Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Сучасний переклад
Переклад Турконяка
Чому ж ми знову починаємо хвальковито говорити про себе? Чи, може, нам потрібні, як іншим, вірчі листи до вас або від вас?
Хіба ми починаємо знову самих себе представляти? Чи потребуємо, як деякі, рекомендаційних листів до вас або від вас?
Ви самі є нашим листом, написаним у серцях наших. Його знають і читають усі люди.
Наш лист — це ви; він написаний у наших серцях, його знають і читають усі люди.
Ви показуєте, що ви — лист Христовий, результат служіння нашого, написаний не чорнилом, а Духом живого Бога, не на скрижалях кам’яних,[3] а на тих скрижалях, якими є серця людські.
Ви показуєте собою, що, завдяки нашому служінню, ви — лист Христа, написаний не чорнилом, а Духом Живого Бога, не на кам’яних скрижалях, а на тілесних скрижалях ваших сердець.
Завдяки Христу ми маємо впевненість стверджувати це перед Богом.
Таку довіру до Бога ми маємо через Христа
І це не те, що ми спроможні самостійно вирішити так, ніби воно йде від нас. Швидше ця сила — від Бога.
не тому, що ми спроможні самі собою над чимось роздумувати, наче самі від себе, але наша спроможність — від Бога,
Бог дав нам здатність служити Новому Заповіту. Цей Заповіт не складається з писаних законів, а грунтується на Духові. Бо письмовий Закон вбиває, а Дух дає життя.
Який і дозволив нам стати служителями Нового Завіту — не букви, але Духа, адже буква вбиває, а Дух оживляє.
Служіння, [4] що принесло смерть (тобто Закон, вирізьблений буквами на камені), було дано Мойсею у великій Славі Господній. Та ця Слава (яка минає) була така яскрава, що народ ізраїльський не міг дивитися Мойсею прямо в обличчя.
І якщо служіння смерті, викарбуване буквами на камені, було таке славне, що ізраїльські сини не могли дивитися на обличчя Мойсея через минаючу славу його обличчя,
Нове служіння, що прийде від життєдайного Духа, безсумнівно буде значно славнішим!
то наскільки славнішим буде служіння Духа!
Бо коли служіння, яке засуджувало людей, було славним, то яким же славним буде служіння, що виправдує людей перед Богом!
Бо коли служіння осуду — слава, то служіння праведності набагато перевершує його в славі.
Адже попередня Слава, порівняно з новою — ніщо.
Адже в цьому відношенні не прославилося прославлене — через надмірну славу.
Якщо служіння, приречене на забуття, було славним, то служіння неминуче буде набагато славнішим!
Бо коли те, що минає, — славне, то набагато більшим є те, що постійно перебуває в славі.
Ця надія дає нам відвагу говорити відверто, не боячись нічого.
Тому, маючи таку надію, діємо з великою сміливістю,
Ми не такі, як Мойсей, який закривав покривалом своє обличчя, щоб народ ізраїльський не бачив, як зникає те сяйво.
а не як Мойсей, який ховав під покривалом своє обличчя, аби сини Ізраїлеві не дивилися на кінець того, що проминає.
Та розум людей Ізраїлю був затьмарений, бо і досі те покривало застилає їм очі, коли вони читають Старий Заповіт.[5] І досі його не знято, тому, що зникне воно тільки через Христа.
Але їхнє сприйняття закрите. Бо аж по цей день під час читання Старого Завіту залишається не знятим це покривало, адже воно знімається в Христі.
Але й донині, коли люди читають Закон Мойсеїв, на їхніх серцях лишається покривало.
І сьогодні, коли читають книги Мойсея, покривало все ще лежить на їхньому серці.
Але коли людина звертається до Господа, те покривало зникає.
Коли ж хто навертається до Господа, покривало спадає.
Господь, про Якого я кажу, є Духом, а де є Дух Господа, там є воля.
Господь є Дух, а де Господній Дух, [там] свобода.
Всі ми з відкритими серцями споглядаємо Славу Господню, як у дзеркалі. І всі ми були перевтілені в Його образ у все більшій Його Славі, й перетворення це — від Господа, який і є Духом.
Ми ж усі з відкритим обличчям, мов у дзеркалі, оглядаємо Господню славу і перетворюємося в той самий образ від слави в славу, як від Господнього Духа.