Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Сучасний переклад
Переклад Хоменка
Зараз я хочу нагадати, брати і сестри мої, про Добру Звістку, що я проповідував вам. Ви її одержали і на ній засновуєте життя своє.
Пригадую вам, брати, Євангелію, яку я вам проповідував, яку ви і прийняли, в якій і стоїте.
Завдяки їй ви врятуєтеся, якщо добре пам’ятаєте те, що я вам проповідував. Якщо ж ні, то марно ви повірили.
Нею ви також спасаєтеся, коли держите її такою, як я вам проповідував; інакше ви увірували надармо
Я передав вам насамперед те, що сам отримав: Христос прийняв смерть за наші гріхи, як сказано у Святому Писанні.
Я бо вам передав найперше те, що й сам прийняв був: що Христос умер за наші гріхи згідно з Писанням;
Його було поховано, і Він воскрес на третій день, як сказано у Святому Писанні.
що був похований, що воскрес третього дня за Писанням;
Після того Він з’явився більш як п’ятистам віруючим одночасно. І більшість із них досі ще живі, хоча дехто вже й помер.
опісля ж з'явився він більш, як п'ятистам братів разом, більшість яких живе й досі, деякі ж померли.
Тоді з’явився Він Якову, а після цього і всім апостолам.
Опісля з'явився Якову, згодом усім апостолам.
Нарешті, Він з’явився й мені також, наче якомусь недоноскові.
А наостанку всіх, немов якомусь недоносові, з'явивсь і мені;
Бо я останній з апостолів. Я навіть не достойний зватися апостолом, бо переслідував Божу церкву.
бо я найменший з апостолів, я недостойний зватись апостолом, бо гонив Церкву Божу.
Я — апостол милістю Божою, і Його милосердя до мене не було марним. Навпаки, я працював дуже старанно і впертіше за всіх, хоча не сам я, а милість Божа, яка зі мною, робила це.
Благодаттю Божою я є те, що є, а благодать його в мені не була марна; бож я працював більше всіх їх, та не я, але благодать Божа, що зо мною.
Тож незалежно від того, чи я проповідую вам, чи хтось із інших апостолів, ми проповідуємо одне. І це саме те, в що ви повірили.
Чи то я, отже, чи то вони, — так ми проповідуємо, і так ви увірували.
Та якщо ми проповідуємо, що Христос воскрес із мертвих, то чому ж дехто з вас каже, що ніхто не воскресає з мертвих?
Коли ж про Христа проповідується, що він воскрес із мертвих, як же ж деякі між вами кажуть, що нема воскресіння мертвих?
Якщо ніхто не воскресає, тоді й Христос не воскрес.
Коли ж нема воскресіння мертвих, то і Христос не воскрес.
А якщо Христос не воскрес із мертвих, то те, що ми проповідуємо — марне, і марна віра ваша.
А коли Христос не воскрес, то марна проповідь наша, то марна й віра ваша.
Тоді ми є лжесвідками проти Бога, бо клятвенно засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа. А раз ніхто не воскресає з мертвих, тоді ж і Бог не воскресив Христа.
І ми являємося неправдивими свідками Бога, бо свідчили проти Бога, що воскресив Христа, якого він не воскресив, якщо не воскреснуть мертві.
Та якщо мертві не воскресають, то й Христос не воскрес із мертвих.
Бо як не воскреснуть мертві, то і Христос не воскрес.
А якщо Христос не воскрес, тоді й віра ваша марна, і гріхи ваші залишаються з вами.
А як Христос не воскрес, то марна віра ваша, — ви ще у гріхах ваших;
Тоді ж виходить, що ті, хто вже померли у Христі, загинули.
отже, ті, що й померли у Христі, загинули.
Якщо ми маємо надію на Христа лише в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей.
Коли ми надіємося на Христа лише в цьому житті, то ми — найнещасніші з усіх людей.
