Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Переклад Хоменка
Притчі Соломона, Давидового сина, який царював у Ізраїлі,
Приповідки Соломона, сина Давида,
царя Ізраїля,
царя Ізраїля,
щоб пізнавати мудрість і повчання, зрозуміти слова мудрості,
щоб пізнати мудрість і навчання,
щоб зрозуміти слова розсудні,
щоб зрозуміти слова розсудні,
засвоїти красномовні вислови, зрозуміти справжню істину та як здійснювати суд;
щоб засвоїти (собі) освічену науку,
— справедливість, правосуддя та правоту, —
— справедливість, правосуддя та правоту, —
щоби простим людям дати кмітливість, молодому юнакові — знання та розуміння.
щоб дати простодушним розсудність,
юнакові знання та обачність,
юнакові знання та обачність,
Адже, почувши це, мудрий стане мудрішим, розумний здобуде вміння керувати,
щоб мудрий слухав і зростав у знанні,
розумний придбав здорові засади,
розумний придбав здорові засади,
пізнає притчу, таємниче слово, вислови мудрих і загадки.
щоб зрозумів приповідки та приховане значення,
слова мудрих та їхні загадки.
слова мудрих та їхні загадки.
Початок мудрості — страх Божий, добре розуміння в усіх, хто згідно з ним діє. Пошана до Бога — початок знання, а безбожні будуть нехтувати мудрістю та повчанням.
Острах Господній — початок мудрости;
безумні мудрістю й навчанням нехтують.
безумні мудрістю й навчанням нехтують.
Прислухайся, сину, до повчання свого батька і не відкидай настанови своєї матері,
Слухай, мій сину, настанови батька твого;
не відкидай поучування матері твоєї,
не відкидай поучування матері твоєї,
оскільки прекрасний вінок отримаєш для твоєї голови і золоту оздобу на твою шию.
бо це гарний вінець тобі на голову,
намисто тобі на шию.
намисто тобі на шию.
Сину, хай тебе не зведуть безбожні люди, і не погоджуйся, коли намовлятимуть тебе, кажучи:
Мій сину! коли тебе будуть зводити грішні,
не піддавайся!
не піддавайся!
Іди з нами, стань учасником пролиття крові — несправедливо сховаємо в землі праведного чоловіка;
Як скажуть: “Ходи з нами, засядьмо на кров невинну,
причаймося на безвинного — без усякої причини,
причаймося на безвинного — без усякої причини,
поглинемо його живцем, немов ад [1] , — зітремо пам’ять про нього із землі;
поглиньмо їх, мов Шеол, живих,
цілком, мов би вони провалилися в пропасть!
цілком, мов би вони провалилися в пропасть!
присвоїмо собі його велике майно, — наповнимо здобиччю наші оселі;
Ми знайдемо всяких благ дорогоцінних,
сповнимо наші доми здобиччю.
сповнимо наші доми здобиччю.
кинь з нами свій жереб, усі будемо мати спільний гаманець, — нехай буде в нас один мішок!
Кинь жереб твій разом із нами,
гаман нехай один буде в усіх нас!”
гаман нехай один буде в усіх нас!”
Не йди з ними в дорогу, зверни свою ногу з їхньої стежки!
Мій сину! не ходи по їхній дорозі з ними,
зверни ногу твою з їхньої стежки,
зверни ногу твою з їхньої стежки,
Адже їхні ноги біжать до зла і поспішають проливати кров.
бо ноги їх біжать до злого,
поспішають, щоб кров пролити.
поспішають, щоб кров пролити.
Однак, не без підстав розтягують сітку на птахів!
Таж даремно розставляють сіть
в очах усілякої пернатої породи.
в очах усілякої пернатої породи.
Учасники вбивства самі на себе накликають лихо, — страшне знищення беззаконних людей.
Вони ж на власну кров чигають,
на самих себе засідають.
на самих себе засідають.
Такі дороги в усіх, хто творить беззаконня, — вони гублять свою душу безбожністю.
Такий кінець усіх тих, що на здирство ласі;
воно вбиває того, хто його в собі має.
воно вбиває того, хто його в собі має.
Мудрість оспівується на вулицях, вона виявляє себе на площах.
Мудрість по вулицях голосить,
свій голос по майданах піднімає,
свій голос по майданах піднімає,
Вона промовляє з висоти мурів, засідає при брамах володарів і при брамах міста сміливо говорить:
на роздоріжжях гомінливих кличе,
при входах у браму в місті виголошує:
при входах у браму в місті виголошує:
Поки простодушні тримаються правди, — не посоромляться! А нерозумні, які люблять гордощі, стали безбожними і зненавиділи знання.
“Докіль, придуркуваті, дурноту любитимете?
Докіль насмішники кохатимуться в насмішках,
безумні ненавидітимуть науку?
Докіль насмішники кохатимуться в насмішках,
безумні ненавидітимуть науку?
Тож вони заслужили собі на осуд. Ось, я донесу до вас промовлене моїм подихом, — навчу вас мого слова.
Верніться на мою дорогу;
ось ізіллю на вас мій дух,
слова мої звіщу вам.
ось ізіллю на вас мій дух,
слова мої звіщу вам.
Оскільки я закликала, а ви не прислухалися, переконувала словами, а ви не звертали уваги,
За те, що кликала я, та ви зреклися,
як простягала руку, ніхто не хотів зважати,
як простягала руку, ніхто не хотів зважати,
адже ви знехтували моїми порадами, а мої повчання відкинули.
за те, що гордували всякою порадою моєю,
моїх докорів не сприймали, —
моїх докорів не сприймали, —
Тому і я посміюся з вашої погибелі, радітиму, коли вас спіткає знищення;
то я буду сміятися з вашого нещастя,
я буду кпити, як на вас страх надійде;
я буду кпити, як на вас страх надійде;
коли зненацька налетить на вас замішання, і, немов вихор, надійде нещастя; коли до вас прийде скрута та облога, — коли найде на вас погибель.
як страх на вас надійде, немов буря;
злетить на вас нещастя, немов вихор,
коли на вас наляже гніт і смуток.
злетить на вас нещастя, немов вихор,
коли на вас наляже гніт і смуток.
Тоді будете: коли волатимете до мене, то я не почую вас; шукатимуть мене погані люди, та не знайдуть.
Тоді будуть до мене кликати, та я не обізвуся,
будуть шукати мене пильно, але не знайдуть.
будуть шукати мене пильно, але не знайдуть.
Адже вони зненавиділи мудрість і не обрали Господнього страху,
За те, що вони зненавиділи науку,
страху Господнього не прийняли,
страху Господнього не прийняли,
і вони не забажали сприймати моїх порад, глузували з моїх повчань.
поради моєї не бажали,
знехтували всі мої докори, —
знехтували всі мої докори, —
Тому скуштують плодів власних доріг і наситяться своєю безбожністю.
тому плоди своїх учинків їстимуть,
наситяться задумами своїми.
наситяться задумами своїми.
За погане ставлення до дітей будуть вигублені, викриття призводить безбожних до погибелі.
Бо відступництво невігласів їх убиває,
і безтурботність дурнів губить їх.
і безтурботність дурнів губить їх.