимся в более жалком положении, чем все прочие люди.
Але Христос насправді воскрес із мертвих. Він — первісток тих, хто помер.
Но Христос действительно воскрес из мертвых! Он — первый плод среди тех, кто умер.69
Бо як смерть прийшла через гріх однієї людини, так і воскресіння з мертвих прийшло через іншу.
И как смерть пришла в этот мир через одного человека, так через одного Человека пришло и воскресение мертвых.
Я маю на увазі, що всі вмирають через Адама, та завдяки Христу всі знову житимуть.
Как все умирают в Адаме, так все будут оживлены во Христе.
Та кожен матиме свою чергу: Христос був першим, Хто воскрес, а коли Він знову прийде, то воскреснуть й усі ті, хто Йому належить.
Но каждый в своем порядке: вначале Христос, а потом, когда Он вернется, будем воскрешены и мы, принадлежащие Ему.
Тоді настане кінець. Христос знищить усіх правителів, і владу, і силу, та передасть Царство Богу-Отцю.
И потом наступит конец, когда Он, уничтожив всякое начальство, всякую власть и силу, передаст Царство Богу Отцу.
Бо Христос мусить правити, доки Бог не покладе всіх ворогів до ніг Його.[30]
Христу предназначено царствовать до тех пор, пока Бог не повергнет всех врагов к Его ногам.70
І смерть буде знищено, як останнього ворога.
Последний враг, который будет уничтожен, — это смерть.
Бо: «Він усе впокорене кинув до ніг Його».
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
Ведь Бог «все подчинил под ноги Его».71 Когда говорится, что «все подчинил», то, конечно же, это «все» не включает в себя Того, Кто и подчинил Ему все.
А коли все покориться Христу, тоді й Сам Син буде у владі Божій, Який підкорив усе Христу, щоб Бог був всім у всьому.
Когда же все будет Ему подчинено, тогда и Сам Сын будет подчинен Тому, Кто все подчинил Ему, чтобы Бог был все во всем.
Інакше, якщо немає воскресіння, що ж робитимуть ті, хто охрестився заради померлих? Якщо мертві ніколи не воскреснуть, то навіщо ж люди хрестилися заради них?
Что же тогда делают те, кто принимает крещение за мертвых?72 Если мертвых нельзя воскрешать, зачем люди принимают крещение за них?
Чому й ми повсякчас зустрічаємося з небезпекою?
Зачем и нам каждый час рисковать своей жизнью?
Щодня мені загрожує смерть. І це правда, як і те, брати і сестри мої, що я пишаюся вами в Ісусі Христі, Господі нашому.
Я каждый день стою перед лицом смерти. Это верно, братья, как и то, что я хвалюсь вами перед Иисусом Христом, нашим Господом!
Коли я бився з дикими звірами в Ефесі, міркуючи як проста людина, чи була б з того користь? Звичайно ні! Якщо мертві не воскресають, то «питимемо й їстимемо, бо завтра помремо!»
Если я только из человеческих побуждений боролся с дикими зверями73 в Эфесе, то что я этим приобрел? Если мертвые не воскресают, тогда что же: «Давайте будем есть и пить, потому что завтра умрем»?74
Не давайте вводити себе в оману. Лихе товариство руйнує добрі звичаї.
Смотрите, чтобы вам не оказаться обманутыми: «Плохая компания развращает добрые нравы».75
Отямтеся, поверніться до здорового глузду, як належить, і киньте грішити, бо дехто з вас не знає Бога. Кажу це, щоб присоромити вас.
Отрезвитесь, как вам и должно, и перестаньте грешить, ведь некоторые из вас не знают Бога, — я говорю это к вашему стыду.
Але дехто може спитати: «Як воскресають мертві? Яке тіло вони матимуть?»
Может, кто-то спросит: «Как воскреснут мертвые? Какое у них тогда будет тело?»
Дурниці! Те, що садите в землю, не оживе, поки спершу не «помре!»
Спрашивать об этом неразумно. Ведь каждому семени для того, чтобы прорасти, надо сначала умереть!
І потім, що ви садите? Адже ви сієте в землю не дозріле «тіло», а просте зерно. Це може бути пшениця або щось інше.
Когда ты сеешь, ты же сеешь не само растение, а лишь семя, пшеничное или какое-либо другое.
Тоді Бог надає йому те тіло, яке Сам вибрав. Він дає кожній зернині її власне «тіло».