Але Христос насправді воскрес із мертвих. Він — первісток тих, хто помер.
Алеж Христос таки справді воскрес із мертвих, первісток померлих.
Бо як смерть прийшла через гріх однієї людини, так і воскресіння з мертвих прийшло через іншу.
Бо тому, що через чоловіка смерть, через чоловіка й воскресіння мертвих.
Я маю на увазі, що всі вмирають через Адама, та завдяки Христу всі знову житимуть.
Як бо в Адамі всі вмирають, так у Христі й оживуть усі.
Та кожен матиме свою чергу: Христос був першим, Хто воскрес, а коли Він знову прийде, то воскреснуть й усі ті, хто Йому належить.
І кожний у своїм порядку: первісток — Христос, потім — Христові під час його приходу.
Тоді настане кінець. Христос знищить усіх правителів, і владу, і силу, та передасть Царство Богу-Отцю.
Потім кінець, — коли то він передасть царство Богові й Отцеві, коли знищить усяке начальство й усяку владу й силу.
Бо Христос мусить правити, доки Бог не покладе всіх ворогів до ніг Його.[30]
Мусить бо він царювати, поки не покладе всіх ворогів йому під ноги.
Бо: «Він усе впокорене кинув до ніг Його».
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
І коли сказано, що «все кинуто до Його ніг», то це означає, що Господь підкорив Христу усе, за винятком Себе — Всевишнього Бога.
бо все підкорив йому під ноги. Коли він каже, що все підкорене, то ясно, що крім того, хто йому підкорив усе.
А коли все покориться Христу, тоді й Сам Син буде у владі Божій, Який підкорив усе Христу, щоб Бог був всім у всьому.
Якже все йому буде підкорене, тоді й сам Син підкориться тому, що йому підкорив усе, щоб Бог був усім в усьому.
Інакше, якщо немає воскресіння, що ж робитимуть ті, хто охрестився заради померлих? Якщо мертві ніколи не воскреснуть, то навіщо ж люди хрестилися заради них?
Коли ні, — то, що зроблять ті, що христяться за мертвих?
Чому й ми повсякчас зустрічаємося з небезпекою?
Коли мертві зовсім не воскресають, чого тоді за них христитись? Чого й нам наражатися повсякчасно на небезпеки?
Щодня мені загрожує смерть. І це правда, як і те, брати і сестри мої, що я пишаюся вами в Ісусі Христі, Господі нашому.
Щодня я наражаюся на смерть; авжеж, брати — це хвали ради вашої, що її маю в Христі Ісусі, Господі нашім.
Коли я бився з дикими звірами в Ефесі, міркуючи як проста людина, чи була б з того користь? Звичайно ні! Якщо мертві не воскресають, то «питимемо й їстимемо, бо завтра помремо!»
І коли б я боровся з звірями в Ефесі як людина, то що мені з того? Коли ж мертві не воскресають, — їжмо й пиймо, бо взавтра ми помремо.
Не давайте вводити себе в оману. Лихе товариство руйнує добрі звичаї.
Не дайте себе обманути: лихі розмови псують добрі звичаї.
Отямтеся, поверніться до здорового глузду, як належить, і киньте грішити, бо дехто з вас не знає Бога. Кажу це, щоб присоромити вас.
Протверезіться належно та не грішіть, бо деякі з вас Бога не знають. На сором вам кажу це.
Але дехто може спитати: «Як воскресають мертві? Яке тіло вони матимуть?»
Але хтось скаже: «Як воскреснуть мертві? І в якім тілі прийдуть?»
Дурниці! Те, що садите в землю, не оживе, поки спершу не «помре!»
Безумний! Те, що ти сієш, не оживе, як не умре.
І потім, що ви садите? Адже ви сієте в землю не дозріле «тіло», а просте зерно. Це може бути пшениця або щось інше.
І те, що сієш, не тіло, що має уродитись, а голе зерно, наприклад, пшениці або якесь інше.
