Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
New American Standard Bible
Звіщаю вам, брати, Євангеліє, яке я вам сповістив, яке ви прийняли, в якому стоїте і
The Fact of Christ’s Resurrection
Now I make known to you, brethren, the gospel which I preached to you, which also you received, in which also you stand,
Now I make known to you, brethren, the gospel which I preached to you, which also you received, in which also you stand,
яким спасаєтеся, коли дотримуєте слово таким, яким я вам його сповістив; якщо ж ні, — ви повірили надаремно.
by which also you are saved, if you hold fast the word which I preached to you, unless you believed in vain.
Найперше я вам передав те, що й прийняв, що Христос, згідно з Писанням, помер за наші гріхи,
For I delivered to you as of first importance what I also received, that Christ died for our sins according to the Scriptures,
і Він був похований, і третього дня воскрес, згідно з Писанням;
and that He was buried, and that He was raised on the third day according to the Scriptures,
після того Він з’явився одночасно понад п’ятистам братам, з яких багато хто живе ще й донині, а деякі спочили.
After that He appeared to more than five hundred brethren at one time, most of whom remain until now, but some have fallen asleep;
Пізніше з’явився Якову, а тоді — усім апостолам;
then He appeared to James, then to all the apostles;
нарешті з’явився і мені, — наче якомусь недоноскові.
and last of all, as to one untimely born, He appeared to me also.
Адже я найменший з апостолів, недостойний називатися апостолом, оскільки я переслідував Божу Церкву.
For I am the least of the apostles, and not fit to be called an apostle, because I persecuted the church of God.
Та благодаттю Божою я є тим, ким є. Його благодать, що в мені, не була марною, бо я трудився більше за них усіх; втім, не я, а Божа благодать, що була зі мною.
But by the grace of God I am what I am, and His grace toward me did not prove vain; but I labored even more than all of them, yet not I, but the grace of God with me.
Тож чи я, чи вони, але ми так проповідуємо, і так ви повірили.
Whether then it was I or they, so we preach and so you believed.
Коли ж про Христа проповідується, що Він воскрес із мертвих, то як деякі з вас кажуть, що немає воскресіння мертвих?
Now if Christ is preached, that He has been raised from the dead, how do some among you say that there is no resurrection of the dead?
Якщо немає воскресіння мертвих, то й Христос не воскрес.
But if there is no resurrection of the dead, not even Christ has been raised;
А якщо Христос не воскрес, тоді марна й проповідь наша, марна й віра ваша.
and if Christ has not been raised, then our preaching is vain, your faith also is vain.
Ми ж виявляємося неправдивими Божими свідками, бо засвідчили про Бога, що Він воскресив Христа, Якого не воскресив, якщо насправді мертві не воскресають.
Moreover we are even found to be false witnesses of God, because we testified against God that He raised Christ, whom He did not raise, if in fact the dead are not raised.
Адже коли мертві не воскресають, то й Христос не воскрес.
For if the dead are not raised, not even Christ has been raised;
Якщо ж Христос не воскрес, тоді віра ваша марна: ви все ще в гріхах ваших.
and if Christ has not been raised, your faith is worthless; you are still in your sins.
Тоді й ті, які упокоїлися у Христі, загинули!
Then those also who have fallen asleep in Christ have perished.
Коли ми надіємося на Христа тільки в цьому житті, то ми найнещасніші з усіх людей!
If we have hoped in Christ in this life only, we are of all men most to be pitied.
Та тепер Христос устав з мертвих, — первісток з покійних.
The Order of Resurrection
But now Christ has been raised from the dead, the first fruits of those who are asleep.
Оскільки смерть через людину, — то через людину й воскресіння мертвих.
For since by a man came death, by a man also came the resurrection of the dead.
Як в Адамі всі помирають, так у Христі всі оживуть.
For as in Adam all die, so also in Christ all will be made alive.
Кожний у своєму порядку: первісток Христос, потім ті, які Христові, — під час Його приходу,
But each in his own order: Christ the first fruits, after that those who are Christ’s at His coming,
а потім — кінець, коли Він передасть царство Богові й Отцеві, коли знищить усяку владу, усяке панування та силу.
then comes the end, when He hands over the kingdom to the God and Father, when He has abolished all rule and all authority and power.
Бо Йому належить царювати, доки не покладе всіх Своїх ворогів Собі під ноги.
For He must reign until He has put all His enemies under His feet.
Останній ворог, який буде знищений, — це смерть,
The last enemy that will be abolished is death.
бо все підкорив Йому під ноги. Коли ж каже, що все вже підкорене, то ясно, що це за винятком Того, Хто підкорив Йому все.
For HE HAS PUT ALL THINGS IN SUBJECTION UNDER HIS FEET. But when He says, “All things are put in subjection,” it is evident that He is excepted who put all things in subjection to Him.
Коли ж підкорить Йому все, тоді й Сам Син підкориться Тому, Хто підкорив Йому все, щоб Він був Богом усім і в усьому.
When all things are subjected to Him, then the Son Himself also will be subjected to the One who subjected all things to Him, so that God may be all in all.
Бо що роблять ті, які хрестяться заради мертвих? Якщо мертві взагалі не встають, то навіщо хреститися задля мертвих?
