Вітаю тебе на нашому сайті, де ми досліджуємо Святе Письмо! Ласкаво просимо!
Нехай твоя подорож у світ Біблії буде захоплюючою та надихаючою!
Ти можеш змінити мову читання: ru en
Паралельне читання
Переклад Турконяка
Переклад Куліша та Пулюя
Адже цей Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога Всевишнього, зустрів Авраама, коли той повертався з бою із царями, і благословив його.
Сей бо Мелхиседек, цар Салимський, священик Бога вишнього, що зустрів Авраама, як вертавсь він з побоїща царів, і благословив його;
Авраам же виділив йому десятину з усього; він, ім’я якого насамперед означає «цар праведності», потім вже «цар Салимський», тобто «цар миру», —
котрому й десятину з усього віддїлив Авраам (перше ж оце перекладом зветь ся цар правди, а потім і цар Салимський, чи то цар впокою),
без батька, без матері, без родоводу, не має ані початку днів, ані кінця життя; він — подібний до Божого Сина — назавжди залишається священиком.
без батька, без матери, без родоводу, нї почину днїв, нї конця життя не маючи, уподоблений же Сину Божому, пробуває священиком вічно.
Бачите, який великий той, кому патріарх Авраам дав десятину з найкращої здобичі!
Дивіте ся ж, який великий той, кому і десятину дав Авраам патриярх із вибраного.
Ті з синів Левія, які одержують священство, мають заповідь за Законом: брати десятину від людей, тобто від своїх братів, хоч і вони з роду Авраама.
Тай ті із синів Левіїних, що приймають сьвященство, мають заповідь брати десятину з народу по закону, се єсть із браття свого, хоч і з чересел Авраамових вийшло воно.
А той, хто не був з їхнього роду, взяв десятину від Авраама і поблагословив того, котрий мав обітниці.
Той же, хто не виводить роду свого від них, узяв десятину з Авраама, і маючого обітницю благословив.
Без жодного заперечення: менше благословляється більшим.
Без усякого ж перечення менше від більшого благословляєть ся.
Отже, тут десятини одержують смертні люди, а там — Той, про кого засвідчено, що Він живий.
І тут беруть десятини люде, що мруть, а там — той, про кого сьвідчить ся, що він живе.
Тож, так би мовити, і Левій, який бере десятини, дав через Авраама десятину,
І, щоб так сказати, через Авраама взята десятина і з Левія, що бере десятини.
оскільки він ще не народився від батька, коли його зустрів Мелхиседек.
Ще бо в череслах отецьких був, як зустрів його Мелхиседек.
Отже, якби досконалість була через левітське священство, адже через нього народ одержав Закон, то чому мав з’явитися ще інший Священик за чином Мелхиседека, а не названий за чином Аарона?
Коли ж звершеннє було через Левійське сьвященство (бо під ним люде озаконені стались), то яка ж іще потреба иншому встати сьвященикові по чину Мелхиседековому, а не по чину Аароновому звати ся?
Це тому, що зі зміною священства потрібно, щоби змінився і Закон.
Коли бо переміняєть ся сьвященство, мусить конче і переміна закону бути.
Адже Той, про Кого йде мова, належав до іншого племені, з якого ніхто не мав участі в жертовнику.
Про Кого бо се говорить ся, з иншого колїна був, з котрого нїхто не приступав до жертівнї.
Бо ж відомо, що наш Господь походив від Юди, а про це плем’я Мойсей нічого не говорив щодо священства.
Явно бо, що з колїна Юдового вийшов Господь наш, а про се колїно Мойсей об сьвященстві нїчого не сказав.
Це стає ще яснішим, коли за подобою Мелхиседека з’являється інший Священик,
І більше ще явно, що по подобию Мелхиседековому встає инший сьвященик,
Який став таким не за Законом тілесної заповіді, а за силою незнищенного життя.
котрий не по закону заповідї тїлесної постав, а по силї життя незотлїнного.
Тому що є свідчення: Ти — Священик навіки за чином Мелхиседека.
Сьвідкує бо: "Що Ти єси сьвященик по вік по чину Мелхиседековому."
Отже, попередня заповідь скасовується через її немічність і некорисність,
Стало ся ж знищеннє попередньої заповідї за її неміць і невжиточність.
бо Закон нічого не вдосконалив, тож нововведене — краща надія, якою ми наближаємося до Бога.
Нїчого бо не звершив закон, а приведене лучче впованнє, котрим наближуємось до Бога.
І оскільки це не без клятви, бо ті стали священиками без клятви, —
І на скілько воно не без клятьби,
Цей же — з клятвою Того, Хто до Нього каже: Поклявся Господь і не розкається, що Ти — Священик навіки [за чином Мелхиседека], —
(ті бо сьвященики без клятьби ставали, а Сей з клятьбою через Того, хто глаголав до Него: "Кляв ся Господь, і не розкаяв ся: Ти єси сьвященик по вік, по чину Мелхиседековому")
то настільки й Ісус став запорукою кращого Завіту.
на стілько луччого завіту став ся порукою Ісус.
Крім того, тих священиків було багато, оскільки смерть не давала залишатися їм,
І більш їх було сьвящениками, бо смерть боронила їм пробувати;
а Цей, перебуваючи вічно, має священство нескінченне.
сей же, через те, що пробуває по вік, непереходяче має сьвященство.
Тому, будучи завжди живим, Він може завжди спасати тих, хто приходить до Бога через Нього, аби заступатися за них.
Тим же і спасти може до кінця приходящих через Нього до Бога, будучи вічно жив, щоб посередникувати за них.
Такого потрібно було нам Первосвященика: святого, невинного, непричетного до зла, відділеного від грішників, вищого за небо.
Такого бо нам подобало (мати) Архиєрея, преподобного, безвинного, непорочного, відлученого від грішників і вищого небес,
Він не має потреби щодня, як первосвященики, приносити жертви, — спочатку за Свої гріхи, а потім за гріхи народу, бо Він це зробив один раз, принісши Самого Себе.
котрий не має по всї днї нужди, як архиєреї, перше за свої гріхи жертви приносити, а потім за людські: се бо зробив заразом, себе принїсши.