Тоді Бог надає йому те тіло, яке Сам вибрав. Він дає кожній зернині її власне «тіло».
Бог же дав йому тіло, по своїй волі, і кожному насінню — власне тіло.
Тіла живих істот не однакові. Ні, у людей вони одні, а у тварин — зовсім інакші. У птахів ще інші, а у риб іще інші.
Не кожне тіло таке саме тіло, але інакше тіло в людей, інакше тіло в тварини, інакше тіло у птиць, й інакше у риб.
Є тіла Небесні й земні, але краса Небесних і земних тіл різна.
Є тіла небесні і тіла земні, й інакший блиск небесних, інакший же блиск земних.
Сонце має одну красу, а місяць і зірки — зовсім іншу. Та краса однієї зірки відрізняється від іншої.
Інакший блиск сонця, інакший блиск місяця, інакший блиск зір, ба навіть зоря від зорі різниться блиском.
Так само буде й тоді, коли мертві воскреснуть: тіло, що сіється у землю — тлінне, а як зросте, буде нетлінним.
Так само й воскресіння мертвих: сіється в тлінні, а встає у нетлінні;
Воно сіється в неславу, у славу зростає; посіяне в немочі, підніметься у силі.
сіється в безчесті, а встає у славі; сіється в безсиллі, а встає у силі;
Посіяне тіло є земним, зросле — духовним; якщо є природні тіла, то є й духовні.
сіється тіло тваринне, а постає тіло духовне. Якщо є тіло тваринне, то є й тіло духовне.
Ось у Святому Писанні сказано, що перший чоловік, Адам, «став живою істотою[31]». Та останній Адам [32] став життєдайним духом.
Так і написано: «Перший чоловік Адам став душею живою, а останній Адам духом животворним.»
Не духовна людина була першою, а природна. Потім прийшла духовна.
Та не духовне перше, а тваринне: потім духовне.
Той перший чоловік вийшов із землі і був земним. Другий прийшов з Неба.
Перший чоловік із землі — земний, другий чоловік — з неба.
Всі земні люди такі ж, як і перша людина, яка вийшла з землі. Небесні ж люди такі, як Той Чоловік Небесний.
Який земний, такі й земні, і який небесний, такі й небесні.
Як носили ми образ земної людини, так само носитимемо і образ Небесної.
І так само, як ми носили образ земного, так носитимем і образ небесного.
Кажу вам, брати і сестри, що тіла й кров не можуть успадквати Царства Божого. Адже тлінне не успадковує нетлінного.
Ось що говорю, брати: Тіло й кров царства небесного успадкувати не можуть, ані тлінні — успадкувати нетління.
Ось послухайте! Відкрию я вам таємницю: не всі ми зазнаємо смерті, але всі будемо змінені.
Ось я кажу вам тайну: Не всі ми помремо, але всі перемінимося,
І оком не встигнемо змигнути, як просурмить остання сурма. Коли вона просурмить, мерці повстануть нетлінні, і ми перемінимося.
раптом, в одну мить, при сурмі останній; засурмить бо, і мертві нетлінними воскреснуть, і ми перемінимося.
Бо це тлінне тіло мусить одягнутися в нетлінне, і це смертне тіло — в безсмертне.
Мусить бо це тлінне одягнутися в нетління, і це смертне одягнутися в безсмертя.
І коли це тлінне тіло вдягнеться у все нетлінне, а смертне тіло — у безсмертне, тоді збудеться те, що написано у Святому Писанні:
«І перемога смерть поглинула».
«І перемога смерть поглинула».
І коли це тлінне одягнеться в нетління, а це смертне одягнеться в безсмертя, тоді збудеться написане слово: «Смерть поглинута перемогою.
«Смерть, де ж твоя перемога? Смерть, де твоє жало?»
Де твоя, смерте, перемога? Де твоє, смерте, жало?»
Та дяка Богу, Який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа!
Нехай же буде дяка Богові, який дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа.