Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!

Ти можеш змінити мову читання: ru en


Паралельне читання

← (Приповістей 29) | (Приповістей 31) →

Переклад Турконяка

Переклад Хоменка

  • Сину, май страх до моїх слів, прийми їх і покайся. Так говорить муж тим, хто вірить у Бога, і я роблю зупинку…
  • Слова Агура, сина Яке, з Масси;
    вирок чоловіка до Ітієла,
    до Ітісла і до Ухала:
  • Адже я — найбільш нерозумний з усіх людей, і людської мудрості в мене немає.
  • Справді я найдурніший з людей
    і розуму людського нема в мене.
  • Бог навчив мене мудрості, і я осягнув знання святих.
  • Я мудрости не навчився
    і знання святих я не маю.
  • Хто піднявся на небо і зійшов? Хто зібрав вітри за пазуху? Хто загорнув воду в плащ? Хто заволодів усіма кінцями землі? Яке його ім’я або яке ім’я його синів, — хіба ти знаєш?
  • Хто вийшов на небо й спустився звідтіль?
    Хто зібрав вітер у своїх жменях?
    Хто замкнув воду в свою одежу?
    Хто всі кінці землі поставив?
    Яке йому ім'я? І яке ім'я його сина,
    якщо ти знаєш?
  • Усі Божі слова випробувані вогнем; Він охороняє тих, хто Його має в пошані.
  • Кожне слово Боже випробуване;
    він — щит для тих, що в нього захисту шукають.
  • Не додавай до Його слів нічого, аби Він тобі не докорив, і ти не став неправдомовним.
  • До слів його не додавай нічого,
    а то він тобі докорятиме й за брехуна вважатиме.
  • Двох речей прошу я в Тебе, — не позбав мене милості, перш, ніж я помру;
  • Двох речей прошу я в тебе; не відмов мені їх, доки не умру я:
  • безглузде і оманливе слово віддали від мене, не дай мені ні багатства, ні злиднів, а пошли те, що мені потрібне і необхідне,
  • неправду та брехливе слово віддали від мене;
    не давай мені ані злиднів, ані багатства,
    подай мені лиш достатнього хліба,
  • щоб я в достатку не став неправдомовцем і не сказав: Хто мене бачить? Або, щоби, збіднівши, не став злодієм і не клявся Божим Ім’ям.
  • щоб я, наситившись, тебе не зрікся,
    та не сказав: “Хто Господь?”
    — або, збіднівши, не став красти
    та не безчестив імени Бога мого.
  • Не видавай раба в руки його пана, щоб він часом тебе не прокляв, і ти не пропав.
  • Не обмовляй раба перед паном,
    а то він проклене тебе, і ти будеш винним.
  • Поганий нащадок проклинає батька і не благословляє матері.
  • Є виродки, що проклинають батька свого
    і не благословлять матері своєї;
  • Поганий нащадок видає себе за праведного, але своєї дороги він не зберіг у чистоті.
  • є виродки, що себе чистими вважають,
    хоч і не вмиті від бруду свого;
  • Поганий нащадок має гордий погляд і високо підняті брови.
  • є виродки, що вгору очі задирають,
    свої повіки підводять;
  • Поганий нащадок має зуби — як мечі, а ікла — як сікачі, щоб кусати й пожирати принижених на землі та їхніх вбогих з-поміж людей.
  • є виродки, що в них, неначе мечі — зуби,
    немов ті ножі — ікли,
    щоб пожирати бідних на землі,
    з-між людей убогих.
  • У п’явки були три дуже їй любі [1] дочки, і ці три не задовольнили її; не наситилась і четверта, щоб сказати: Досить!
  • П'явка дві дочки має: “Давай! Давай!”
    Три речі ненаситні,
    ба навіть і чотири, що ніколи не кажуть: “Досить”.
  • Ад, любов жінки, Тартар [2] , не просякнута водою земля, вода та вогонь не скажуть: Досить!
  • Шеол, неплідная утроба,
    земля води несита,
    та вогонь, який не каже: “Досить!”
  • Око, яке глузує з батька і не шанує материнської старості, — нехай його виклюють ворони з долини, хай з’їдять його пташенята орлів!
  • Око, що глузує з батька
    й що неньці не кориться,
    — око те виклюють ворони в долині
    і пожеруть орлята.
  • Трьох речей не спроможний я збагнути, і четвертої мені не зрозуміти:
  • Троє речей для мене надто дивовижні,
    ба й чотирьох не розумію:
  • слід орла, який ширяє, шляхи змія на скелі, стежку корабля, що пливе посеред моря, і шляхи чоловіка в молодості.
  • дороги орла на небі,
    дороги гадини на скелі,
    дороги корабля посеред моря
    і дороги чоловіка до дівчини.
  • Така ж дорога і жінки, яка чинить перелюб: коли вчинить, вмившись, вона каже, що не вчинила нічого такого, чого не слід.
  • Такий звичай у жінки-перелюбки:
    їсть, обтирає рот свій
    і каже: “Я нічого злого не зробила!”
  • Від трьох речей здригається земля, і четвертої не може знести:
  • Від трьох речей земля трясеться,
    ба й чотирьох знести не може:
  • коли раб стає царем, коли нерозумний наїдається досхочу хліба,
  • раба, що зацарює;
    безумного, коли наїсться до наситу;
  • коли рабиня виганяє свою господиню, коли лиха жінка попадеться порядному чоловікові.
  • нелюбої, що вийде заміж,
    і слугині, що успадкує по господині.
  • А ось чотири дуже малі істоти на землі, та вони — мудріші мудрих:
  • Чотири є їх на землі маленьких,
    але вони мудріші понад мудрих:
  • мурашки, в яких немає сили, та вони влітку готують собі запаси їжі;
  • мурашки, люд несильний,
    а літом наготовлюють собі запаси;
  • гірські кролики — плем’я не сильне, та роблять свої нори в скелях;
  • борсуки — народ слабенький,
    а на скелях свої оселі мають;
  • сарана — царя не має, та в похід вирушає впорядковано, за одним наказом;
  • сарана царя не має,
    а вся вона шерегами виходить;
  • і ящірка, яка чіпляється лапками, яку легко зловити, та вона живе в царських палатах.
  • павук, що ти руками можеш узяти,
    та він в палатах у царя буває.
  • Ось є троє, котрі мають легку ходу, і четвертий, який гарно ступає:
  • Троє є їх, що мають ходу гарну,
    ба й четверо, що гарно ходять:
  • молодий лев, найсильніший з тварин, він вбік не звертає і не поступається жодному звірові;
  • лев, найсильніший між звірями,
    ні перед чим не уступає;
  • півень, який поважно ходить серед курей; козел, котрий верховодить у стаді, та цар, який публічно звертається до народу.
  • півень, що між курами похожає;
    козел та цар, що перед народом виступає.
  • Якщо віддаси себе веселості й піднімеш свою руку на бійку, то будеш засоромлений.
  • Якщо ти здуру загнавсь у гніві,
    а потім обміркував, то затули рота рукою.
  • Піди надоїти молока — і буде масло, а коли стиснеш носа, то вийде кров, так і з витягнутих слів виходять сварки та бійки.
  • Бо коли збити молоко, виходить масло;
    і коли натиснути носа, кров виступає;
    так, коли тиснути гнів, виникає сварка.

  • ← (Приповістей 29) | (Приповістей 31) →

    Історія оновлень Історія оновлень

    © UA biblenet - 2025