Otherwise, what will those do who are baptized for the dead? If the dead are not raised at all, why then are they baptized for them?
Я щодня помираю; така ваша похвала, брати, яку маю в Христі Ісусі, нашому Господі.
I affirm, brethren, by the boasting in you which I have in Christ Jesus our Lord, I die daily.
Коли я боровся зі звірами в Ефесі як людина, то яка мені від того користь? Якщо мертві не встають, то «будемо їсти і пити, бо завтра помремо».
If from human motives I fought with wild beasts at Ephesus, what does it profit me? If the dead are not raised, LET US EAT AND DRINK, FOR TOMORROW WE DIE.
Не давайте себе обманути: погане товариство псує добрі звичаї.
Do not be deceived: “Bad company corrupts good morals.”
Станьте насправді тверезими й не грішіть, бо деякі, кажу вам на сором, Бога не знають.
Become sober-minded as you ought, and stop sinning; for some have no knowledge of God. I speak this to your shame.
Але дехто скаже: Як же мертві встануть? В якому тілі прийдуть?
But someone will say, “How are the dead raised? And with what kind of body do they come?”
Нерозумний! Те, що ти сієш, не оживе, якщо не помре.
You fool! That which you sow does not come to life unless it dies;
І те, що ти сієш, то не майбутнє тіло сієш, а тільки зерно, яке прийдеться, — пшениці чи чогось іншого.
and that which you sow, you do not sow the body which is to be, but a bare grain, perhaps of wheat or of something else.
А Бог дає йому тіло, яке забажає: кожному насінню — власне тіло.
But God gives it a body just as He wished, and to each of the seeds a body of its own.
Не кожне тіло є таким самим тілом; інше тіло в людей, інше — у тварин, інше — в риб, інше — у птахів.
All flesh is not the same flesh, but there is one flesh of men, and another flesh of beasts, and another flesh of birds, and another of fish.
Є тіла небесні й тіла земні. Але одна слава в небесних, а інша — у земних.
There are also heavenly bodies and earthly bodies, but the glory of the heavenly is one, and the glory of the earthly is another.
Інша слава в сонця, інша слава в місяця, інша слава в зірок, бо зірка від зірки відрізняється славою.
There is one glory of the sun, and another glory of the moon, and another glory of the stars; for star differs from star in glory.
Так само й воскресіння мертвих: сіється в тлінні, встає в нетлінні;
So also is the resurrection of the dead. It is sown a perishable body, it is raised an imperishable body;
сіється в неславі, встає в славі; сіється в немочі, встає в силі;
it is sown in dishonor, it is raised in glory; it is sown in weakness, it is raised in power;
сіється тіло душевне, встає тіло духовне. Якщо є тіло душевне, то є й духовне.
it is sown a natural body, it is raised a spiritual body. If there is a natural body, there is also a spiritual body.
Так і написано: Перша людина — Адам — став живою душею, а останній Адам — Дух, Який оживляє.
So also it is written, “The first MAN, Adam, BECAME A LIVING SOUL.” The last Adam became a life-giving spirit.
Але не духовний спочатку, а душевний; потім — духовний.
However, the spiritual is not first, but the natural; then the spiritual.
Перша людина — із землі, земна. Друга Людина, [Господь], — з неба.
The first man is from the earth, earthy; the second man is from heaven.
Який земний — такі й земні, і Який небесний — такі й небесні.
As is the earthy, so also are those who are earthy; and as is the heavenly, so also are those who are heavenly.
І як ми носили образ земного, так носитимемо образ небесного.
Just as we have borne the image of the earthy, we will also bear the image of the heavenly.
Ось що кажу, брати: тіло й кров Божого Царства успадкувати не можуть, і тління нетлінного не успадковує.
The Mystery of Resurrection
Now I say this, brethren, that flesh and blood cannot inherit the kingdom of God; nor does the perishable inherit the imperishable.
Ось кажу вам таємницю: не всі ми впокоїмося, але всі перемінимося, —
Behold, I tell you a mystery; we will not all sleep, but we will all be changed,
раптово, миттєво, при останній сурмі; вона засурмить — і мертві воскреснуть нетлінними, а ми перемінимося.
in a moment, in the twinkling of an eye, at the last trumpet; for the trumpet will sound, and the dead will be raised imperishable, and we will be changed.
Адже це тлінне має зодягнутися в нетління, і це смертне має зодягнутися в безсмертя.
For this perishable must put on the imperishable, and this mortal must put on immortality.
Коли ж це тлінне зодягнеться в нетління, а смертне зодягнеться в безсмертя, тоді збудуться написані слова: Смерть поглинута перемогою!
But when this perishable will have put on the imperishable, and this mortal will have put on immortality, then will come about the saying that is written, “DEATH IS SWALLOWED UP in victory.
Смерте, де твоя перемога? Де твоє, смерте, жало?
“O DEATH, WHERE IS YOUR VICTORY? O DEATH, WHERE IS YOUR STING?”
Жало смерті — це гріх, а сила гріха — Закон.
The sting of death is sin, and the power of sin is the law;
Та подяка Богові, що Він дає нам перемогу через Господа нашого Ісуса Христа.
but thanks be to God, who gives us the victory through our Lord Jesus Christ.