А Бог по Своему усмотрению дает ему тело — каждому семени свое.
Тіла живих істот не однакові. Ні, у людей вони одні, а у тварин — зовсім інакші. У птахів ще інші, а у риб іще інші.
Не все тела одинаковы: у людей не такое тело, как у зверей, у зверей не такое, как у птиц, а у птиц не такое, как у рыб.
Є тіла Небесні й земні, але краса Небесних і земних тіл різна.
Есть тела небесные и тела земные. У небесных тел своя красота, и у земных тел своя.
Сонце має одну красу, а місяць і зірки — зовсім іншу. Та краса однієї зірки відрізняється від іншої.
У солнца тоже свое сияние,76 у луны свое, у звезд свое. Звезды, в свою очередь, тоже отличаются по яркости друг от друга.
Так само буде й тоді, коли мертві воскреснуть: тіло, що сіється у землю — тлінне, а як зросте, буде нетлінним.
Так же будет и при воскресении мертвых. Тело сеется в тлении, а воскресает нетленное.
Воно сіється в неславу, у славу зростає; посіяне в немочі, підніметься у силі.
Сеется бесславно, а воскресает славно. Сеется в слабости, а воскресает в силе,
Посіяне тіло є земним, зросле — духовним; якщо є природні тіла, то є й духовні.
сеется физическое тело, а воскресает — духовное.
Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
Если есть тело физическое, то есть и тело духовное.
Ось у Святому Писанні сказано, що перший чоловік, Адам, «став живою істотою[31]». Та останній Адам [32] став життєдайним духом.
Писание говорит, что первый человек, Адам, стал живым существом,77 но последний Адам — духом животворящим.
Не духовна людина була першою, а природна. Потім прийшла духовна.
Сначала приходит не духовное, а физическое, и лишь потом — духовное.
Той перший чоловік вийшов із землі і був земним. Другий прийшов з Неба.
Первый человек был сотворен из праха земного,78 а второй Человек — это Человек с небес.
Всі земні люди такі ж, як і перша людина, яка вийшла з землі. Небесні ж люди такі, як Той Чоловік Небесний.
Земные люди подобны первому земному человеку, а небесные будут такими же, как Человек, пришедший с небес.
Як носили ми образ земної людини, так само носитимемо і образ Небесної.
И как сейчас мы носим образ земного человека, точно так же мы будем похожи на Человека небесного.
Кажу вам, брати і сестри, що тіла й кров не можуть успадквати Царства Божого. Адже тлінне не успадковує нетлінного.
Я говорю вам, братья, что плоть и кровь не могут стать наследниками Божьего Царства; ничто тленное не может стать наследником нетленного.
Ось послухайте! Відкрию я вам таємницю: не всі ми зазнаємо смерті, але всі будемо змінені.
Послушайте, я открою вам тайну: мы не все умрем, но все будем изменены,
І оком не встигнемо змигнути, як просурмить остання сурма. Коли вона просурмить, мерці повстануть нетлінні, і ми перемінимося.
внезапно, во мгновение ока, когда прозвучит последняя труба. По сигналу трубы мертвые воскреснут нетленными, а мы будем изменены.
Бо це тлінне тіло мусить одягнутися в нетлінне, і це смертне тіло — в безсмертне.
Все тленное должно превратиться в нетленное, и все смертное — в бессмертное.
І коли це тлінне тіло вдягнеться у все нетлінне, а смертне тіло — у безсмертне, тоді збудеться те, що написано у Святому Писанні:
«І перемога смерть поглинула».
«І перемога смерть поглинула».
Когда тленное облечется в нетленное и смертное — в бессмертное, тогда исполнятся слова: «Смерть поглощена победой!»79
«Смерть, де ж твоя перемога? Смерть, де твоє жало?»
«О смерть, где твоя победа?
О смерть, где твое жало?»80
Та дяка Богу, Який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа!
Но благодарение Богу! Он дает нам победу через нашего Господа Иисуса Христа!
Тож, брати і сестри мої любі, будьте твердими й непохитними. Присвятіть себе повністю трудам Господнім. Адже ви знаєте, що труд ваш Господній не марний.
Поэтому, мои любимые братья, стойте твердо. Ничто не должно вас поколебать. Всегда отдавайте себя полностью на служение Господу и знайте, что ваш труд для Господа не напрасен.